اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/06/06 - 19:06
  • بازدید : 123
  • تعداد بازدیدکننده : 123
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

ضرورت آگاهی رسانی و ارایه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در مراسم پیاده روی اربعین

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه هماهنگی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در مراسم پیاده روی اربعین با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تجهیز موکب دانشگاه، بر ضرورت ساماندهی نیروهای بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی مطلوب اشاره کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه هماهنگی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در مراسم پیاده روی اربعین با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تجهیز موکب دانشگاه، بر ضرورت ساماندهی نیروهای بهداشتی و درمانی برای خدمت رسانی مطلوب اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در جلسه هماهنگی تجهیز و خدمت رسانی موکب دانشگاه در مراسم پیاده روی اربعین با اشاره به اهمیت طراحی بروشورهای آموزشی در حوزه بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری ها و اطلاع رسانی در خصوص اهمیت واکسیناسیون کرونا به همت معاونت امور بهداشتی دانشگاه، عنوان کرد: تامین بازرسان بهداشتی نیز برای این مراسم از اهمیت بالایی برخوردار است که باید برای آن برنامه ریزی شود.
 
 
به گفته وی، مدیریت اعزام نیروهای درمانی نیز باید با توجه به تعداد نیروهای مورد نیاز و نیروهای موجود انجام شود.
 
 
رییس دانشگاه در زمینه معرفی دانشجویان برای اعزام نیز تصریح کرد: اعلام اسامی دانشجویان و ساماندهی امور آموزشی آن ها در قالب بخشنامه با همکاری دانشکده ها و معاونت دانشجویی و فرهنگی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. معاونت امور آموزشی باید برای خروج دانشجویان به طور کامل برنامه ریزی کند تا در حوزه بودجه ریزی، تسهیلات و چرخش نیروها مسئله ای ایجاد نشود.
 
 
رییس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: باید برای خروج دارو و تامین بسته های دارویی مورد نیاز با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه تمهیداتی اندیشیده شود.
 
 
وی همچنین از امادگی هیئت رییسه برای ارایه تسهیلات و خدمات رفاهی به دانشجویان اعزامی نیز خبر داد.
 
 
دکتر زالی از پوستر و برنامه سوگواره اربعین که توسط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طراحی شده است، استقبال کرد، این طرح را نوآورانه، خلاقانه و مبتکرانه دانست و از معاون دانشجویی و فرهنگی و مدیریت روابط عمومی دانشگاه درخواست کرد برای رونمایی از این طرح و اطلاع رسانی، برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
 
 
رییس دانشگاه پیشنهاد طراحی بروشور در حوزه طب ایرانی توسط دانشکده طب سنتی دانشگاه را نیز برای توزیع در این مراسم ارایه داد.
 
 
برنامه‌ریزی معاونت درمان دانشگاه برای تامین نیروهای درمانی مورد نیاز در مراسم
 
 
دکتر رضا زندی معاون درمان دانشگاه نیز در این مراسم در خصوص تامین نیروهای مورد نیاز اعلام شده از سوی وزارت بهداشت برای خدمت رسانی در مراسم پیاده روی اربعین، عنوان کرد: علاوه بر تاکید بر اهمیت اعزام نیروهای مورد نیاز به مدیرگروه های دانشگاه، برنامه ریزی برای خدمت رسانی به زائران در زمان برگشت به داخل کشور نیز باید صورت گیرد.
 
 
وبا و کرونا، از جمله نگرانی های عمده دانشگاه در حوزه بهداشتی
 
 
دکتر محمدرضا سهرابی معاون امور بهداشتی دانشگاه نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توجه به ابعاد متعدد بهداشتی به ویژه پیشگیری از ابتلای زائران به بیماری ها در مراسم پیاده روی اربعین، اظهار کرد: با اعلام تعداد موکب ها، تعداد بازرسان بهداشتی نیز تعیین می شود تا در صورت کمبود بازرس از همراهی دانشگاه های علوم پزشکی دیگر بهره گرفته شود.
 
 
وی ادامه داد: انتقال بیماری های واگیر نظیر وبا و کرونا، از جمله نگرانی های حوزه بهداشت است که نیاز به مراقبت سندرمیک دارد.
 
 
معاون امور بهداشتی دانشگاه با بیان اهمیت رسیدگی به سلامت آب آشامیدنی و یخ در این مراسم، افزود: برای تامین آب آشامیدنی با تامین آب معدنی تا حد زیادی نگرانی وجود ندارد اما در مورد یخ، برای تامین انواع بهداشتی آن باید تمهیداتی اندیشیده شود.
 
