اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/03/09 - 15:44
  • بازدید : 123
  • تعداد بازدیدکننده : 123
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین نشست هماهنگی استقرار سند بیماری های غیرواگیر استان تهران

دومین نشست هماهنگی استقرار سند بیماری های غیرواگیر استان تهران با حضور روسای دبیرخانه ساغ سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت در سال 1401 برگزار شد.

دومین نشست هماهنگی استقرار سند بیماری های غیرواگیر استان تهران با حضور روسای دبیرخانه ساغ سه دانشگاه علوم پزشکی پایتخت در سال 1401 برگزار شد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقل از دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی، دومین نشست هماهنگی استقرار سند غیرواگیر استان تهران در سال 1401 به منظور پیگیری مصوبات جلسه قبل و جلسات سال گذشته با حضور روسای دبیرخانه ساغ سلامت و امنیت غذایی دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، ایران و تهران و روسای گروه غیرواگیر سه دانشگاه برگزار شد.
 
 
دکتر گوهر محمدی، رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان تهران ضمن ابراز امیدواری از حصول یک بینش مشترک بین اعضای حاضر، به پیشنهاد برگزاری وبیناری با حضور نماینده کارگروه اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری تهران و دستگاه های مسئول و موثر به منظور اعلام انتظارات و سهم دستگاه ها اشاره کرد.
 
 
دکتر فاطمه نواییان رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه به شرح اقدامات انجام شده در این زمینه در سایر استان ها پرداخت و استفاده از تجربیات سایر دانشگاه ها را مفید دانست. 
دکتر طیبه نجفی رییس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه ایران به ارایه محتوای مربوط به تاریخچه، ضرورت و تدوین سند بیماری های غیرواگیر توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO)و برنامه های عملیاتی مربوط به آن و تبیین سند ملی و استانی پرداخت.
 
 
وی ادامه داد: با توجه به شاخص های احصا شده در جهان، نتایج اجرای این برنامه در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر بسیار موفقیت آمیز بوده است.
 
 
دکتر نجفی با اشاره به ذکر مرگ و میرهای متعدد ناشی از ابتلا به بیماری های غیرواگیر و بیان اهداف در نظر گرفته شده در سند استانی، دلایل تعیین شاخص های درنظر گرفته شده را تشریح کرد.  
همچنین دکتر آزیتا کریمی رییس گروه بیماری های غیرواگیر دانشگاه تهران در این جلسه استراتژی های برون سازمانی سند را بیان و بر اهمیت انتظارات و نقش مهم دستگاه ها در استقرار مطلوب سند تاکید کرد. 
 
 
دکتر رضوان مدنی رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تقدیر از پیگیری های انجام شده تاکنون، به نقش ساغ دانشگاه ها در جلب حمایت های برون بخشی لازم از سایر دستگاه ها و سازمان ها اشاره کرد و گفت: با توجه به وسعت اجرای برنامه استانی در صورتی که هر دانشگاه به تنهایی اقدام به اجرای برنامه ها کند، موفقیتی حاصل نخواهد شد. لذا با همدلی و همکاری و همراهی بهتر می شود به نتایج مطلوب دست یافت.  
 
 
در پایان این جلسه مقرر شد پروژه متصل اجرا، طراحی و ابزار مناسب برای استخراج داده ها و پایش و ارزشیابی اجرای سند تعیین و حساس سازی و تسهیلگری برون بخشی و میان بخشی برای ایجاد هماهنگی و سرعت بخشی به استقرار سند توسط ساغ سه دانشگاه به جدیت دنبال شود.
 
 
انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7702 ی.ق
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 117175
کلمات کلیدی