اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/03/16 - 11:50
  • بازدید : 122
  • تعداد بازدیدکننده : 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره توانمندسازی مددکاران اجتماعی بیمارستان های تابعه دانشگاه

دوره آموزشی ویژه مددکاران اجتماعی به منظور توانمندسازی مددکاران اجتماعی و بهبود ارایه خدمات تخصصی اجتماعی به بیماران و خانواده آنها برگزار شد.

دوره آموزشی ویژه مددکاران اجتماعی به منظور توانمندسازی مددکاران اجتماعی و بهبود ارایه خدمات تخصصی اجتماعی به بیماران و خانواده آنها برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، دکتر سید محمد حسین جوادی رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشتو عضو گروه سلامت اجتماعی فرهنگستان علوم پزشکی در این دوره آموزشی به تشریح ماهیت خدمات مددکاری پرداخت.

 

وی در ابتدا تئوری‌های مختلف مورد استفاده در مددکاری اجتماعی را تشریح کرد  که از آن جمله می توان به  تئوری زیستی روانی اجتماعی، شخص در محیط، مدیریت مورد، مبتنی بر توانمندسازی، رویکرد ضد ستم و تبعیض، شناختی رفتاری، مدیریت مشارکتی، رویکرد مبتنی بر جامعه، رویکرد مبتنی بر خانواده، عدالت راول و مدل های عمل در مددکاری اجتماعی اشاره کرد.

 

دکتر جوادی در این کارگاه ضمن ارایه آموزش های لازم به  تشریح نحوه مدیریت بیماران دارای مشکلات اجتماعی که در بیمارستانها به مددکاران اجتماعی مراجعه می کنند پرداخت و در ادامه  نحوه کاربرد این نظریه ها و استفاده از آنها در تحلیل و ارزیابی مشکلات و ارایه خدمات مورد نیاز را تشریح کرد.

 

رییس اداره مددکاری وزارت بهداشت در خاتمه  سخنان خود خاطرنشان کرد: بر اساس راهنماهای بالینی وزارت بهداشت سه استاندارد مددکاری اجتماعی به تصویب رسیده است.

 

به گفته وی این سه استاندارد شامل  خدمات تعاملی پیچیده مددکاری اجتماعی ، مشاوره آموزشی مددکاری اجتماعی و ارزیابی اجتماعی خانواده بیمار است که در فرآیند تعرفه گذاری تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته است.

 

براساس این گزارش دوره آموزشی مذکور به همت اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه  و با حضور مددکاران اجتماعی بیمارستان های دانشگاه تابعه برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : گروه های مطالب,همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 117409
کلمات کلیدی