اخبار

  • تاریخ انتشار : 1399/08/12 - 14:25
  • بازدید : 839
  • تعداد بازدیدکننده : 145
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

طب اطفال دارای ماهیتی عاطفی است

دکتر علی اکبر ولایتی در همایش دستیاران جدیدالورود بیمارستان کودکان مفید با اشاره به ماهیت طب اطفال، پزشکی کودکان را طبی عاطفی برشمرد.

 دکتر علی اکبر ولایتی در همایش دستیاران جدیدالورود بیمارستان کودکان مفید با اشاره به ماهیت طب اطفال،  پزشکی کودکان را طبی عاطفی برشمرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان کودکان مفید، جلسه آشنایی دستیاران جدیدالورود با قوانین دستیاری و دستورالعمل های دانشگاه با حضور اساتید پیشکسوت طب کودکان در سالن همایش های بیمارستان مفید برگزار شد.

در این نشست دکتر ولایتی به عنوان پیشکسوت و فوق تخصص بیماری های عفونی  اطفال ضمن بیان مطالبی  بر رعایت اصول بهداشتی و پروتکل ها در مواجهه با بیماری کرونا تاکید کرد.

وی با اشاره به ماهیت پزشکی کودکان گفت: طب اطفال، طبی عاطفی است. بنابراین از متخصص اطفال انتظار می رود که در برخورد با این بیماران دردمند کوچک، نوع برخورد طبیب متناسب با روحیه بیمار باشد.

این استاد پیشکسوت دانشگاه در ادامه با اشاره به تاریخچه بیماری سل به بیان توضیحات مبسوطی درخصوص این بیماری، نحوه تشخیص و درمان آن پرداخت.

وی با اشاره به  پیشرفت ها و دستاوردهای نوین علم پزشکی خاطرنشان کرد  که امروزه سل بیماری قابل پیشگیری و درمان است و درخصوص درمان سل توضیحاتی ارایه کرد و  درمان به موقع و کامل  این بیماری را مورد تاکید قرار داد.

براساس این گزارش دستیاران جدیدالورود دانشگاه پیش از حضور در بخش ها و آغاز فعالیت خود درجلساتی با حضور اساتید پیشکسوت رشته کودکان  با قوانین و دستوراالعمل های دوران دستیاری آشنا می شوند که در جلسه مذکور که با حضور دکتر ولایتی فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان برگزار شد با آخرین یافته های پزشکی درخصوص درمان بیماری سل آشنا شدند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 98249
کلمات کلیدی