کتاب کاربرد فناوریهای یادگیری در آموزش علوم تشریح توسط دکتر جغتایی و دیگران تالیف و منتشر شده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کتاب عنوان شده تحت راهنمایی و هدایت دکتر سلیمان احمدی، دکتر بابک ثابت و دکتر محسن نوروزیان اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دکتر غلامرضا حسن زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تالیف و منتشر شده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: کاربرد فناوریهای نوین در عرصههای آموزشی با سرعت فزایندهای درحال گسترش است و باعث دگرگونی همه ابعـاد زنـدگی از جمله یاددهی و یادگیری شده است. این گسترش فنـاوری و اسـتفاده از ابزارهـا و مفاهیم نوین موجب بسط اطلاعات و دسترسی آسان و کمهزینه فراگیران شده است.
فناوری یکی از عوامل تولیـد و به منزله دارایی به شمارمیآید و هزینههای مرتبط به آن نوعی سرمایهگذاری محسوب میشود.
بـه عبارت دیگر فناوری منبعی برای افزایش توان و بهینهسازی نیروی انسانی، ابزار و سرمایه تلقی میشود و بدون این منبع ارزشمند عوامل مذکور به صورت استاتیک عمل خواهند کرد و پویـایی نخواهنـد داشـت.
فناوریهای یادگیری نقش بسیار مهمی در بهبود فرآیند آموزش علوم تشریح داشته و تحولات چشمگیری ایجاد کرده است.
این کتاب به عنوان یک راهنمـای جامع به معرفی و بررسی کاربردهای متنوع فناوریهای یادگیری در آموزش علوم تشریح می پردازد و سعی دارد مخاطبان را با جدیدترین فناوریهای یادگیری آشنا کند تا از آنهـا در بهبـود فراینـد آمـوزش علـوم تشـریح بهره مند شوند.
کتاب مذکور همچنین به بررسی چالشها و موانع موجود در راستای پیادهسازی این فناوریها در آمـوزش پزشـکی پرداخته و راهکارهای مناسب برای حل آنها را ارایه میدهد.
این کتاب همچون چراغ راهی، خوانندگان را برای ورود به دنیای گسترده و جذاب فناوریهای یادگیری در حوزه علوم تشریح برای یک سفر پر از کشف و آموزش آماده میکند.
کتاب حاضر دارای 162 صفحه و مشتمل بر پنج فصل است. فصل اول آن به تاریخچه آموزش آناتومی در ایران و نـوآوری در آمـوزش علـوم تشریح پزشکی اختصاص دارد. فصل دوم به بهترین شواهد و رویکردهای جدید یادگیری مانند یادگیری تیمی، یـادگیری مبتنی بر حل مسئله، یادگیری مبتنی برکلاس درس معکوس، ارایه مورد بالینی و ... میپـردازد.
در فصـل سـوم این کتاب درخصوص جایگـاه و نقش فناوریهای هوشمند از جمله میز تشریح مجازی، واقعیـت افـزوده، واقعیـت مجـازی، انـواع تلفـنهـای هوشـمند و شبیهسازی بازیهای دیجیتال بحث و بررسی صورت گرفته است.
فصل چهارم این نگاشته نیز به مطالعات انجام شده و تجارب جهانی استفاده از فنـاوریهـای نوین در زمینه نقش پرینتر سه بعدی، میز تشریح مجازی، واقعیت افـزوده، واقعیـت مجـازی و تکنیـکهـای تصـویربرداری پزشکی، پروژههای کلان هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری علوم تشریح اختصاص دارد.
پنجمین فصل این مجلد درباره استفاده از میـز تشــریح مجــازی، ویــدیوهای آموزشــی، اپلیکیشــنهــای موبــایلی و فنــاوریهــای واقعیــت افــزوده، واقعیــت مجــازی و پرینترها/نمایشگرهای سه بعدی در آموزش علوم تشریحی داخل کشور بحث میکند.
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7700 س.ع