اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/11/02 - 11:12
  • بازدید : 324
  • تعداد بازدیدکننده : 307
  • زمان مطالعه : 18 دقیقه
دکتر زالی در سومین جشنواره انضباط مالی:

تحقق انضباط مالی در گروی بودجه‌بندی منطقی‌ومبتنی بر واقعیت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی عملیاتی شدن انضباط مالی در دستگاه‌ها را در گروی بودجه‌بندی منطقی و مبتنی بر واقعیت در کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در سومین جشنواره انضباط مالی با بیان اینکه انضباط مالی عبارت است از رعایت قوانین و مقررات موضوعه در مصارف که با توجه به حجم گردش مالی در سطح بودجه کشور شدنی خواهد بود، اظهار کرد: زیرساخت‌هایی که اساسا از تحقق فساد مالی و اقتصادی جلوگیری می‌کند شامل مولفه‌های وجود انضباط مالی و اقتصادی، فرهنگ حسابدهی و پذیرش حد حساب‌های دولت و مردم است.

 


وی با بیان اینکه در حقیقت انضباط مالی در بودجه در تعریف روشن و علمی، برآورد دقیق و توام با احتیاط منابع دولت و کنترل هزینه‌های دولت خواهد بود، اضافه کرد: اگر بخواهیم انضباط مالی را در هر کشوری اندازه گیری و ارزیابی کنیم نیاز است تمام منابع مالی و مصارف دولت را در نظر بگیریم.

 

به گفته دکتر زالی انضباط مالی دارای چهار رکن اصلی است؛ یک انضباط بودجه‌ای که بودجه متوازن، بدون کسری و متمم است، دوم انضباط پولی که به نظر می‌رسد همان معادل انضباط در بازار پول است و فعالیت‌های بانکی و ارزی در زمره انضباط پولی یا انضباط در بازار پول قرار می‌گیرد.

 

 

وی ادامه داد: سوم انضباط در مخارج و خزانه داری از ارکان مهم دیگر در انضباط مالی است؛ در مواقعی که بتوانیم منابعی که به قدر کافی وجود ندارد را طوری اداره کنیم که نیازهای اولویت دار کشور را پاسخ دهیم، انضباط در مخارج و خزانه داری محقق شده است.

 

 

رییس دانشگاه افزود: رکن چهارم بازارهای مالی است، این بخش هم تحت تاثیر سیاست‌های دولت و بانک مرکزی است و طبیعتا هر چه محیط کسب و کار امن تر باشد و ثبات بیشتری در قوانین و آیین نامه‌ها حاکم باشد، امکان بروز تعادل و بهبود در بازارها فراهم می‌شود.

 

 


دکتر زالی تاکید کرد: اولین دستاورد انضباط مالی توزیع عادلانه درآمدهاست، به گونه ای که سبب تعادل اقتصادی در مجموعه‌ها و نهادهای خدماتی و اقتصادی شده و از هرج و مرج جلوگیری می‌کند.

 

 

وی افزود: به علاوه انضباط مالی موجب می‌شود در سازمان‌های مجری شاهد ارتقای وضعیت اقتصادی و کارایی سازمان باشیم و ضمن کسب رضایت ذی ربطان، شاخص عدالت که مهمترین شاخص سازمانی است در یک چارچوب مشخص قابلیت ارزیابی پیدا می‌کند.

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه با رعایت انضباط مالی در سازمان‌ها علاوه بر جلب نظر و اعتماد سرمایه گذاران و مشتریان سازمان در کوتاهترین زمان ممکن پیشرفت می‌کند و در حوزه‌های رقابتی نیز از سایر رقبا پیشی می‌گیرد، تصریح کرد: اولین تاثیر مخربی که عدم اهمیت به انضباط مالی به همراه دارد بروز عدم تعادل در سازمان‌های مجری است.

 

 

 

دکتر زالی ادامه داد: این موضوع برای شرکت‌های بزرگ و موسسات دولتی می‌تواند شرایط ناگوارتری را در حوزه اقتصادی کشور به همراه داشته باشد. از طرفی عدم رعایت انضباط مالی موجب افزایش مخارج و کاهش درآمدها خواهد شد.

