اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/06/27 - 09:57
  • بازدید : 95
  • تعداد بازدیدکننده : 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بزرگداشت هفته جهانی پرستار نوزاد در بیمارستان مهدیه

همزمان با هفته جهانی بزرگداشت پرستار نوزاد وبینار کشوری « مراقبت بحرانی از نوزاد در معرض خطر » در بیمارستان مهدیه برگزار شد.

همزمان با هفته جهانی بزرگداشت پرستار نوزاد، وبینار کشوری « مراقبت بحرانی از نوزاد در معرض خطر » در بیمارستان مهدیه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مهدیه، در این وبینار آموزشی دو روزه که همزمان با روز جهانی پرستاران نوزادان 23 و 24 شهریور  برگزار شد، بیش از  100 نفر از پرستاران و ماماها از دانشگاه های علوم پزشکی کشور شرکت داشتند.

 

هدف این وبینار  بررسی جدیدترین یافته های علمی در راستای مراقبت از نوزادان در معرض خطر با محوریت مرور آخرین ویراست کتابACoRN بود.

 

دکتر مریم ورزش نژاد دبیر علمی این وبینار در ابتدا درخصوص  اهداف و عناوین اصلی برنامه توضیحاتی بیان کرد و در ادامه الهه راستکار کارشناس ارشد پرستاری مراقبت ویژه نوزادان و پرستار بخشNICU  مرکز به مرور ابعاد مختلف مراقبت بحرانی از نوزاد در معرض خطر پرداخت.

 

بزرگداشت هفته جهانی پرستار نوزاد در بیمارستان مهدیه

براساس این گزارش در حاشیه این وبینار در مراسمی نمادین با حضور دکتر زاده مدرس رییس بیمارستان مهدیه و جمعی از همکاران روز جهانی پرستاری نوزادان گرامی داشته شد.

دکتر زاده مدرس در این مراسم ضمن تبریک این روز جهانی به همکاران ،  بیمارستان مهدیه را یکی از بزرگترین مراکز پیشرفته مراقبت از نوزاد در منطقه جنوب تهران برشمرد.

وی سلامت نوزادان را  یکی از مهمترین شاخص های بهداشتی  کشور عنوان کرد و افزود:  کاهش مرگ و میر این جمعیت از اهداف مهم توسعه پایدار قلمداد می شود . در راستای مراقبت از این جمعیت آسیب پذیر و حساس، نقش پرستاران نوزاد، نقشی غیر قابل انکار است و تحکیم و تقویت این جایگاه در نهایت، تضمین کننده سلامت نسل آینده کشور است.

دکتر زاده مدرس در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اهمیت نقش پرستاران در مراقبت نوزادان و خانواده های آنها از تلاشهای این قشر در دوران پاندمی کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 108155
کلمات کلیدی