اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/06/12 - 12:45
  • بازدید : 173
  • تعداد بازدیدکننده : 173
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

پیام تبریک معاون بهداشتی دانشگاه به مناسبت روز ملی بهورز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پیامی 12شهریورماه روز ملی بهورز را به تمامی بهورزان و مراقبان سلامت شاغل در دانشگاه تبریک گفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در پیامی 12شهریورماه روز ملی بهورز را به تمامی بهورزان و مراقبان سلامت شاغل در دانشگاه تبریک گفت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر محمدرضا سهرابی ضمن گرامیداشت روز ملی بهورز گفت: هرساله روز بهورز فرصتی مغتنم است تا مروری بر دستاوردهای مهمترین نقطه قوت نظام سلامت یعنی شبکه‌های بهداشت و درمان داشته باشیم و از تلاش بهورزان و مراقبان سلامت قدردانی کنیم.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه افزود: در سال 1363 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر خدمت رسانی هر چه بیشتر به ساکنان روستاها و دسترسی عادلانه مناطق روستایی به مراقبت‌‌های بهداشتی اولیه، خانه‌های بهداشت را تاسیس کرد  و برای تامین کادر این خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند.


دکتر سهرابی خاطر نشان کرد: با تلاش بهورزان خدمات بهداشتی حتی  در دور افتاده‌ترین مناطق کشور در دسترس قرار گرفت و  ارتقای‌  قابل توجه شاخص‌های بهداشتی و بهبود چشمگیر  وضعیت سلامت و بهداشت مناطق روستایی را به دنبال داشت. به طوری که این موفقیت‌ها موجب شد بهورزان به عنوان نماد برجسته نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی شناخته شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر نقش موثر بهورزان و خانه‌های بهداشت در دوران بحران اپیدمی کوویدبه ویژه در بسیج ملی مقابله باکووید 19 و پویش واکسیناسیون گفت: بهورزان‌همراه با مراقبان سلامت و  سایر نیروهای حوزه بهداشت  مسئولیتی سنگین را عهده‌دار بودند و  متعهدانه و با تلاش فراوان سهم مهمی در کنترل بیماری و کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها داشتند.

 

وی بهورزان را جامعه‌نگرترین دانش‌آموخته‌گان نظام سلامت و عامل اصلی ارتقای سلامت مناطق روستایی عنوان کرد.

 

دکتر سهرابی افزود: در حال حاضر  در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی 194 بهورز فعالیت دارند که در122 خانه بهداشت به بیش از 290 هزار جمعیت ساکن در روستاها خدمات بهداشتی را ارایه می‌دهند.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه خاطرنشان کرد: تجربه موفق نظام شبکه و بهورزان باعث شد تا وزارت بهداشت برنامه ارایه خدمات و مراقبت‌های بهداشتی اولیه را برای تحقق پوشش همگانی سلامت در شهرها و حاشیه شهرها گسترش دهد و  از همکاری نیروهای توانمند با عنوان مراقبان سلامت  برای ارایه خدمت در این مناطق بهره‌مند شود.   

 

معاون بهداشتی دانشگاه در خاتمه سخنان خود ضمن تبریک و گرامیداشت روز بهورز از  زحمات خالصانه بهورزان، مراقبان سلامت و همه فعالان عرصه سلامت شهرها و روستا به ویژه حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 120298
کلمات کلیدی