اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/02/07 - 11:30
  • بازدید : 149
  • تعداد بازدیدکننده : 148
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای

معاون بهداشتی دانشگاه ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه ای از زحمات تمامی فعالان این حوزه به ویژه همکاران شاغل در دانشگاه تقدیر کرد.

 معاون بهداشتی دانشگاه ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه ای از زحمات تمامی فعالان این حوزه به ویژه همکاران شاغل در دانشگاه تقدیر کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، دکتر سهرابی معاون بهداشتی دانشگاه ضمن گرامیداشت روز جهانی بهداشت حرفه ای این روز را به تمامی فعالان این حوزه به ویژه همکاران شاغل در دانشگاه تبریک گفت.

 

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه ، شعار سال 2022 روز جهانی بهداشت حرفه ای از سوی  سازمان بین‌المللی کار " برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه ای بیایید با همدیگر کار کنیم" انتخاب شده است.

 

وی افزود: برای تحقق این شعار ضروری است تمامی ارکان جامعه از کارفرمایان، کارگران، کارشناسان بهداشت حرفه‌ای تا  نهادهایی مانند اتحادیه‌ها، اصناف و خانه‌های مشارکت با هم همکاری و همفکری اثربخش داشته باشند.

 

دکتر محمدرضا سهرابی خاطرنشان کرد: بهداشت حرفه‌ای با شناسایی، ارزیابی و کنترل عوامل زیان‌آور و تهدیدکننده سلامت در محیط کار با هدف سالم سازی محیط کار و حفظ سلامت نیروی کار،  باعث کاهش وقوع حوادث و بیماری های ناشی از کار در جامعه می شود.

به گفته وی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بیش از 46 هزار کارگاه، کارخانه، معدن و مرکز درمانی و همچنین 220 هزار کارگر را تحت پوشش خود دارد که از نظر تعداد شاغلان و کارگاه‌های تحت پوشش جزو سه دانشگاه اول کشور محسوب می شود و  با 150 کارشناس بهداشت حرفه‌ای  بر عملکرد این کارگاه‌ها نظارت  می‌کند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین"  گفت:  با توجه به این که بهداشت حرفه‌ای و ایمنی در محیط کار جزو جدایی‌ناپذیر اشتغال و کار آفرینی است،  امیدواریم با تلاش مضاعف در راستای ارتقای سطح سلامت شاغلان و تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای گام برداشته و شاهد یک هماهنگی و مشارکت چند جانبه برای ایجاد فرصت‌های کاری ایمن و سالم باشیم .

 

 وی در خاتمه سخنان خود روز جهانی بهداشت حرفه‌ای را  به تمامی کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و خدمتگزاران عرصه سلامت نیروی کار کشور به ویژه همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تبریک گفت.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 115973
کلمات کلیدی