اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/04/11 - 13:00
  • بازدید : 109
  • تعداد بازدیدکننده : 108
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روزشمار هفته ملی ازدواج اعلام شد

رییس گروه سلامت جوانان نوجوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی ضمن اعلام روزشمار هفته ملی ازدواج گفت: این هفته همزمان با پیوند آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها از دهم تا 16 تیرماه برگزار می شود.

رییس گروه سلامت جوانان نوجوانان و مدارس معاونت امور بهداشتی ضمن اعلام روزشمار هفته ملی ازدواج گفت: :  این هفته همزمان با پیوند آسمانی حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها  از دهم تا 16 تیرماه برگزار می شود.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، فاطمه ولی نژاد رییس گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شعار این هفته ملی را " جوانی جمعیت با ازدواج آسان جوانان " عنوان کرد و فرصتی برشمرد تا  بر مبنای سیاست های ابلاغی جوانی جمعیت،توجه جامعه بـه ازدواج جوانان و نقش و جایگاه ارزشمند آن در اجتماع امروزي جلب شود.

 

وی با اشاره به طراحی مجموعه فعالیتهای در راستای تسهیل ازدواج جوانان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه با همکاری سازمانهاي مرتبط گفت: این فعالیتها با هدفآگاه سازی اجتماعی در خصوص سیاست‌های کلی جمعیت، ترویج فرهنگ ازدواج به هنگام، آگاهانه؛ آسان و پایدار،ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج و خانواده و  هم‌افزایی انجام می شود.

 

به گفته فاطمه ولی نژاد  در همین راستاکمیته های ارتقای سلامت به منظور هماهنگي با  سازمانهای مرتبط برای  اطلاع از پتانسيل هاي موجود و همکاری در راستاي ارتقاي سلامت نسل جوان  تشکیل شده است.

 

وی افزود: برنامه‌های متنوعی برای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی درقالب آموزش مجازی وحضوری پیش بینی شده است که از آن جمله می توان به برگزاری مسابقات با محتوای جذاب در زمینه ازدواج آسان، چالش‌های ازدواج و ارایه راه حل های مورد لزوم اشاره کرد.

 

فاطمه ولی نژاد برگزاری کمپین‌های ازدواج آسان برای جوانان با همکاری سازمان‌های مرتبط و مشارکت جوانان را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که بر اساس روزشمار هفته ازدواج انجام می شود.

براساس این گزارش عناوین روزهای هفته ازدواج  به شرح ذیل است :

 

جمعه  10 تیرماه 1401 - ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار          

شنبه 11 تیرماه 1401- مشاوره پیش از ازدواج / زندگی پایدار

یکشنبه 12 تیرماه 1401- خیرین/ ترویج وتسهیل ازدواج         

دوشنبه13 ترماه 1401- آموزش مهارتهاي زندگی / جامعه سالم

سه شنبه 14 تیرماه 1401 - ازدواج/ ترویج فرزندآوري/ جامعه پویا و بالنده

چهارشنبه 15 تیرماه 1401- فضاي مجازي / سواد رسانه اي / آگاهی بخشی به جوانان

پنجشنبه 16 تیرماه 1401 - سبک زندگی اسلامی –ایرانی / خانواده بانشاط         

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 118338
کلمات کلیدی