 

 


رییس دانشگاه در این زمینه به بخشی از راه حل‌ها اشاره کرد و گفت: شاخص‌های دریافت اعتبارات به صورت منظم و زمانبندی شده، عدم وجود محدودیت‌های اجباری و غیرمنطقی مالی، کیفیت در کنترل مدیریتی و سیستم‌های خودپالایشی، وجود شرح وظایف مدون و دقیق متناسب با ماموریت‌های هر بخش، اصلاحات فرایندی و جدیت در برخورد با تخلفات بیشترین تاثیر را در انضباط مالی خواهد داشت.

 

 


وی افزود: طبیعتا از ویژگی‌های بارز یک نظام کارآمد کنترل مدیریتی برخورداری از قابلیت‌های کنترل حال نگر و آینده نگر است، در حالی که در اکثر موارد سیستم‌های کنترلی ما حال نگر خواهند بود، امروزه نقش سیستم‌های مدیریتی کنترلی و ابزارهای نظارتی آینده‌نگر به اندازه کافی از اهمیت وافر برخوردار شده اند.

 

 


دکتر زالی تاکید کرد: طبیعتا با استفاده از نظام‌های کارآمدکنترل مدیریتی آینده نگر، پیش‌بینی و تشخیص به موقع احتمال وقوع بی انضباطی مالی کاهش پیدا خواهد کرد.

 

 


وی یادآور شد: برخلاف آن چیزی که گاهی افکار عمومی‌ را دچار اشتباه می‌کند، منظور از انضباط مالی و مدیریت هزینه‌ها فقط کاهش آن نیست، بلکه در واقع دادن نظم برای افزایش کارآمدی و شفافیت مالی است.

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بدیهی است فعالیت‌های اقتصادی که در بستر فساد اداری و مالی می‌تواند ایجاد شود، با انجام انضباط مالی با نگاهی پیشگیرانه و با پرهیز از پنهانکاری در حوزه فعالیت مالی می‌تواند موجب توسعه و گسترش سازمان شود.

 

 

 


دکتر زالی به راهکارهای نجات بخش کشور در حوزه اقتصادی از جمله رشد اقتصاد، توسعه تولید، مهار تورم اشاره کرد و گفت: ناترازی بانک‌ها و ضرورت انضباط مالی در کشور و موسسات اعتبار موجب می‌شود بخش زیادی از این ابعاد تورمی ‌کنترل شود.

 



وی اضافه کرد: در این راستا در مسیر رشد اقتصادی و رشد تولید از طریق تسهیل صدور مجوزها، کاهش مالیات‌ها، شفافیت اقتصادی، تنوع بخشی به روش‌های مختلف تامین مالی و رعایت چارچوب‌های مبتنی بر انضباط مالی از راهکارهایی است که می‌تواند به این موضوع کمک بسزایی کند.

 

 


دکتر زالی در ادامه گفت: انضباط مالی یکی از راه‌های مقابله با تورم پی در پی در اقتصادی مثل اقتصاد کشور ماست که مرتب تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی ریسک‌های سیستماتیک و غیرسیستماتیک به آن تحمیل می‌شود؛ رعایت انضباط مالی در بودجه و دیگر ساختارهای کلان اقتصادی همواره می‌تواند همانند یک سپر مقابل شوک‌های تورمی ‌پی در پی که باعث به خطر افتادن معیشت طبقه‌های ضعیف جامعه می‌شود، عمل کند.

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این راستا با طرح‌ریزی بودجه با پیش‌بینی منابع پایدار و کنترل مصارف، جلوگیری از ریخت و پاش‌ها، ممانعت از مصارف غیرضرور، تنظیم بودجه منضبط و استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در صحت سنجی منابع و دقت در مصارف می‌توان گام اولیه کلان را در انضباط مالی برداشت.

 

 

 


دکتر زالی در ادامه با توجه به آسیب شناسی عمومی‌ در خصوص ریشه تورم در اقتصاد کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم نارسایی موجود را که اغلب به تورم‌های افسارگسیخته منجر می‌شود برشماریم، یکی از مهمترین عوامل رشد فراینده نقدینگی سرگردان در کشور است که بخشی از آن ناشی از کسری بودجه دولت و‌ قدرت خلق پول بانک‌هاست، همچنین از سوی دیگر به دلیل ساختار پیچیده اقتصاد ایران همواره در سال‌های اخیر نرخ ارز به عنوان لنگر اسمی ‌تورم عمل می‌کند که با جهش آن شاهد افزایش تورم هستیم.بنابراین دولت اگر بخواهد تورم را کنترل کند، ضمن برقراری سیاستی نوین در سیستم مالی باید در بلند مدت با تنظیم و تمشیت بازتوزیع نقدینگی‌های سرگردان تصمیم‌گیری کند.

