اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/04/14 - 12:18
  • بازدید : 135
  • تعداد بازدیدکننده : 122
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

بهره‌برداری از پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر فمتوسکند در بیمارستان لبافی‌نژاد

دستگاه لیزر فمتوسکند با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان لبافی نژاد راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح این دستگاه که پنجشنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیر عامل و مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: دستگاهی که امروز افتتاح شد پیشرفته ترین دستگاه لیزر است که فانتستیک نایف یا چاقوی خیالی لقب دارد.
 

وی ادامه داد: مقیاس برش این دستگاه ۱۰ بر 15- بوده و از مقیاس نانو هم ریزتر است.
 
 
به گفته دکتر عین‌اللهی این دستگاه بستر جدید خدمت رسانی را در بخش دولتی ایجاد کرده است و باید پرچم بیمارستان لبافی نژاد را به عنوان پرچم همکاری موفق دو سازمان و دانشگاه بالا نگه داریم.


دکتر عین اللهی عنوان کرد: شهیدجمهور اعتقاد داشت ایرانی با نبوغ و استعداد خود توانایی‌های بزرگی دارد. اکنون نیز شاهد آن هستیم که قوی‌ترین قطب سلامت منطقه علی‌رغم همه تحریم‌ها، جمهوری اسلامی ایران است، چرا که علاوه بر تامین خدمات داخل کشور، دولت‌های دیگر نیز برای دریافت خدمات به ایران می‌آیند. به طوری‌که سال گذشته ۱.۵ میلیون نفر گردشگر سلامت از خدمات ایران بهره بردند و این نشان از توان علمی حوزه سلامت بود.
 

وی با اشاره فداکاری‌های همه اساتید این بیمارستان در دوران مختلف، تصریح کرد: این بیمارستان هم درگیر کرونا شد و مدافعان سلامت آن در میدان خوش درخشیدند. حتی یک بیمار بیرون از بیمارستان بدون دریافت خدمت باقی نماند.
 

وزیر بهداشت با اشاره به گسترش چشمگیر زیرساخت‌های این بیمارستان افزود: همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی الگویی را در کشور ایجاد کرد که امیدواریم در مراکز دیگر هم از مزایای این مدل بهره‌مند شویم.
 

وی در ادامه گفت: این بیمارستان ۸۰ عضو هیئت علمی دارد که غالب آنان استاد تمام، ۳۰ درصد دانشیار و ۲۰ درصد استادیار هستند و این آمار نشان می‌دهد بیمارستان لبافی نژاد در سطح یک دانشگاه خدمت رسانی می‌کند. افتخار می‌کنیم برآیند فعالیت کارکنان خدمت به مردم و محرومین است.
 

وزیر بهداشت ادامه داد: مراجعین این بیمارستان برای دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به این بیمارستان می‌آیند. در سراسر دنیا علم پزشکی در زمینه سلول‌های بنیادی پیشرفت زیادی داشته و بیمارستان لبافی‌نژاد اولین مرکزی بود که در سال ۸۲ در این زمینه با مرکز رویان وارد همکاری شد. بنابراین این بیمارستان همواره در مسیر علم پیشرو بوده است.
 

وی قدمت بهره‌گیری از توان لیزر در درمان بیماری‌های شبکیه یا آب سیاه و گلوکوم را بسیار اعلام کرد و گفت: امروزه بیمارستان لبافی نژاد می‌تواند با بیمارستان‌های پیشرفته آمریکایی و اروپایی رقابت کند.
 

وی با اشاره به اینکه این پایگاه علمی، پژوهشی و درمانی دستاوردهای بزرگی داشته است، گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی مردم نهاد است و با حجم زیادی از مردم و مطالبات روبه روست، این مسائل مدیریت سخت و شبانه روزی می طلبد. بیش از نیمی از مردم ایران تحت پوشش سازمان هستند و یک از افتخارات بزرگ سازمان خدمت برای کارگران یا به معنای دیگر خدمت در مسیر تولید است.
 
 

استقرار دستگاه لیزر فمتوسکند در بیمارستان لبافی‌نژاد؛ گامی برای خدمت به اقشار کم‌برخوردار

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این مراسم اظهار کرد: استقرار این دستگاه در محل ارایه خدمت به اقشار کم‌برخوردار جامعه به صورت رایگان اقدام برجسته‌ای است.
 

به گفته رییس دانشگاه، زین پس به هنگام‌ترین عمل جراحی لیزر با کمترین عوارض و در کوتاهترین زمان در این بیمارستان انجام خواهد شد.
 

