اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/01/26 - 00:07
  • بازدید : 102
  • تعداد بازدیدکننده : 100
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور شهدای گمنام باعث آثار معنوی در دانشگاه است

رییس دانشگاه حضور شهدای گمنام در صحن دانشگاه را باعث ایجاد اثار مستمر وضعی و معنوی در دانشگاه برشمرد.

رییس دانشگاه حضور شهدای گمنام در صحن دانشگاه را باعث ایجاد اثار مستمر وضعی و معنوی در دانشگاه برشمرد.

 


 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادمان بزرگداشت شهدای گمنام پردیس نیایش دانشگاه  شامگاه پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ در دانشکده داروسازی برگزار شد .

در این مراسم دکتر زالی رییس دانشگاه  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و امام راحل به فضایل و برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ماه رمضان مبنی بر این که رمضان  قطعه ای از بهشت است را یادآور شد  و به تبیین تعابیر مختلفی که درخصوص ماه رمضان وجود دارد پرداخت.

 

رییس دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: امروز سالروز تدفین شهدای گمنامی است که زینت بخش  صحن مقدس این دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی هستند و  روح ملکوتی انان نظاره گر همه ماست.

 

دکتر زالی حضور این شهدای گمنام را باعث ایجاد اثار مستمر وضعی و معنوی در دانشگاه برشمرد و  به تعبیر مقام‌معظم رهبری درخصوص شهدای گمنام اشاره کرد که فرمودند شهدای گمنام  در میان ما گمنام هستند و در افلاک معروف هستند.

 

وی در ادامه  ضمن گرامیداشت  مقام شامخ تمامی شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای سلامت و مدافع حرم  و شهدای امنیت  به تبیین پیچیدگی های فرایند تفحص شهدای دوران دفاع مقدس پرداخت.

 

دکتر زالی با بیان این که بسیاری از شهدای تفحص فاقد پلاک شناسایی هستند گفت:  ایران جزو‌ معدود کشورهایی است که از  ابزار تکنولوژیک و مدرن برای شناسایی پیکر شهدا برای تقحص استفاده می کند  و این از افتخارات ماست.

 

رییس دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز بهترین مرجع برتری رفعت دینی و عقاید مذهبی ما همین شهدا هستند و امروز با تلاش جوانان غیور ایرانی است که می توانیم  با استفاده از DNA  به کشف و شناسایی پیکر مطهر شهدا بپردازیم.

 

دکتر زالی تقارن سالگرد تدفین شهدای گمنام در پردیس نیایش دانشگاه با ماه رمضان را به فال نیک ‌گرفت و تاکید کرد: روح شهدا نظاره گر ما هستند و انشالله همه ما بتوانیم پیرو راستین شهدا باشیم  و امیدواریم  مشمول دعای خیر آنان باشیم.

 

رییس دانشگاه در حاتمه سخنان خود  از زحمات تمامی دست اندکاران  برگزاری این مراسم به ویژه بسیج دانشجویی  تقدیر کرد.

 

 

ابراساس این گزارش مراسم مذکور شامل بخشها و برنامه های متنوعی بود که از آن جمله می توان به سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عرب، ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس توسط جواد تاجیک ، مدیحه سرایی و نوحه خوانی جاج وحید مصطفوی اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 115522
کلمات کلیدی