اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/03/08 - 11:14
  • بازدید : 1553
  • تعداد بازدید : 175
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

علل مرگ نوزادان و كودكان 1 تا 59 ماهه بررسی شد

كميته مرگ كودكان 1 تا 59 ماهه و نوزادان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف بررسی علل مرگ‌های خارج بیمارستانی نوزادان و کودکان و طراحی مداخلات جهت کاهش موارد مرگ مشابه، سوم خردادماه در سالن اجتماعات بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.

كميته مرگ كودكان 1 تا 59 ماهه و نوزادان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف بررسی علل مرگ‌های خارج بیمارستانی نوزادان و کودکان و طراحی مداخلات جهت کاهش موارد مرگ مشابه، سوم خردادماه در سالن اجتماعات بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد.
ابتدا احمدی رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشت ضمن تشكر از زحمات بي‌شائبه همكاران، گزارش تحلیلی مرگ کودکان و نوزادان (سال 95-94) را ارائه کرد. 
سپس 8 مورد مرگ خارج بیمارستانی کودکان 1تا59 ماهه و4 مورد مرگ خارج بیمارستانی نوزادان تحت پوشش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتي بصورت  case studyبررسي شدند. 
در ادامه همکاران حاضر در جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت پیشگیری از موارد مرگ مطرح کردند. همچنین دکتر حلیمی درخصوص آموزش پیشگیری از حوادث به مادران با توجه به سن کودک، سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، گرفتن شرح حال کامل کودک و تاریخچه وجود بیماری قبل از تزریق واکسن تاکید کرد. 
با توجه به نتایج حاصله از این کمیته، آموزش‌های لازم توسط مراقبین سلامت تحت پوشش درخصوص کاهش موارد مرگ در نوزادان و کودکان به مادران واجد شرایط در کلیه واحدهای سلامت تابعه دانشگاه ارائه می شود.
گفتنی است در کمیته مذکور دکتر حلیمی رئیس بخش اطفال بيمارستان شهداي تجريش، رئیس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر، کارشناسان سلامت کودکان و نوزادان معاونت بهداشت، کارشناسان مرگ کودک و نوزاد معاونت درمان، نماینده واحد گسترش و پیشگیری از بیماریهای معاونت بهداشت،كارشناسان برنامه مرگ كودكان و نوزادان ستاد شبكه ها و مراكز بهداشت، مسئولین واحد بهداشت خانواده دماوند، پاکدشت، ورامین وس پیشوا حضور داشتند.
 
  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • کد خبر : 47053
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.