وی اظهار کرد: لیزر در علوم مختلف به ویژه پزشکی کارایی‌های متفاوتی دارد، اما از شاخص‌ترین ویژگی‌های این دستگاه پیشرفته ایجاد برش 10 در 15- است، چراکه دستگاه‌های قبلی ریزترین برشی که ایجاد می‌کردند 10 در 9- بود. دستگاه لیزر فمتوسکند 106 برابر نسبت به دستگاه لیزر یاگ آثار تخریب بافتی کمتری دارد.
 

دکتر زالی از کاربرد این دستگاه در اعمال جراحی پیوند قرنیه و قوز قرنیه نیز خبر داد و افزود: جراحی با این دستگاه یک جراحی بدون تیغ است و بیمار بلافاصله پس از عمل می‌تواند به روال عادی زندگی خود بازگردد.
 

رییس دانشگاه بیمارستان لبافی نژاد را قطب چشم پزشکی و اورولوژی کشور اعلام کرد و گفت: استقرار جدیدترین و متداول‌ترین و بروزترین دستگاه لیزر فمتوسکند در بیمارستان شهید لبافی نژاد بستر علمی قوی برای دستاوردهای پرشماری را در کنار حضور اعضای هیئت علمی و اساتید برجسته دانشگاهی فراهم خواهد کرد.
 

دکتر زالی ادامه داد: مدل علمی، پژوهشی و درمان بیمارستان شهید لبافی‌نژاد مدلی بی نظیر است.
 

وی درباره بیمارستان لبافی‌نژاد توضیح داد: در این بیمارستان سازمان تامین اجتماعی به عنوان سرمایه گذار و تامین کننده زیرساخت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان تامین کننده نیروی انسانی و ساتید برجسته و اعضای هیئت علمی دانشگاهی تلاقی موفقی داشته‌اند.حماسه‌آفرینی فعالان نظام سلامت قابل قیاس با فداکاری‌های جبهه حق علیه باطل است.
 
 
دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این رویداد عنوان کرد: فرصتی فراهم شد تا بتوانیم مراتب تقدیر و تشکر خود را از فعالان حوزه سلامت که همواره در صف ارایه خدمت پیشرو بوده‌اند، اعلام کنیم؛ عزیزانی که بی منت و خالصانه تا پای جان برای حفط سلامت ملت ایران ایستادند.

وی ادامه داد: فداکاری این کنشگران در قیاس با جبهه‌های حق علیه باطل و جبهه‌های مقاومت قرار دارد که برای حفظ امنیت کشور جانفشانی می‌کنند. این فداکاری در نظام سلامت در عرصه کرونا به خوبی به تصویر کشیده شد.

دکتر موسوی ضمن تقدیر از همراهی‌های وزیر بهداشت، تصریح کرد: شما در حوزه سلامت توانی خلق کردید که اینگونه همکاری بین سازمان و دانشگاه خوش درخشید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرای بالغ بر 200 پروژه درمانی در سازمان اعم از تجهیزات و ساخت و ساز طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: مدل بیمارستان شهید لبافی نژاد مدل موفقی است.

به گفته وی، کادر بیمارستان همیشه برای خدمت رسانی در تلاش بودند.

توسعه مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی
دکتر بابک عدلی مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران در این رویداد بروزرسانی تجهیزات بیمارستان شهید لبافی نژاد را ضرورتی برای ارتقای کیفیت ارایه خدمت به بیماران اعلام کرد.

وی افزود: اعضای هیئت علمی ارزشمند این بیمارستان به کمک دستگاه‌های پیشرفته خدمات با کیفیت به تمام اقشار جامعه ارایه می‌دهند.

دکتر محمدحسین سلطانی رییس بیمارستان شهید لبافی نژاد نیز در این رویداد از اجرای 21 پروژه مصوب در این بیمارستان طی سه سال اخیر خبر داد و گفت: سه پروژه دیگر از جمله ساخت بخش اسکوپی و بازسازی بخش آزمایشگاهی طی سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.
 

وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها طی سال‌های اخیر تسهیل در تامین تجهیزات "های‌تک" نیز بوده است، چراکه این بیمارستان هم قطب چشم پزشکی است و هم قطب اورولوژی و این موضوع اهمیت بسیاری دارد.
 

دکتر سلطانی در پایان ضمن تقدیر از حمایت سازمان تامین اجتماعی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: همکاری این دو سازمان دستاوردهای بسیاری داشته است و افزایش مراجعات نیز نشان می‌دهد نه تنها در خاورمیانه بلکه در در سطح
جهانی، خدمات بیمارستان شهید لبافی نژاد دیده می‌شود.

انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7702 ی.ق
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 144156
کلمات کلیدی