اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/03/31 - 13:27
  • بازدید : 234
  • تعداد بازدیدکننده : 228
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

احیای قلبی ریوی، اساسی ترین شرط کاهش آمار مرگ و میر نوزادان

برنامه کشوری آموزش احیای پیشرفته اطفال با آغاز تربیت مدرس ویژه مراکز درمانی دانشگاهی به همت مدیریت پرستاری دانشگاه و همکاری استادان بیمارستان کودکان مفید از خردادماه سال جاری آغاز شد.

برنامه کشوری آموزش احیای پیشرفته اطفال با آغاز تربیت مدرس ویژه مراکز درمانی دانشگاهی به همت مدیریت پرستاری دانشگاه و همکاری استادان بیمارستان کودکان مفید از خردادماه سال جاری آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به نقل از معاونت درمان، دکتر محمد اسماعیل فضل هاشمی معاون فنی حوزه معاونت درمان با اشاره به آمارهای رسمی اعلام شده در برنامه نظام مراقبت مرگ کودکان یک تا 59 ماهه اظهار کرد: حدود 64 درصد مرگ و میر این گروه سنی در داخل بیمارستان، 22 درصد در خارج از بیمارستان و چهار درصد در حین انتقال گزارش شده است.

 

 

وی تاکید کرد: آشنایی با احیای قلبی ریوی صحیح و به موقع، از گام های اساسی در کاهش آمارها مرگ ومیر نوزادان  است.

 

دکتر فضل هاشمی با اشاره به نسبت مرگ و میر اطفال زیر پنج سال ( (U5MRبه عنوان یکی از مهترین شاخص­های توسعه پایدار کشورها خاطرنشان کرد: یکی از استراتژی های موثر در کاهش مرگ و میر کودکان، توانمندسازی استادان و کارکنان در زمینه احیای کودکان با برگزاری کارگاه های احیای کودکان است.

 

معاون فنی حوزه درمان دانشگاه اظهار داشت: با ابلاغ این برنامه، هسته آموزش احیای پیشرفته اطفال دانشگاه تشکیل و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه­های مذکور با هدف انسجام، هماهنگی و یکپارچگی در این موضوع، براساس آخرین دستورالعمل­ احیای انجمن قلب آمریکا (AHA) انجام شده است.

 

وی از متخصصین و دستیاران رشته های کودکان، طب اورژانس، بیهوشی، پزشکان عمومی، پرستاران، ماما، کارشناسان بیهوشی و اتاق عمل، بعنوان مهمترین گروه های هدف آموزش در این برنامه نام برد.

 

معاون فنی حوزه درمان  گفت: حدود 70 بیمارستان دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان تهران تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد؛ در شروع برنامه نیز باید  198 نفر از پزشکان به عنوان مدرس دانشگاهی احیای پیشرفته اطفال آموزش ببینند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،  اولین دوره كارگاه­هاي آموزش تربیت مدرس دانشگاهی احیای پیشرفته اطفال 23، 24 و 25 خرداد ماه با حضور پزشکان منتخب از مراکز و بیمارستان­های دانشگاهی و همکاری استادان کشوری احیای اطفال در مرکز مهارت­های بالینی بیمارستان کودکان مفید برگزار شد.

 

این کارگاه­ها بصورت ماهانه و طی مدت سه روز تا پایان سال 1401 برگزار می شود و در پایان دوره پس از کسب امتیاز آزمون­های تئوری و عملی، به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 117901
کلمات کلیدی