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مباحث عمومی‌جهانی در حوزه اقتصاد به دلیل بروز تنگناهای مالی دولت‌ها در سال‌های اخیر بر ضرورت پرداختن به موضوع مهم مفهوم مدیریت مالی عمومی‌تحت عنوان PFM تاکید کرد و انضباط مالی را یکی از مباحث مهم در مفهوم مدیریت مالی عمومی‌دانست.

 

 

 

ضرورت ایجاد کارگروه مشترک با هدف بررسی چالش‌های دانشگاهی در دستور کار

 

 

 

دکتر زالی در سومین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه امسال برای سومین سال پیاپی این جشنواره برگزار می‌شود اظهار کرد: از اولین سال برگزاری این جشنواره در پی آن بودیم که این جشنواره به یک رخداد دایمی در دانشگاه تبدیل شود و خوشبختانه این امر محقق شد.

 

 

 

وی بر ضرورت ایجاد کارگروه مشترک با هدف بررسی چالش‌های دانشگاهی تاکید کرد و نسبت به همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مبنی انجام فعالیت‌های نوآورانه اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهارامیدواری کرد که ارزیابی فرایندها و واکاوای شاخص‌هایی که منجر به معرفی برترین‌ها در این جشنواره شده است، به عنوان یک نقشه راه اصلاحی در دستورکار قرار گیرد.

 

 

وی گفت: مداخلاتی که تحت عنوان شفافیت و اصلاح فرآیندهای مالی مد نظر است باید منجر به کارایی بیشتر و کاهش چالش‌های مدیریتی در حوزه‌های مالی و اعتباری شود.

 

 

به‌اشتراک‌گذاری نظرات متخصصان منجر به ارتقای حوزه مالی و اعتباری می‌شود

 

 

دکتر زالی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این همایش، ارایه نمادین دستاوردهای دانشگاه در حوزه مدیریتی و مالی نیست، خاطرنشان کرد: طبیعتا اشترک‌گذاری نظرات متخصصان این حوزه منجر به ارتقای فعالیت‌ها در حوزه‌های مالی و اعتباری می‌شود.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه یکی از اهداف این همایش تالیف و تقریب گفتمانی و عملکردی و ایجاد نگاه راهبردی دستگاه‌های نظارتی با دانشگاه است، اضافه کرد: باید با هم اندیشی مشترک با سازمان‌های نظارتی مثل دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و نهادهای متولی  بازرسی در زمینه‌های مالی و اقتصادی به گفتمان مشترک برسیم.

 

 

 

وی تاکید کرد: چنانچه رویکرد، حل مسائل باشد، رسیدن به این گفتمان مشترک کار سختی نیست.

 

 

دکتر زالی نگاه نظارتی، کارا، مبتنی بر کشف تخلف و جرم، خصوصا با رویکرد پیشگیرانه را راهکار مناسبی برای رفع و کاهش چالش دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و افزود: یکی از بن‌مایه‌های توجه به موضوع انضباط مالی که در شمایل اقتصاد مقاومتی تجلی پیدا کرده، توجه و تمرکز مقام معظم رهبری در بیاناتشان بر این مسئله است.   

 

 

 

رییس دانشگاه اضافه کرد: کمتر جلسه عمومی و یا با حضور مسئولان کشور در حوزه آسیب‌شناسی اقتصادی وجود دارد که  مقام معظم رهبری به بحث انضباط مالی اشاره نکنند، باید بپذیریم که یکی از موثرترین راههای برون رفت از بن‌بست‌های مالی و اقتصادی کشور و تحرک بخشیدن به عرصه‌های اقتصادی، انضباط مالی است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا، پارادایم گفتمان جهانی مبتنی بر مدیریت مالی عملکردی و عمومی با رعایت چارچوب‌های انضباط مالی است.

