اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/04/29 - 20:45
  • بازدید : 100
  • تعداد بازدیدکننده : 100
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

1800 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تهران بستری هستند

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از بستری شدن 1800 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان تهران خبر داد.

 

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از بستری شدن 1800 بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان تهران خبر داد.

 


 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در گفت و‌گوی زنده شبکه خبر عصر چهارشنبه 29 تیرماه 1401 به افزایش شیوع ساب واریانت جدید امیکرون در عرصه جهانی، منطقه مدیترانه شرقی و به تبع آن ایران اشاره کرد.

 

به گفته وی در هفته گذشته بالاترین رشد آماری میزان بروز و شیوع بیماری کووید ۱۹ و امیکرون در منطقه مدیترانه شرقی مشاهده شده است و در ایران نیز شاهد افزایش شیوع این ساب واریانت جدید ویروس کرونا بوده‌ایم.

 

دکتر زالی از افزایش شاخص بستری و سرپایی بیماران کرونایی تهران در روزهای اخیر خبر داد و افزود: در شبانه روز گذشته میزان مراجعه سرپایی در استان تهران به هفت هزار و ۲۰۰نفر رسید  که نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است.

 

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به بستری 490 بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی و بیمارستانهای تهران در شبانه روز گذشته  خاطرنشان کرد که ۱۰۲ نفر از این بیماران  در بخش‌های ویژه بستری شده اند.

 

به گفته وی در حال حاضر مجموعا ۱۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای تهران بستری هستند که این آمار نسبت به هفته گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است. همچنین ۵۲۳ بیمار کرونایی نیز هم اکنون در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای تهران بستری هستند.

 

فرمانده سناد مقابله با کرونای پایتخت با اشاره به این که بیشتر بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانها دوره واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند به تمامی شهروندان تهرانی توصیه کرد درصورتی که علایم بیماری ندارند و زمان دریافت دوز یادآور واکسن آنها رسیده است در اسرع وقت برای دریافت دوز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 

 

به گفته دکتر زالی در شبانه روز گذشته  ۴۲ هزار تهرانی برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کردند و تاکنون 300 هزار نفر دوز چهارم را در استان تهران دریافت کردند

 

دکتر زالی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: در سوش‌های جدید بیماری کرونا نیز رعایت پروتکل های بهداشتی، شستن دستها، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در فضاهای مسقف و پر ازدحام و به ویژه تهویه مناسب و کافی می تواند در کنترل و پیشگیری بیماری موثر باشد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار سلامت
  • گروه خبری : 118934
کلمات کلیدی