جستجو

تازه های نشر

تازه های نشر | کتاب

پسماندهای خطرناک خانگی

پسماندهای خطرناک خانگی
نویسنده :
امیدی کابانیس
مولف :
-
مترجم :
دکتر حسن رسول زاده سغایش، مهندس بهرام روشن چراغی، مهندس مجید رشیدی، مهندس احمد دریکوند زیرنظر دکتر محسن سعدانی
سال انتشار :
1402/10/25
انتشارات :
دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

 

کتاب پسماندهای خطرناک خانگی تالیف امیدی کابانیس توسط دکتر حسن رسول زاده سغایش و همکاران ترجمه و منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کتاب حاضر توسط دکتر حسن رسول زاده سغایش، مهندس بهرام روشن چراغی، مهندس مجید رشیدی، مهندس احمد دریکوند زیرنظر دکتر محسن سعدانی عضو هیئت علمی گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترجمه شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است؛ امروزه حفظ محیط زیست که اساسی ترین نیاز زندگی همه موجودات بوده و به صورت گسترده بر تمام جنبه های زندگی ما تاثیر می گذارد به صورت فزاینده ای مورد توجه مجامع مختلف ملی و بین المللی قرار گرفته است و ما نیز در کشورمان بیش از پیش با بحران ها و پدیده های زیست محیطی موثر بر زندگی و سلامت جامعه مان مواجه هستیم.

 یکی از این بحران ها، تولید فراوان پسماندهای خطرناک و عدم مدیریت صحیح آنها ومتعاقب آن پدید آمدن بیماری‌های متعددی در بین مردم است. همچنین این امر باعث تنزل کیفیت خاک‌ ها، آب‌های سطحی و زیرزمینی و به صورت کلی تخریب محیط زیست

شده است.

از این رو به خطر افتادن سلامت انسان، حیوانات و گیاهان؛ چالش های اساسی در راستای تحقیقات زیست محیطی است، بنابراین حفظ این عوامل سرلوحه فعالیت بسیاری از سازمان هایی است که به نحوی با پسماند سر و کار دارند که با تربیت نیروهای متخصص در رشته های مرتبط، خصوصا رشته مهندسی بهداشت محیط ومحیط زیست درصدد این کار برآیند.

این مجموعه با هدف تقویت دستیابی به دانش و آگاهی بیشتر دانشجویان مقاطع عالی رشته های مرتبط و همچنین استفاده مسئولان و کارشناسان فنی، ترجمه شده و از محتوای مبتنی برعلم روز و جامع در مورد شرایط تولید و مدیریت پسماندهای خطرناک خانگی برخوردار است.

این کتاب دارای 267 صفحه و مشتمل بر هفت فصل و سه ضمیمه است که ازعناوین فصول آن می توان به پسماند خطرناک خانگی چیست ، تاریخ و وضعیت فعلی مدیریت پسماند خطرناک خانگی، مکانیک جمع آوری و مدیریت ،تجهیزات جمع آوری، جمع آوری خلاقانه و گزینه های مدیریتی،  تبلیغات اجتماعی مبتنی بر جامع، مدیریت کالا: مسئولیت مشترک برای مدیریت اشاره کرد.

طالعه این کتاب برای دانشجویان رشته های عمران و شهرسازی، محیط زیست و بهداشت محیط و سایر رشته های مرتبط و همچنین کارشناسان فنی و حتی افراد جامعه بسیار سودمند است و امیدواریم که ترجمه و نشر این کتاب بتواند تاثیر مثبتی بر افزایش آگاهی جامعه درخصوص اهمیت مدیریت پسماندهای خطرناک خانگی داشته باشد .

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

1402/10/25
تازه ترین ها
تازه های نشر - کتاب
دانستنی‌های ضروری درباره آرتریت روماتویید
دانستنی‌های ضروری درباره آرتریت روماتویید
تازه های نشر - کتاب
بیماری های دریچه‌ای قلب؛ نگاهی به علایم، تشخیص و درمان
بیماری های دریچه‌ای قلب؛ نگاهی به علایم، تشخیص و درمان
تازه های نشر - کتاب
عفونت‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مواد غذایی
عفونت‌ها و مسمومیت‌های ناشی از مواد غذایی