اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/06/30 - 13:33
  • بازدید : 89
  • تعداد بازدیدکننده : 89
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی نحوه اجرای برنامه ثبت بیماری تنگی نای در بیمارستان مسیح دانشوری

جلسه ارزشیابی سالانه ثبت بیماری تنگی نای در مرکز تحقیقات بیماریهای نای بیمارستان مسیح دانشوری 21شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

جلسه ارزشیابی سالانه ثبت بیماری تنگی نای در مرکز تحقیقات بیماریهای نای بیمارستان مسیح دانشوری 21شهریور ماه سال جاری برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری، در این نشست که دکتر محمد بهگام شادمهر رییس مرکز تحقیقات بیماریهای نای، دکتر کوروش اعتماد مسئول پروژه های ثبت بیماری در دانشگاه، دکتر فریبا قربانی پژوهشگر سلامت حضور داشتند، عملکرد یکساله مرکز تحقیقات نای بر اساس برنامه و اهداف تعیین شده  مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

 

دکتر شادمهر در این نشست با اشاره به جمع آوری تمام اطلاعات بیماران مبتلا به تنگی نای در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری از سال ۱۳۷۳ تاکنون گفت: فرم های جمع آوری اطلاعات در طول 27 سال گذشته چندین بار از نظر کمی و کیفی ارتقا پیدا کرده و در نرم افزار SPSSنگهداری می شود.

 

وی افزود: با راه اندازی گسترده برنامه ملی ثبت بیماریها، مرکز تحقیقات بیماریهای نای با کمال افتخار به مجموعه ثبت بیماری های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ملحق شده و تلاش می کند در قالب استانداردهای دانشگاه پیش رود.

 

رییس مرکز تحقیقات بیماریهای نای بیمارستان خاطرنشان کرد: ثبت تنگی نای از سال ۱۴۰۰وارد نرم افزار می شود و با پیوستن دانشگاه‌های دیگر به برنامه ثبت؛ روند ملی شدن داده ها را در پیش می گیریم.

 

در ادامه این جلسه دکتر اعتماد ضمن تقدیر از زحمات مجموعه پژوهشکده سل و بیماری های ریوی و مرکز تحقیقات نای گفت: مرکز تحقیقات نای در سال ۱۳۹۹ از بین ۵۰ مرکز ثبت بیماری موفق به کسب رتبه پنجم شد.

 

وی با اشاره به این که در سال ۱۴۰۰ به جای رتبه بندی از درجه بندی استفاده می شود ابراز امیدواری کرد که مراکز کم تجربه تر از تجارب گروه‌های موفق استفاده کرده و پروژه ثبت بیماری ها به بهترین نتایج نایل آید.

در خاتمه این نشست کارشناسان پروژه های ثبت بیماری دانشگاه با بررسی داده های ثبت شده، فرم های تکمیل شده، مقالات و پایان نامه های حاصل از داده ها و پیشرفت برنامه عملیاتی از برنامه ثبت ابراز خرسندی کرده و از متولیان برنامه ثبت تنگی نای تقدیر کردند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 108346
کلمات کلیدی