اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 08:55
  • بازدید : 461
  • تعداد بازدیدکننده : 455
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گرامیداشت روزجهانی نوزاد نارس در بیمارستان شهدای تجریش

مراسم گرامیداشت روز جهانی نوزاد نارس17 نوامبر مصادف با 26 آبان ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش NICUبیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز جهانی نوزاد نارس همزمان با 17 نوامبر مصادف با 26 آبان ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش NICUبیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان شهدای تجریش، این مراسم نمادین با حضور اساتید اطفال ، پرستاران، دستیاران و نوزادان نارس بستری در بخش اطفال و والدین آنها برگزار شد.

 

اولین بار 17 نوامبر در سال 2011 به عنوان روز جهانی نوزاد نارس نامگذاری شد و  هدف آن افزایش آگاهی و هشدار به عموم مردم درباره نوزادان نارس است. شعار امسال این روز جهانی نه به جدایی؛ والدین و نوزادان نارس را کنار هم نگه دارید است.

 

نوزاد نارس به نوزادی گفته می شود که زودتر از 37 هفتگی حاملگی متولد شده باشد. هرساله حدود 15 میلیون نوزاد نارس در دنیا متولد می شوند یعنی تقریبا از هر10 تولد  یک نوزاد نارس متولد می شود.

 

براساس آمار متاسفانه سالانه یک میلیون نوزاد نارس در جهان به دنبال عوارض ناشی از تولد زودهنگام و نارس بودن فوت می کنند. این درحالی است که شمار زیادی از نجات یافتگان نیز مدت زیادی از زندگی خود را با عوارض نارسی دست به گریبان هستند.

 

هرساله روز جهانی نوزاد نارس در NICUبیمارستان شهدای تجریش در مراسمی نمادین با حضور  کودکان نارسی که در این مرکز به دنیا آمده اند و اساتید گروه اطفال بیمارستان گرامی داشته می شود.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 110147
کلمات کلیدی