اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/05/02 - 10:32
  • بازدید : 91
  • تعداد بازدیدکننده : 91
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آبله میمون در وضعیت اضطرار جهانی قرار گرفت

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شیوع آبله میمون در وضعیت اضطرار جهانی قرار گرفته است.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شیوع آبله میمون در وضعیت اضطرار جهانی قرار گرفته است.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر تدروس ادهانوم دبیر کل سازمان بهداشت جهانی از برگزاری جلسه کمیته اضطراری تحت نظارت مقرارت بین المللی بهداشت برای ارزیابی وضعیت شیوع آبله میمون در کشورهای درگیر اسن ویروس خبر داد.

 



وی ادامه داد: بیماری آبله میمون به لحاظ شیوع همچنان روند افزایشی دارد و اکنون بیش از 16 هزار مورد ابتلا از 75 کشور گزارش شده است.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: بر اساس مقررات بین المللی سلامت، درجلسات کمیته اضطرار در رابطه با شیوع بیماری آبله میمون پنج اصل اساسی را با هدف بررسی وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سطح بین المللی در نظر داریم.

دکتر ادهانوم اظهار کرد: در ابتدا اطلاعات ارایه شده توسط کشورهایی که پیش از این درگیر آبله میمون نبوده‌اند و اکنون برای این که ویروس در بسیاری از کشورها به سرعت گسترش پیدا کرده است، درگیر ویروس شده اند را بررسی می کنیم، در مرحله دوم معیارهایی را که تحت نظارت مقررات بین المللی بهداشت برای شناسایی وضعیت اضطراری در سطح جهانی وجود دارد در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این که سومین گزینه برای بررسی این است که توصیه‌های کمیته اضطراری که همه اعضای آن نسبت به این موضوع به اتفاق نظر نرسیده‌اند را باید در نظر بگیریم اضافه کرد: در قدم چهارم اصول علمی، شواهد و سایر اطلاعات مرتبط را که در حال حاضر ناکافی هستند و باعث می شود نتوانیم با مسایل ناشناخته آشنا شویم، باید بررسی کنیم.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: در مرحله آخر در این جلسات، خطر شیوع آبله میمون نسبت به سلامت انسان و شیوع بین المللی آن و نیز احتمال تداخل آن در ترددهای بین المللی را مورد بررسی دقیق قرارداده ایم.

دکتر ادهانوم به جمع بندی نتایج حاصل از این جلسات اشاره کرد و هشدار داد: سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که خطر ابتلا به آبله میمون در سطح جهانی در همه مناطق جهان، متوسط است به استثنای مناطق اروپایی که خطر بالایی را نسبت به آن‌ها تشخیص داده ایم.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 119018
کلمات کلیدی