اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 11:04
  • بازدید : 153
  • تعداد بازدیدکننده : 149
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی عوامل موثر در بروز ترومبوآمبولی در بارداری و پس از زایمان

در کنفرانس علمی فوریت‌های زنان و مامایی در بیمارستان شهدای تجریش عوامل موثر در بروز ترومبوآمبولی در بارداری و پس از زایمان بررسی شد.

در کنفرانس علمی فوریت‌های زنان و مامایی در بیمارستان شهدای تجریش عوامل موثر در بروز ترومبوآمبولی در بارداری و پس از زایمان بررسی شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان شهدای تجریش، دکتر ارباب زاده عضو هیئت علمی دانشگاه و فوق تخصص پریناتولوژی بیمارستان شهدای تجریش و دبیر کارگاه مذکور هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی و ارتقای سطح آگاهی و دانش ارایه دهندگان خدمت عنوان کرد.

 

وی بارداري و به خصوص دوران پس از زايمان را از عوامل موثر و شناخته شده در بروز ترومبوآمبولي عنوان کرد و گفت:  احتمال بروز اين عارضه در زنان باردار و يا پس از زايمان چهار تا 50 برابر بيشتر از سایر زنان در همان گروه سني گزارش شده است .

 

دکتر ارباب زاده خاطرنشان کرد: بسياري از موارد ترومبوآمبولي وريدي در بارداري، طي سه ماهه اول رخ مي‌دهد بنابراين اگر نياز به پيشگيري دارويي وجود داشته باشد بايد به محض اطمينان از بارداري، فرد پيشگيري از بروز موارد ترومبوآمبولی را شروع كند.

 

به گفته وی در سال‌هاي اخير موارد مرگ مادران به دليل آمبولي در كشور افزايش يافته كه بسياري از آنها قابل پیشگیری بوده است.

 

در کارگاه مذکور اساتید و صاحبنظران این حوزه به بررسی مباحثی چون ریسک فاکتورهای ترومبوآمبولی، علایم بیماری، گایدلاین‌های درمانی، آموزش‌های لازم به بیمار و مراقبت‌های پرستاری مربوطه پرداختند.

 

براساس این گزارش این کارگاه آموزشی با حضور کادر پرستاری و مامایی و متخصصان زنان زایمان بیمارستان‌های تابعه دانشگاه پنجشنبه 12آبان ماه در سالن اجتماعات بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 122370
کلمات کلیدی