 

 

 

دکتر زالی گفت: توجه و ضرورت استفاده از راهکار موثر انضباط مالی و اقتصادی در عرصه جهانی موضوعی مهم است، به شکلی که مترقی‌ترین اقتصادهای جهانی نیز خود را بی‌نیاز از بحث‌های شفافیت مالی نمی‌دانند.

 

 

 

 

وی با با بیان اینکه برای تحقق انضباط مالی عمومی و تجمیعی باید بین منابع و مصارف کشور همراهی و همخوانی وجود داشته باشد، تاکید کرد: چنانچه ناترازی بین این موضوعات وجود داشته باشد، آسیب‌های بزرگی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد، به طور مثال یکی از وسیع‌ترین ناترازی‌ها مربوط به شبکه‌های بانکی است.

 

 

به گفته دکتر زالی رشد نقدینگی‌های افسارگسیخته و سرگردان، خلق پولی نابسامان و نامتوازن یکی از آسیب‌های حوزه اقتصادی در کشور است و این مشکلات منجر به تورم زایی و کوچک شدن سفره مردم خواهد شد.

 

 

 

لزوم رفع موانع تولید و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار از جمله مواردی بود که رییس دانشگاه به آن اشاره کرد و توضیح داد: باید فضای کسب و کار دارای شکوفایی و رونق کافی باشد و در این راستا تولیدات کشور نیازمند شتاب و تکانه‌های بسیار مهم تحرک‌آفرین است.

 

 

وی عدم تجمیع سرمایه‌ها را ضرورت جدی تحقق انضباط مالی عنوان کرد و گفت: به گفته رییس جمهور نیز با تجمیع سرمایه موضوع انضباط مالی دولت منطقی است، ضمن این‌که با مداخلات کوچک اعتباری و یا رفع نیازهای نظارتی؛ بسیاری از واحد‌های تولیدی وارد مدار خدمت شده‌اند.

 

 

 

 

به گفته دکتر زالی حرکت به سمت اقتصاد جهانی مستلزم الگوبرداری صحیح است، درگاه ملی مجوزها اقدام مترقی ملی محسوب می‌شود که یکی ازآورده‌های آن ارتقای فضای کسب و کار و کاهش بروکراسی است.

 

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اعتماد به بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود: اعتماد به بخش خصوصی صرفا در گفتمان نیست، ضمن اینکه باید نقش بخش خصوصی در افزایش زمینه‌های اقتصاد را جدی تلقی کنیم.

 

 

 

دکتر زالی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اصل 44 قانون اساسی و اعتماد به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: کاهش تصدی‌گری، افزایش تولید، ایجاد امنیت و سرمایه‌گذاری اقتصادی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از جمله دستاوردهای این موضوع و تحقق شفافیت و انضباط مالی است.

 

 

 

 

رییس دانشگاه ناترازی، کسری بودجه و متمم بودجه را آسیب بزرگ بالقوه کشور در حوزه‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: این سه واژه تلخ که لاجرم به نظام‌ مالی کشور تحمیل می‌شوند، مانعی بزرگ برای تحقق دستیابی به انضباط مالی است.

 

 

 

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های مالی این شجاعت وجود داشته باشد که آیین‌نامه و یا بخش‌نامه‌ای که در هر مسیری، مکانیزم‌های اقتصادی را دچار چالش می‌کند مطرح کنیم و با آسیب‌شناسی دقیق جسورانه به حذف و تقلیل آن‌ها بپردازیم.

 

 

دکتر زالی با تاکید بر اینکه در ابعاد نظارتی باید فعالیت‌های مثبت نیز مطرح شود، ادامه داد: مواردی مثل کاهش مالیات در حوزه تولید و افزایش سهمیه تسهیلات خرد بانکی، تغییرات معناداری در  رونق اقتصادی ایفا می‌کند.

 

 

وی به پدیده بیماری هلندی و پایداری تورم در کشور اشاره کرد و گفت: بیماری هلندی که مظاهر آن استمرار پایداری تورم، ناکارامدی در تخصیص منابع ارزی و رفتار مصرفی خاص است، همواره می‌تواند به عنوان یک خطر بالقوه برای نظام اقتصادی کشور مطرح باشد.

 

 

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در بودجه کشور  اظهار کرد: بودجه‌بندی سال 1403 باید اقتصادی، منطقی، کارا و تولید محور و همراه با نقش واکاوی نمایندگان مجلس در راستی‌آزمایی حصول منابع باشد.

