جستجو

تازه های نشر

تازه های نشر | کتاب

کاربرد فناوری‌های یادگیری در آموزش علوم تشریح

کاربرد فناوری‌های یادگیری در آموزش علوم تشریح
نویسنده :
دکتر جغتایی و دیگران با هدایت دکتر سلیمان احمدی، دکتر بابک ثابت و دکتر محسن نوروزیان و دکتر غلامرضا حسن زاده
نویسنده :
-
مترجم :
-
سال انتشار :
1404/02/16
ناشران :
-

 

کتاب کاربرد فناوری‌های یادگیری در آموزش علوم تشریح توسط دکتر جغتایی و دیگران تالیف و منتشر شده است.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کتاب عنوان شده تحت راهنمایی و هدایت دکتر سلیمان احمدی، دکتر بابک ثابت و دکتر محسن نوروزیان اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دکتر غلامرضا حسن زاده استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تالیف و منتشر شده است.

 

در مقدمه این کتاب آمده است: کاربرد فناوری‌های نوین‌ در عرصه‌های آموزشی‌ با سرعت‌ فزاینده‌ای درحال گسترش است‌ و باعث دگرگونی همه‌ ابعـاد زنـدگی‌ از جمله‌ یاددهی‌ و یادگیری شده است. این گسترش فنـاوری و اسـتفاده از ابزارهـا و مفاهیم‌ نوین‌ موجب‌ بسط‌ اطلاعات و دسترسی‌ آسان و کم‌هزینه‌ فراگیران شده است‌.

 

فناوری‌ یکی‌ از عوامل‌ تولیـد و به‌ منزله‌ دارایی‌ به شمارمی‌آید و هزینه‌های مرتبط‌ به‌ آن نوعی‌ سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

 

بـه‌ عبارت دیگر فناوری منبعی‌ برای افزایش‌ توان و بهینه‌سازی نیروی انسانی‌، ابزار و سرمایه‌ تلقی‌ می‌شود و بدون این‌ منبع‌ ارزشمند عوامل‌ مذکور به‌ صورت استاتیک‌ عمل‌ خواهند کرد و پویـایی‌ نخواهنـد داشـت‌.

 

فناوری‌های یادگیری نقش‌ بسیار مهمی‌ در بهبود فرآیند آموزش علوم تشریح‌ داشته‌ و تحولات چشمگیری ایجاد کرده است‌.

 

این کتاب به عنوان یک راهنمـای جامع‌ به معرفی‌‌ و بررسی‌ کاربردهای متنوع فناوری‌های یادگیری در آموزش علوم تشریح‌ می پردازد و سعی دارد مخاطبان را با جدیدترین‌ فناوری‌های یادگیری آشنا کند تا  از آنهـا در بهبـود فراینـد آمـوزش علـوم تشـریح‌ بهره مند شوند.

 

کتاب مذکور همچنین به بررسی چالش‌ها و موانع موجود‌ در راستای پیاده‌سازی این‌ فناوری‌ها در آمـوزش پزشـکی‌ پرداخته و راهکارهای مناسب برای حل‌ آنها را ارایه‌ می‌دهد.

 

این  کتاب همچون چراغ راهی‌، خوانندگان را برای ورود به‌ دنیای گسترده و جذاب فناوری‌های یادگیری در حوزه علوم تشریح‌ برای یک‌ سفر پر از کشف‌ و آموزش آماده می‌کند.

 

کتاب حاضر دارای 162 صفحه و مشتمل بر پنج فصل‌ است‌. فصل‌ اول آن به  تاریخچه‌ آموزش آناتومی‌ در ایران و نـوآوری در آمـوزش علـوم تشریح‌ پزشکی‌ اختصاص دارد. فصل‌ دوم به‌ بهترین‌ شواهد و رویکردهای جدید یادگیری مانند یادگیری تیمی‌، یـادگیری مبتنی‌ بر حل‌ مسئله‌، یادگیری مبتنی‌ برکلاس درس معکوس، ارایه‌ مورد بالینی‌ و ... می‌پـردازد.

 

در فصـل‌ سـوم این کتاب درخصوص جایگـاه و نقش‌ فناوری‌های هوشمند از جمله‌ میز تشریح‌ مجازی، واقعیـت‌ افـزوده، واقعیـت‌ مجـازی، انـواع تلفـن‌هـای هوشـمند و شبیه‌سازی بازی‌های دیجیتال بحث و بررسی صورت گرفته است.

 

فصل‌ چهارم این نگاشته نیز به‌ مطالعات انجام شده و تجارب جهانی‌ استفاده از فنـاوری‌هـای نوین‌ در زمینه‌ نقش‌ پرینتر سه بعدی، میز تشریح‌ مجازی، واقعیت‌ افـزوده، واقعیـت‌ مجـازی و تکنیـک‌هـای تصـویربرداری پزشکی‌، پروژه‌های کلان هوش مصنوعی‌ در آموزش و یادگیری علوم تشریح‌ اختصاص دارد.

 

پنجمین فصل این مجلد درباره استفاده از میـز تشــریح‌ مجــازی، ویــدیوهای آموزشــی‌، اپلیکیشــن‌هــای موبــایلی‌ و فنــاوری‌هــای واقعیــت‌ افــزوده، واقعیــت‌ مجــازی و پرینترها/نمایشگرهای سه بعدی در آموزش علوم تشریحی‌ داخل‌ کشور بحث‌ می‌کند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

1404/02/16
آخرین
تازه های نشر - کتاب
کاربرد فناوری‌های یادگیری در آموزش علوم تشریح
کاربرد فناوری‌های یادگیری در آموزش علوم تشریح
تازه های نشر - کتاب
فشار خون به زبان ساده
فشار خون به زبان ساده
تازه های نشر - کتاب
اورژانس‌های پزشکی در مطب دندانپزشکی
اورژانس‌های پزشکی در مطب دندانپزشکی