اخبار

  • تاریخ انتشار : 1395/11/25 - 11:47
  • بازدید : 1322
  • تعداد بازدید : 134
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دندانپزشکی اجتماعی گامی مهم برای ارتقاء سلامت دهان و دندان مادران و کودکان

جلسه بررسی مداخلات طرح ارتقای سلامت دهان و دندان مادران و کودکان با حضور دکتر صمدزاده رئیس اداره سلامت دهان و دندان و هیئت همراه، دکتر عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه، دکتر اقبال رئیس دانشکده دندانپزشکی، دکتر قربانی از بخش سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، دکتر طاهری مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت امور بهداشتی، دکتر زینی وند مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا و نمایندگان گروه های ستاد معاونت بهداشت و شبکه پیشوا 24 بهمن ماه برگزار شد.

جلسه بررسی مداخلات طرح ارتقای سلامت دهان و دندان مادران و کودکان با حضور دکتر صمدزاده رئیس اداره سلامت دهان و دندان و هیئت همراه، دکتر عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه، دکتر اقبال رئیس دانشکده دندانپزشکی، دکتر قربانی از بخش سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی، دکتر طاهری مدیر گروه سلامت دهان و دندان معاونت امور بهداشتی، دکتر زینی وند مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا و نمایندگان گروه های ستاد معاونت بهداشت و شبکه پیشوا 24 بهمن ماه برگزار شد. 
در ابتدای این جلسه دکتر صمدزاده ضمن حمایت از اجرای مداخلات دهان و دندان در راستای برنامه تحول سلامت، بر لزوم بروزرسانی اطلاعات با توجه به تغییرات در برنامه های دهان و دندان و استفاده از پتانسیل بخش دندان پزشکی اجتماعی در جهت تقویت برنامه های بهداشت دهان و دندان تاکید نمود. 
در ادامه دکتر عرشی بر لزوم ارزیابی برنامه های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت تاکید نمود و اظهار داشت: با بررسی مداخلات انجام شده و اجرائی شدن آنها و همچنین استفاده از نتایج بدست آمده از ارزیابی برنامه ها می توان در جهت بهبود کیفیت فعالیتها و رفع نواقص موجود گام برداشت. 
سپس دکتر اقبال رئیس دانشکده دندانپزشکی با استقبال از موقعیت ایجاد شده جهت همکاری معاونت امور بهداشتی و گروه دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی، اظهار داشت: با حمایت اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، علاقه مندی و تلاش همکاران حوزه بهداشت و گروه دندانپزشکی اجتماعی به نتایج ماندگار و مثبت در اجرای برنامه ارتقای سلامت دهان و دندان مادران و کودکان خواهیم رسید. 
لازم به ذکر است طرح مذکور در راستای ارائه الگوی هزینه اثر بخش ارتقای سلامت دهان و دندان مادران و کودکان با همکاری بخش دندانپزشکی اجتماعی دانشکده دندانپزشکی و معاونت بهداشتی در حال اجرا می باشد. در طی این طرح پس از انجام مداخلات لازم، با حمایت اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، ارزیابی نتایج حاصل از مداخلات جهت بهبود روند اجرائی برنامه های سلامت دهان و دندان در سطح کشور به عمل خواهد آمد. 

 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 42786
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.