 

 

دکتر زالی تاکید کرد: اساسا رشد اقتصادی در قالب مازاد بودجه است، به این معنی که در پایان سال برخی دولت‌ها منابع اضافی دارند، این موضوع در سال‌های اخیر به سایز سیاسی و جغرافیایی کشورها ارتباطی ندارد به طور مثال لوکزامبورگ که یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی است، بزرگترین سطح تراز مبتنی بر مازاد بودجه‌ای در دو سال گذشته میلادی را ثبت کرده و یا کشور دیگری مثل استونی در طول دو سال اخیر به قطب فناوری شمال اروپا تبدیل شده است به طوری که در مازاد بودجه جهش قابل توجهی ثبت کرده است.

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های مازاد بودجه، تنها به کشورهای اروپایی ختم نمی‌شود اظهار کرد: سنگاپور برای چهار سال متوالی مازاد بودجه ثبت کرده و توانسته است با عبور از کسری بودجه سهم قابل توجهی بودجه را کاهش دهد و در نهایت مردم مالیات کمتری را پرداخت می‌کنند، راهکار اصلی این کشور استفاده از فناوری‌های نوین است و یا کشوری مثل هنگ‌کنگ نیز مازاد بودجه را ثبت کرده است.

 

 

 

دکتر زالی یکی از بزرگترین صندوق‌های توسعه اقتصادی دنیا را متعلق به کشور نروژ دانست و افزود: یا حتی کشوری نابرخوردار مثل کنگو نیز در این حوزه سرآمد است، این کشور نیز در سال گذشته نه تنها کسری بودجه نداشته بلکه مازاد بودجه را ثبت کرده است، این کشور 10 سال درگیر جنگ‌های داخلی بود و بعد از استقرار کشاورزی مدرن این کشور از جایگاه بهتری برخوردار شده است.

 

 

خودباوری شرط اصلی توسعه‌

 

 

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی به سایز سیاسی و اجتماعی کشورها ارتباطی ندارد، خودباوری را شرط اصلی توسعه کشورها و تحقق انضباط مالی عنوان کرد.

 

 

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فناوری‌های نوین همچون سیلی شتابان ما را غرق کرده‌اند، در حال حاضر حسابداری مدرن و مبتنی بر ربات‌ها حرف اول را می‌زند، در حسابداری مدرن پایه و اساس مبتنی بر فناوری، دیجیتالی شدن و استفاده از ربات‌هاست، در این روند داده‌های حسابداری درج، تنطیم وبا سرعت بسیار بالا ثبت و بررسی می‌شود.

 

 

رییس دانشگاه با اشاره به مزیت‌های هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی دارای منطق یادگیری است ضمن اینکه امکان توسعه دارد.

 

 

دکتر زالی با بیان اینکه شرکت یونی لور بریتانیایی هلندی بعد ازشرکت نستله، سومین شرکت دنیا در تراز تجاری است، ادامه داد: این شرکت 400 برند در دنیا دارد، در دوسال گذشته با استفاده از هوش مصنوعی در بحث استخدام، پذیرش، استعدادیابی و حفظ و نگه‌داشت نیروی انسانی و ارزیابی عملکرد کارکنان، عملکرد بسیار مطلوبی ثبت کرده است، این شرکت دو و نیم میلیارد دلار در حوزه استخدام صرفه‌جویی انجام داده و بیش از 50 هزار ساعت صرفه‌جویی در غربالگری رزومه‌ها و 75 درصد کاهش در زمان استخدام را با بهره از هوش مصنوعی به ارمغان آمورده است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون اولین نهادی بودند که با استفاده از هوش مصنوعی روند استخدام کارکنان را انجام دادند، قبل از استفاده از این روش حدود 42 روز روند استخدامی در این هتل‌ها زمان می‌برد، ولی با پذیرش فناوری هوش مصنوعی این زمان به پنج روز کاهش یافته است و افزایش تنوع استعدادها در سازمان از دستاوردهای آن بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه ماشینی شدن و یا استفاده از فناوری هوش مصنوعی هرگز به معنای دور شدن و یا عدم توجه به مسائل عاطفی، هیجانی، انگیزشی و یا استفاده از سیستم پاداش نیست، به شرکت‌های مختلفی که از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند اشاره کرد.

