اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/06/02 - 13:34
  • بازدید : 136
  • تعداد بازدیدکننده : 135
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه؛ نمونه روشن یک تفکر منطقی راهبردی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه را نمونه روشنی از یک تفکر منطقی راهبردی و نمادی از توفیق مدیریتی دانست.


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه را نمونه روشنی از یک تفکر منطقی راهبردی و نمادی از توفیق مدیریتی دانست.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در نشستی با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، مدیر روابط عمومی دانشگاه از تلاشها و دستاوردهای اعضای کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه تقدیر شد.

دکتر زالی در این نشست با اشاره به توفیقات ملی چشمگیر کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه، کسب این توفیقات برای سالیان متوالی را بسیار ارزشمند برشمرد .


وی ترویج فرهنگ تحقیق و نهادینه سازی خصلت پژوهش محوری در دانشجویان را مهمترین تفکر مسئولان دانشگاه عنوان کرد و دستاوردهای کمیته مذکور را برونداد این تفکر دانست و بر تقویت و تعالی آن تاکید کرد.


رییس دانشگاه گفت: دانشجویان جدیدالورود را باید با حلاوت پژوهش آشنا کنیم زیرا باعث افزایش مهارتهای حرفه‌ای و ارتباطی آنان می‌شود و فرد هنگام ورود به عرصه ارایه خدمت در نظام سلامت نگاهی کنشگر، پژوهش محور و فناور محور خواهد داشت که سبب افزایش توانمندی حرفه‌ای آنان می‌شود.


دکتر زالی در ادامه به نقش مهم تربیتی کمیته تحقیقات دانشجویی در آماده ساختن دانشجویان برای خدمت رسانی در حوزه سلامت اشاره کرد.


رییس دانشگاه با تاکید بر ضرورت عضویت جمع کثیری از دانشجویان در این کمیته خاطرنشان کرد: دانشجویان گروه پزشکی از همان روزهای آغازین باید عطر پژوهش را استشمام کرده و روحیه پژوهش محوری را در خود تقویت کنند که به تدریج در آینده به تکامل جدی‌تری می رسند.


وی تاکید کرد: کمیته تحقیقات دانشجویی باید از نظر کمی و کیفی رشد یافته و به تعالی و بالندگی برسد.


دکتر زالی بخشی از فعالیت‌های کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه را منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد که بر جوان‌گرایی، نخبه‌گرایی و مشارکت جوانان در فعالیت‌های اجرایی و علمی تاکید دارد.
 

رییس دانشگاه با بیان این که ریل گذاری مناسب همواره برونداد خوبی داشته است، افزود: در کمیته تحقیقات دانشجویی نیز اگر ریل‌گذاری صحیحی صورت گیرد و زیرساخت‌های مطلوبی فراهم شود تا مدتها ثمره‌چینی خواهیم کرد و بدون تردید کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه نمادی از این توفیق مدیریتی است .


وی ریل گذاری مطلوب، ابتناع به یک نگاه راهبردی دراز مدت، تفکر آینده نگارانه و تدابیر متعالی در هر حوزه ای را باعث موفقیت های تضمین شده با ثبات برشمرد و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه را نمونه روشنی از این تفکر و مولودی از یک تفکر منطقی راهبردی دانست .


دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فناوری اشاره کرد و از کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه خواست که در این حوزه نیز با قوت فعالیت کند و ایجاد اشتیاق درونی دانشجویان، ایجاد جسارت و اعتماد به نفس در دانشجویان جوان را سرلوحه کار خود قرار دهد.


ترویج تفکر پژوهشی در دانشجویان، انجام تمهیدات لازم در این زمینه، آموزش و تکمیل مهارت‌های لازم در دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری توسط این کمیته از دیگر نکات مطرح شده توسط رییس دانشگاه بود.


رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیقات و دستاوردهای چشمگیر این کمیته در طول سالهای گذشته گفت: شما به حدی از بالندگی رسیده اید که می توانید در حوزه بین الملل سازی پیش روید و مدلی را در منطقه تعریف کنید.


آشنایی نودانشجویان با کمیته و هدایت آنان به سمت فعالیتهای پژوهشی، برگزاری رویدادی برای ارایه طرحهای پژوهشی، توسعه فضای زیرساختی تحقیقاتی و فناوری، برندسازی، توسعه ارتباطات کمیته با سایر تشکلها و انجمن‌های دانشجویی از دیگر تاکیدات ریاست دانشگاه بود.


دکتر زالی در خاتمه سخنان خود از تلاش‌های اعضای کمیته دانشجویی و حمایت‌های دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری تقدیر کرد.


دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز در این نشست ضمن تبیین توفیقات کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه از تلاشها و دستاوردهای این واحد در طول نزدیک به ده سال گذشته در سطح ملی تقدیر کرد.


وی در سخنان خود به برخی از اقدامات دانشگاه در راستای بهبود زیرساختهای لازم برای فعالیت این کمیته اشاره کرد.


دکتر زرقی در خاتمه ازدیدگاه مترقی و متعالی رییس دانشگاه در حمایت از تحقیقات دانشجویی تقدیر کرد.

دکتر سارا سهراب‌وند سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست ضمن بیان گزارشی از حمایت‌های ریاست دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری تقدیر کرد.


به گفته وی هدف کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه، کمی و دستیابی به رتبه برتر نیست بلکه والاتر از آن است و شامل پویایی، تعامل بیشتر و ایجاد تفکر عمیق در دانشجو، ارتقای کیفیت تحقیقات دانشجویی و جلوگیری از هدررفت وقت آنان است.


دکتر سارا سهراب‌وند تلاش این کمیته را در راستای تربیت دانشجویان به صورت مسئله محور، فناوری محور و پژوهش محور بودن عنوان کرد.


فعالیتهای فراسازمانی و فرا دانشگاهی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کاربردی کردن پژوهش‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه فناوری و کارآفرینی، تورهای تحقیقاتی، همکاری با سازمانهای مختلف، ارتباط با سایر تشکل‌ها و انجمن‌ها و سایر سازمانها  از دیگر موضوعات مطرح شده توسط وی بود.

سرپرست کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه در خاتمه سخنان خود از حمایتهای ریاست دانشگاه و معاونت تحقیقات و فناوری تقدیر کرد.


در انتهای این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از تلاشها و دستاوردهای سرپرست و اعضای کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه در حوزه تحقیقات در سطح ملی  تقدیر شد.

انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 119916
کلمات کلیدی