اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/03/18 - 10:48
  • بازدید : 79
  • تعداد بازدیدکننده : 77
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

تابستان امسال بدن و ذهنی سالم به کودکان خود بدهید

روش‌هایی را برای حمایت از سلامت جسمی و عاطفی فرزندتان بیاموزید.

روش‌هایی را برای حمایت از سلامت جسمی و عاطفی فرزندتان بیاموزید.


به گزارش گروه ترجمه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از CDC، کمک به فرزندانمان برای داشتن بدن و ذهن سالم مهمتر از همیشه است. والدین می‌توانند با دادن فرصت هایی به فرزندان خود از رفاه جسمی و عاطفی حمایت کنند.
 

 


استرس را از طریق فعالیت بدنی و تفکر سالم به خوبی مدیریت کنید.
با تشویق به تعاملات اجتماعی و آگاهی عاطفی با دیگران ارتباط برقرار کنید.
در مورد نحوه غذا خوردن و بازی آنها انتخاب های سالمی داشته باشید.

شما می‌توانید با فعالیت‌های تابستانی سالم و سرگرم کننده به فرزندان خود کمک کنید تا از نظر ذهنی، جسمی و عاطفی برای سال تحصیلی آینده آماده شوند.

بازی در فضای باز می تواند بچه ها را از نظر جسمی فعال نگه دارد.

 


 بازی هایی انجام دهید که حرکت را تشویق می کند.

 برای تمرین روزانه خود برنامه ریزی کنید. آیا فرزندان شما به اردو یا فعالیت می روند؟
 یک فعالیت سرگرم کننده جدید کشف کنید. یک فعالیت جدید را امتحان کنید یا یک ورزش جدید را با دوستان یاد بگیرید. این می تواند پاداش و سرگرم کننده باشد!
 طبیعت را کاوش کنید.
هر روز 60 دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید
در صورت امکان بیرون بروید.
فعالیت های جدید را امتحان کنید.

درباره تغذیه بیشتر بدانید.
از برنامه ای برای کودکان استفاده کنید که انتخاب هوشمندانه غذا را آموزش می دهد.

برنامه ای در تلفن همراه خود دانلود کنید تا به فرزندانتان کمک کنید در مورد انتخاب های غذایی سالم اطلاعات کسب کنند.
 بازی ها و فعالیت هایی را بیابید که تغذیه سالم را ترویج می کنند.
 برای خانواده خود غذاهای سالم تهیه کنید.
نکات تغذیه سالم را بیاموزید که به شما کمک می کند چربی های سالم اضافه کنید، سدیم را کاهش دهید، فیبر را افزایش دهید و رنگ های متنوعی را در بشقاب خود داشته باشید.
با فواید نوشیدن آب آشنا شوید. دریابید که چرا انتخاب آب و نوشیدنی‌های سالم‌تر مهم است.

چیزهای جدید را امتحان کنید

 با کودک خود یک دستور غذا درست کنید. یک دستور غذای مناسب برای کودکان را انتخاب کنید که شامل میوه یا سبزیجاتی باشد که کودک شما دوست دارد. این یک راه عالی برای ایجاد پیوند و تشویق عادات آشپزی در خانه است.

 


 یک میوه یا سبزی جدید را امتحان کنید. از لیست میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید و از کودک خود بخواهید که برخی از آنها را برای امتحان کردن انتخاب کند. به کودک خود فرصت دهید تا با استفاده از این لیست، میوه یا سبزی را «رده بندی» کند تا کاوش در غذاهای جدید هیجان انگیزتر شود.
میان وعده های سالم جدید را امتحان کنید. از تنقلات سالم استفاده کنید و لیست تنقلات خود را برای خانواده تهیه کنید.
آب را به جای نوشیدنی های شیرین انتخاب کنید. ترفندهایی برای تجدید نظر در نوشیدنی خود کشف کنید.

انواع غذاهای سالم را برای صبحانه ارایه دهید. یک صبحانه سالم می تواند شامل غذاهایی باشد که غذاهای سنتی صبحانه نیستند.

در اینجا کارهایی وجود دارد که کودک شما می تواند برای بهبود سلامت عاطفی خود انجام دهد، چه زمانی که تنها باشد یا با دیگران:

تنها

به فرزندتان مسئولیت جدیدی متناسب با سن او بدهید. مراحلی را بیاموزید که می توانید با انجام آن‌ها به فرزندتان کمک کنید تا احساسات را بشناسد و مدیریت کند، اهداف مثبت تعیین کند و به آنها دست یابد و تصمیمات مسئولانه بگیرد.
خلاقیت و عزت نفس فرزندتان را از طریق هنر و صنایع دستی پرورش دهید.

گیاهان را در یک ظرف بکارید. از این فعالیت برای آموزش به فرزندتان استفاده کنید که چگونه هدفی تعیین کند و به آن برسد. نکاتی را برای ساخت باغچه کوچک بیابید.

به کودک خود کمک کنید خواب کافی داشته باشد.
زمان تماشای صفحه نمایش را کاهش دهید. بیاموزید که چگونه والدین می‌توانند به فرزندشان کمک کنند تا زمان کمتری با صفحه نمایش بگذرانند.
 به کودک خود راه هایی برای مثبت اندیشی، مانند سپاسگزار بودن، آموزش دهید تا به کاهش استرس و احساس بهتر کمک کند. راه های تمرین قدردانی را کشف کنید.

با دیگران

به بچه ها نشان دهید که به آنها تعلق دارند. یادگیری شنیدن صدای خود و احترام به صدای دیگران راه بسیار خوبی برای ایجاد دوستی های مثبت است.

یاد بگیرید که دیگران چگونه حرکت می کنند و چگونه فکر می کنند. گوش دادن به موسیقی کشورهای دیگر یا به زبان‌های دیگر می‌تواند توانایی شما را برای همدردی با افراد با پیشینه‌ها و فرهنگ‌های مختلف تقویت کند. سعی کنید با آهنگ‌هایی از سراسر جهان یا موسیقی چندفرهنگی وقت بگذرانید.

به دیگران کمک کنید و روابط را تقویت کنید. سعی کنید یک باغچه بکارید یا به عنوان یک خانواده در یک باغ اجتماعی داوطلب شوید. این فعالیت می تواند به تقویت کار تیمی و تقویت روابط کمک کند.

از طریق والدین مثبت فرزندان قوی تری تربیت کنید. بچه ها زمانی توانمند می شوند که احساس کنند درک شده و مورد اعتماد هستند. سعی کنید از این نکات مثبت والدین برای تقویت اعتماد به نفس و انعطاف پذیری آنها استفاده کنید.


در جامعه خود فعال شوید اردوها و سایر برنامه های زمانی خارج از مدرسه فرصت هایی را برای کودکان فراهم می کند تا فعالیت های جدید را امتحان کنند، مهارت های ارتباطی و اجتماعی را توسعه دهند و از نظر جسمی فعال باشند. درباره جلسات تابستانی رایگان در نزدیکی محل زندگی خود اطلاعات کسب کنید.


انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7703م.ر



 

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار سلامت
  • گروه خبری : 117470
کلمات کلیدی