اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/11/13 - 09:45
  • بازدید : 98
  • تعداد بازدیدکننده : 98
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی نحوه اجرای بهینه طرح کهاب در سطح استان تهران

در نشست هماهنگی اجرای بهینه طرح کهاب در استان تهران که به میزبانی گروه سلامت کار معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد، درخصوص اجرای بهینه این طرح در پایتخت بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

در نشست هماهنگی اجرای بهینه طرح کهاب در استان تهران که به میزبانی گروه سلامت کار معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد، درخصوص اجرای بهینه این طرح در پایتخت بحث و تبادل نظر صورت گرفت .

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، در این نشست که رییس گروه عوامل شیمیایی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت،   نمایندگان گروه سلامت کار دانشگاههای علوم پزشکی ایران و تهران، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران  حضور داشتند، مهندس حریری رییس گروه سلامت محیط و کارمعاونت بهداشتی دانشگاه نظارت های مستمر  واحد بهداشت حرفه‌ای در خصوص طرح کهاب  را ضروری برشمرد.

 

وی در ادامه گفت: این بازدیدها طبق الزامات قانون کار، قانون مدیریت خدمات کشوری و تصویب نامه هیئت وزیران انجام می‌شود.  براساس این الزامات قانونی ، بازرسان بهداشت حرفه‌ای باید بازدیدهای ادواری از جایگاه‌های سوخت به عنوان واحدهای خدماتی داشته باشند.

 

به گفته مهندس حریری در هر بازدید با توجه به اندازه گیری آلاینده های جایگاه های سوخت و بالابودن میزان ترکیبات بنزن، نواقص مشاهده شده ثبت و یک نسخه از نواقص به کارفرما ابلاغ و نسخه دوم نیز در پرونده واحد صنفی در مراکز بهداشت بایگانی می‌شود .

 

وی در خاتمه سخنان خود خواستار  اتخاذ تدابیر و اقدامات  هماهنگ با همکاری شرکت ملی  پخش فرآورده های نفتی برای اجرای بهتر این طرح  شد.

 

رضایی نماینده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان تهران نیز در این نشست گفت: طبق قانون هوای پاک، جایگاه‌های سوخت به عنوان منابع ساکن آلاینده، باید آلاینده ها را حذف کنند . این واحدهای صنفی مکلف به اجرای طرح کهاب هستند ولی متاسفانه این طرح به نحو صحیح و کامل اجرا نشده است.

 

مهندس فخاریان رییس گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان این که بازرسان بهداشت حرفه ای در حیطه وظایف خود اقدام به بازدید از جایگاههای سوخت می‌کنند خواستار همکاری بیشتر وزارت نفت در خصوص الزام جایگاه های سوخت به رعایت حدود شغلی و کنترل آلاینده ها شد.

 

دکتر صادقی رییس گروه عوامل شیمیایی مرکز سلامت محیط وکار وزارت بهداشت نیز با بیان این که قوانین محکمی در خصوص برخورد با متخلفان در صورت عدم رعایت حدود مجاز مواجه شغلی موجود است یادآور شد که سرطان‌زایی  قطعی در خصوص بنزن و  MTBE اثبات شده است  و خواستار پیگیری  مصوبات جلسات مشترک وزارت بهداشت و وزارت نفت شد.

 

در نهایت در این نشست مواردی به تصویب رسید که براساس مصوبات این جلسه مقرر شد  بازدیدهای مشترک از جایگاه‌های سوخت  انجام پذیرد و با توجه به نتایج بازدید برای رفع مشکلات اقدام شود

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) شامل سه مرحله است که مرحله اول شامل لوله‌کشی از مخازن زیرزمینی تا محل تخلیه جایگاه‌های عرضه سوخت است که در همه جایگاه‌های سراسر کشور اجرایی شده است.  مرحله دوم این طرح شامل بازیافت بخارات بنزین در خود جایگاه‌های عرضه سوخت و مرحله سوم  نیز شامل نصب دستگاه‌های استحصال بخارات بنزین در جایگاه‌هاست.

 

انتهای پیام /

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 113277
کلمات کلیدی