 
معاونت غذا و دارو برای تامین بسته های دارویی مراسم اربعین اعلام آمادگی کرد
 
 
دکتر جمشید سلام زاده معاون غذا و دارو دانشگاه با اشاره به مسائلی که در حوزه تامین دارو از جمله داروهای تنفسی، آنتی بیوتیک ها و سرم ها که در این مراسم مورد نیاز است، وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس اطلاعاتی که از موکب دانشگاه در اختیار معاونت قرار می دهند، می توان برای تامین و خروج دارو و تجهیزات مورد نیاز از کشور برنامه ریزی کرد.
 
 
وی در خصوص همکاری با معاونت امور بهداشتی در این مراسم نیز اعلام آمادگی کرد.
 
 
بهره گیری از ظرفیت دانشجویان عراقی در مراسم پیاده روی اربعین
 
 
دکتر سمیه اسماعیلی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در این جلسه، با اشاره به محورهای ابلاغی از سوی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، تصریح کرد: برنامه ای ویژه برای دهه اول محرم با همراهی معاونت دانشجویی و فرهنگی، مدیریت روابط عمومی، مدیریت پشتیبانی دانشگاه و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اجرا و امتیاز فرهنگی آن هم لحاظ شد.
 
 
وی ادامه داد: برنامه مشترکی هم با همراهی معاونت امور بین الملل دانشگاه به منظور استفاده از ظرفیت دانشجویان کشور عراق و راه اندازی موکب های دانشگاه در مراسم اربعین تدوین شده است.
 
 
اسامی دانشجویان اعزامی باید دقیق اعلام شود
 
 
دکتر شاهین شادنیا قائم مقام معاون آموزشی دانشگاه نیز در این مراسم از آمادگی کامل همراهی این معاونت با دانشجویانی که برای این مراسم اعزام می شوند، خبر داد و افزود: با اعلام دقیق اسامی به دانشکده ها، صدور مجوز و ارایه تسهیلات به صورت متقن صورت می گیرد.
 
 
محوریت های طرح سوگواره اربعین ویژه دانشجویان جهان اسلام
 
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خدیوی نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، نیز در این جلسه از طراحی سوگواره ای برای مراسم اربعین سال جاری خبر داد و گفت: این سوگواره با زیرشاخه هایی به روایت اربعین می پردازد. پوستری برای فراخوان دانشجویان جهان اسلام با هر زبان به منظور ارسال آثار خود در قالب روایت هایی از جمله تصویری، صوتی، مکتوب و هنری به پنج زبان طراحی شده است. 
 
 
به گفته وی، دانشجویان تا 25 مهرماه فرصت دارند اطلاعات و روایت خود را در وبسایتی که از سوی دانشگاه اعلام می شود، بارگذاری کنند تا داوری انجام و به نفرات برتر هدایایی اهدا شود.
 
 
دکتر خدیوی در خصوص محورهای سوگواره، عنوان کرد: خدمت به زائرین اربعین، زیارت و پیاده روی، کرامات حسینی، سوگواری، عزاداری و مداحی، وحدت اسلامی، مقاومت اسلامی، شهدای مقاومت، مهدویت، سبک زندگی و حجاب و عفاف، آیین و فرهنگ عاشورایی ملل اسلامی (با نام اختصاصی شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) از جمله محورهای سوگواره تعیین شده است.
 
 
نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بر لزوم گسترش همکاری رسانه ها و وزارت بهداشت برای اطلاع رسانی در این زمینه و رونمایی از پوستر طراحی شده اشاره کرد.
 
 
بررسی درخواست دانشجویان اعزامی برای مراسم اربعین
 
 
دکتر حسن پیری مشاور اجرایی رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه نیز در این مراسم جزییاتی از صدور نامه معاون درمان وزارت بهداشت به دانشگاه برای تامین نیروی مورد نیاز موکب دانشگاه و همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی نزدیک مرز ایران و عراق ارایه داد.
 
 
وی همچنین درخواست های دانشجویان انجمن اسلامی 1348 برای هماهنگی وسیله نقلیه و تسهیل در عبور اتوبوس دانشجویان کادر درمان کانون جهادی شهید احدی دانشگاه از مرز ایران و عراق را مطرح کرد.
 
 
دکتر محمود خدادوست معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه نیز در این مراسم از آمادگی کامل این معاونت برای تجهیز و خدمت رسانی موکب دانشگاه در مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.
 
 
در این جلسه همچنین گزارشی از شرایط و جایابی موکب درمانی که برای دانشگاه در این مراسم در نظر گرفته شده و توضیحاتی در خصوص تعداد نیروهای مورد نیاز و تامین دارو و تجهیزات آن توسط مسئولان بسیج جامعه پزشکی دانشگاه ارایه شد.
 
 
نماینده بسیج دانشجویی نیز در خصوص اجرای برنامه ها در مراسم پیاده روی اربعین جزییاتی را بیان و درخواست های دانشجویان از جمله هماهنگی برای جابه جایی کشیک ها، امور آموزشی، امور رفاهی و تسهیل عبور دانشجویان را مطرح کرد.
 
 
انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7702 ی.ق
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 120050
کلمات کلیدی