اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/03/03 - 17:49
  • بازدید : 1767
  • تعداد بازدید : 119
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تلاش ها برای تشدید نظارت های بهداشتی در ماه مبارک رمضان

هر ساله با حلول ماه مبارک رمضان و به منظور کنترل و پیشگیری طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا، گروه بهداشت محیط برنامه ریزی خاصی برای تشدید کنترل های بهداشتی و بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، با تاکید بر رعایت بهداشت در مساجد و اماکن متبرکه و مراکز عرضه کننده زولبیا، بامیه، انواع شیرینی سنتی، آش و حلیم در دستور کار قرار می دهد.

هر ساله  با حلول ماه مبارک رمضان و به منظور کنترل و پیشگیری طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا، گروه بهداشت محیط برنامه ریزی خاصی برای تشدید کنترل های بهداشتی و بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، با تاکید بر رعایت بهداشت در مساجد و اماکن متبرکه و مراکز عرضه کننده  زولبیا، بامیه، انواع شیرینی سنتی، آش و حلیم در دستور کار قرار می دهد.
از این رو به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی جهت تشدید نظارت های بهداشتی در ماه مبارک رمضان، 31 اردیبهشت ماه جلسه توجیهی با حضور کلیه کارشناسان مسئول بهداشت محیط مراکز و شبکه های تابعه در واحد بهداشت محیط برگزار شد. 
در طول این ماه علاوه بر فعاليت هاي روتين كارشناسان بهداشت محيط در ساعات اداري، تحت قالب برنامه تشديد نظارت و كنترل مراكز تهيه و توزيع و فروش مواد غذايي در ساعات غير اداري از ساعت 18 آغاز و تا ساعت 23 ادامه دارد كه در اين برنامه كبابي ها و مراكز طبخ حليم و آش و غذاهاي سنتي، رستورانها و فست فودها بصورت ویژه از نظر شرایط بهداشتی مواد اوليه، زمان نگهداري، سنجش پراکسید روغن، درجه حرارت و كليه مراحل طبخ، آماده سازي و توزيع غذا با استفاده از  تجهیزات پرتابل بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط مورد بررسي  قرار می‌گیرد. 
در اين برنامه همچنین به منظور نظارت بر عملکرد  کارشناسان محیطی نیز در طول مدت اجرای برنامه کارشناسان ستادی معاونت بهداشت نیز به صورت سرزده از مراکز و شبکه های تابعه بازدید خواهند کرد.
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 46856
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.