اخبار

  • تاریخ انتشار : 1395/10/15 - 18:13
  • بازدید : 1281
  • تعداد بازدید : 108
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شهروندان 4 منطقه تهران مسافر اتوبوس سلامت شدند/ مشاور تغذیه ای و تست قندخون برای همه مسافران

در راستای اجرای بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف میوه و سبزی، معاونت امور بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران اقدام به راه اندازی اتوبوس تغذیه درمناطق تحت پوشش دانشگاه در سطح شهر تهران نمود.

در راستای اجرای بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف میوه و سبزی، معاونت امور بهداشتی دانشگاه شهید بهشتی با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران اقدام به راه اندازی اتوبوس تغذیه درمناطق تحت پوشش دانشگاه در سطح شهر تهران نمود. 
این اتوبوس از تاریخ 12 لغایت 15 دی ماه در میادین تجریش، سبزه میدان، بوستان فدک و رسالت تحت پوشش مناطق شهرداری 1، 12، 8 و 4 مستقر و به شهروندان تهرانی خدمات تغذیه ای ارائه شد. 
از خدمات تغذیه ای ارائه شده توسط تیم سلامت در این اتوبوس می توان به آموزش گروهی و مشاوره فردی، تعیین نمایه توده بدنی و تشخیص شاخص اضافه وزن و چاقی، اندازه گیری فشارخون و قند خون شهروندان اشاره نمود. 
همچنین مراجعین دارای عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از قبیل  چاقی و اضافه وزن، چاقی شکمی و علائم پره دیابتیک، به نزدیکترین پایگاه سلامت تحت پوشش معاونت امور بهداشتی دانشگاه جهت تشکیل پرونده بهداشتی و بهره مندی از خدمات حوزه بهداشت راهنمایی شدند.
گفتنی است بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه به منظور اصلاح الگوی تغذیه ای جامعه با شعار  1،2،3 غذای سالم و با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف میوه و سبزی از 29 آذر ماه لغایت 15 دیماه به مدت دو هفته در سراسر کشور اجرا می شود.
 
 
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 41013
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.