اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/01/12 - 21:51
  • بازدید : 599
  • تعداد بازدیدکننده : 534
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

پیام تسلیت دکتر زالی در پی درگذشت استاد میرحسین اردبیلی

دکتر علیرضا زالی درگذشت استاد پیشکسوت قلب و عروق، دکتر میرحسین اردبیلی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در متن پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی آمده است:

 

"انالله و انا الیه راجعون

 

فقدان دانشمند بزرگ جامعه پزشکی، استاد مسلم قلب و‌ عروق مرحوم دکتر میرحسین اردبیلی موجب تاثر و تالم فراوان شد.

 

وی به عنوان یکی از دانشمندان و بزرگان علم پزشکی، شاگردان بسیاری را در حوزه قلب و عروق پرورش داد و اساتید ارزشمندی را برای نظام سلامت کشور به یادگار گذاشت که امروز در اقصی نقاط کشور و دنیا به شایستگی رهرو راه پربار علمی و اخلاقی این استاد فرهیخته‌اند.

 

وی که از پایه‌گذاران روش‌های نوین تشخیصی و درمانی قلب در سطح دانشگاه و کشور به شمار می‌رفت، استادی متواضع بود که همواره با شاگردان خود رابطه‌ای مملو از مهر داشت و کلاس‌های جذاب و روش‌های تدریس ایشان به ویژه در خصوص بیماری‌های قلب و عروق با زبانی شیرین و همراه با تکنیک‌های آموزشی ماهرانه در یاد بسیاری از دانش‌آموختگان ادوار مختلف این دانشگاه باقی مانده است.

 

ایشان یکی از اساتید بنام بود که در بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله بیمارستان طالقانی در کسوت یکی از اساتید برجسته گروه قلب و عروق نقش‌آفرینی می‌کرد. 

 

زمانی که این دانشگاه مسئولیت آموزش دوره‌های بیماری‌های مربوط به قلب و عروق را برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها برعهده داشت، دکتر اردبیلی با نگاهی وطن‌دوستانه نسبت به آموزش در اقصی نقاط کشور در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی حضور می‌یافت و نسبت به آموزش تازه‌های نوین بیماری‌های قلبی و عروقی اهتمام می‌ورزید. 

 

این استاد ارجمند که همواره مطب خود را ملجایی برای زدودن آلام بیماران سخت و پیچیده قلب و عروق قرار داده بود با شناخت عمیقی که از بیماری‌های این حیطه داشت همواره به عنوان یک استاد مبرز در زمینه آموزش دستیاران نقش مهمی را ایفا می‌کرد.

 

تواضع ستودنی دکتر اردبیلی نسبت به فراگیران ستودنی بود و ارتباط مودت‌آمیز با سایر اساتید دانشگاه از دیگر ویژگی‌های اخلاقی برجسته این استاد بود. 

 

دکتر اردبیلی یک معلم تمام عیار دانشگاه بود و از هر روشی برای انتقال مفاهیم پزشکی بهره می‌جست و تلاش‌های ایشان در این راه، در تاریخ آموزشی دانشگاه همواره ماندگار خواهد ماند.

 

پیچیده‌ترین مسائل مربوط به بیماری‌های قلب و عروق با زبانی بسیار شیوا و ساده توسط استاد اردبیلی به شاگردان انتقال می‌یافت و سخاوتمندی و گشاده‌دستی در زمینه آموزش پزشکی از دیگر ویژگی‌های برجسته ایشان در کسوت معلمی به شمار می‌رفت.

 

اینجانب با نهایت تاثر و تالم، ضایعه‌ درگذشت این اسوه اخلاق و دانشمند ممتاز را به خانواده معزز ایشان، جامعه پزشکی کشور و شاگردان آن استاد بزرگ تسلیت گفته برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان از درگاه یگانه متعال صبر مسئلت دارم.

 

دکترعلیرضا زالی 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی"

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مرحوم دکتر میرحسین اردبیلی سال‌های زیادی از حیات ارزشمند خود را در حوزه آموزش پزشکی و گرایش قلب و عروق گذراند.

 

وی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه فعالیت‌های ارزشمند علمی و پژوهشی انجام و شاگردان زیادی را تربیت کرد. 

 

دکتر اردبیلی در زمان حیات پربار علمی خود علی‌رغم فعالیت پزشکی در بیمارستان آیت‌الله طالقانی دانشگاه، در زمینه اجرایی و‌ مدیریتی نیز کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 140476
کلمات کلیدی