اخبار

  • تاریخ انتشار : 1399/08/27 - 09:25
  • بازدید : 958
  • تعداد بازدیدکننده : 184
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

وبینار کشوری مراقبت آموزشی مادر و نوزاد برگزار شد

وبینار کشوری "مراقبت آموزشی مادر و نوزاد" توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی دوشنبه 26 آبان ماه 99 برگزار شد.

وبینار  کشوری "مراقبت آموزشی مادر و نوزاد" توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی دوشنبه 26 آبان ماه 99  برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتیSBMU  به نقل از معاونت امور بهداشتی ، در ابتدای این وبینار علمی که برای گروه هدف پزشکان، ماماها، پرستاران و مراقبین سلامت به صورت کشوری اجرا شد، دکتر جانبازی معاون اجرایی معاونت بهداشت درخصوص اهمیت مراقبت از نوزادان به خصوص نوزادان نارس مطالبی را بیان کرد.

سپس دکتر اهدایی وند مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و تغذیه  گزارشی اجمالی از  آمار مرگ و میر نوزادان و علل شایع آن در کشور و مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال جاری ارایه کرد و به مقایسه این آمار نسبت به سال گذشته پرداخت.

وی با اشاره به طبقه بندی نوزادان نارس به تشریح ویژگی های نوزاد نارس، خیلی نارس، بیش از حد نارس پرداخت و درخصوص علل تولد نوزادان با وزن کم هنگام تولد از نظر علل مادری، جنینی و جفتی، تعریف مراقبت آغوشی مادر و نوزاد و اهمیت اجرای این مراقبت توضیحاتی بیان کرد.

در ادامه احمدی رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت با اشاره به  اهداف اصلی آموزش مراقبت آغوشی مادر و نوزاد،  ایجاد یک برنامه آموزشي مناسب براي افزایش دانش و مهارت همه ارائه دهندگان مراقبت را ضروری دانست.

به گفته وی بهبود روند رشد و تکامل شیرخواران بستری شده در بخش مراقبت ویژه نوزادان، استفاده بهینه از منابع انساني و فناوری در بخش مراقبت از نوزاد نارس، ایجاد یک تیم مراقبتی با حضور والدین به منظور مراقبت خانواده محور و مؤثرتر و کاهش مرگ و میر نوزادان به ویژه نوزادان نارس از دیگر اهداف اصلی و نهایی این برنامه است.

قاسم پور کارشناس سلامت نوزادان و شیر مادر معاونت بهداشت نیز در این وبینار با اشاره به علل تولد نوزاد با وزن کم در هنگام تولد به تشریح انواع مراقبت ها و تفاوت بین آنها پرداخت.

وی در ادامه درخصوص تعریف مراقبت آغوشی مادر و نوزاد، اجزاي مراقبت آغوشي، مزایای انجام مراقبت و شیوه های اجرایی آن توضیحاتی داد.

دانش پژوه مربی کشوری مشاوره شیردهی نیز در این وبینار در مورد افرادی که می توانند مراقبت  آغوشی انجام دهند، شرایط نوزادان برای انجام مراقبت آغوشی، موارد منع انجام و طول مدت انجام مراقبت توضیح داد.

وی با اشاره به فواید شروع زودرس تغذبه با شیر مادر و میزان و تناوب آن به بیان نکات آموزشی درخصوص تغذیه نوزادان با شیر مادر و کنترل رشد آن ها در جریان مراقبت ها، میزان افزایش وزن مطلوب از نظر WHOرا به صورت تئوری و عملی پرداخت.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 98683
کلمات کلیدی