 

 

دکتر زالی بر ضرورت ایجاد کارگروه مشترک با هدف بررسی چالش‌های دانشگاهی تاکید کرد و نسبت به همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مبنی انجام فعالیت‌های نوآورانه اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

 

 

 

رییس دانشگاه پیشنهاد داد: مدلی از حسابداری تعهدی و شکل‌گیری سیستم‌های خزانه‌داری در دانشگاهها مستقر شود.

 

 

وی با بیان اینکه صندوق واحد خزانه، در دانشگاههای علوم پزشکی اقدامی درست و منطقی است ادامه داد: این سیستم شفاف است و از فساد اقتصادی پیشگیری می‌کند، دانشگاههای علوم پزشکی هیئت امنایی اداره می‌شوند و باید از سیستم اداری صرف تفاوت قائل شد، چرا که این راهبردی جهانی و مترقی است.

 

 

 

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال حاضر حسابداری مدرن و مبتنی بر ربات‌ها  حرف اول را می‌زند، در حسابداری مدرن پایه و اساس مبتنی بر فناوری، دیجیتالی شدن و استفاده از ربات‌هاست، در این روند داده‌های حسابداری درج، تنطیم وبا سرعت بسیار بالا ثبت و بررسی می‌شود.

 

 

 

لزوم بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تحقق انضباط مالی

 

 

 

رییس دانشگاه با اشاره به مزیت‌های هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی دارای منطق یادگیری است ضمن اینکه امکان توسعه دارد.

 

 

وی با بیان اینکه ماشینی شدن و یا استفاده از فناوری هوش مصنوعی هرگز به معنای دور شدن و یا عدم توجه به مسائل عاطفی، هیجانی، انگیزشی و یا استفاده از سیستم پاداش نیست، به شرکت‌های مختلفی که از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: برای مثال در شرکت I.B.M با استفاده از ابزاری موسوم به w.c.c  در مدیریت منابع انسانی با استفاده از ترکیب پردازش زبان بدن و اطلاعات کارمندان با آن‌ها چت می‌کنند تا به آن‌ها کمک کنند.

 

 

 

 

وی عنوان کرد: در دهه‌های اخیر هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های پرکاربرد و تحول‌آفرین در دنیای کسب و کار معرفی می‌شود. این تکنولوژی قابلیت انجام وظایف متنوعی را با کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشینی دارد.

 

 


دکتر زالی با بیان اینکه یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه انضباط مالی، مدیریت منابع انسانی است، تشریح کرد: به طور مثال هوش مصنوعی در مدیریت منابع انسانی با تجزیه و تحلیل داده‌های مربوطه به تاریخچه عملکرد کارکنان، رزومه‌های تفصیلی کارمندان، نیازهای آینده کسب و کار به شرکت‌ها کمک می‌کند در برنامه‌ریزی منابع انسانی خود پیشرفت داشته باشند و نیاز به استخدام یا آموزش افراد را پیش‌بینی کنند.

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: پیش بینی نیازهای منابع انسانی، مدیریت عملکرد بهینه، تجزیه و تحلیل داده‌های حضور و غیاب، تجزیه و تحلیل اطلاعات بازار کار، بهبود ارتباطات در داخل سازمان، تشخیص علل ترک خدمت به صورت علمی، بهبود ارتباطات در داخل سازمان، بازخورد و ارزیابی بهتر از ظرفیت‌های این دانش است.

 

 

رییس دانشگاه پیشنهاد داد: مدلی از حسابداری تعهدی و شکل‌گیری سیستم‌های خزانه‌داری در دانشگاهها مستقر شود.

 

 

وی با بیان اینکه ایجاد استقرار صندوق واحد خزانه، در دانشگاههای علوم پزشکی اقدامی درست و منطقی است ادامه داد: این سیستم شفاف است و از فساد اقتصادی پیشگیری می‌کند، دانشگاههای علوم پزشکی هیئت امنایی اداره می‌شوند و باید از سیستم اداری صرف تفاوت قائل شد، چرا که این راهبردی مترقی و پویا  است.

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سومین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با حضور جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاهی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات کشور و مدیران بخش‌های مالی، اقتصادی و بودجه‌ای کشور برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 138003
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.