اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/10/10 - 11:33
  • بازدید : 170
  • تعداد بازدیدکننده : 166
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اهمیت نقش خانه‌های مشارکت در انتقال مطالبات مردم به مسئولان

رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه، خانه‌های مشارکت را محلی برای انتقال خواسته‌ها و مطالبات مردم به مسئولان و همچنین انتقال پیام‌های بهداشتی مسئولان به مردم عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل ازمعاونت توسعه مدیریت ومنابع، دکتر گوهر محمدی در نشست دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی شورای هماهنگی روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت  با بیان این که تمام دستگاه‌های اجرایی کشور برای سلامت آحاد مردم تلاش می‌کنند تاکید کرد با همفکری می‌توان از سد همه مشکلات عبور کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: خانه مشارکت مردم در سلامت یک راهکار مناسب برای ارتباط موثر بین شورای سیاستگذاری تصمیم‌گیری و ساختارهای مردم نهاد محسوب می‌شود.

 

رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه با اشاره به پتانسیل بالای خانه‌های مشارکت مردم تاکید کرد که از این ظرفیت باید برای احصای نیازهای واقعی سلامت مردم، تدوین، اجرا و ارزیابی برنامه‌های نظام سلامت بهره مند شویم و مردم را برای مراقبت از خود و اطرافیانشان توانمند سازیم.

 

دکتر گوهر محمدی به اهداف خانه‌های مشارکت مردم درسلامت اشاره کرد و جلب توجه رهبران جامعه نسبت به جمعیت هدف و مسایل آنها، دریافت بازخورد از نیازها و احساسات جامعه،کمک به جمع‌آوری داده‌های مربوط به مساله موردنظر، انتشار اطلاعات در بین مردم و ایجاد حمایت عمومی از مشکل موردنظر را از هدف‌های مهم بسیج مردمی برشمرد.

 

دکتر سلمان خانی رییس شورای هماهنگی خانه‌های مشارکت نیز با تاکید بر نقش پررنگ خانه‌های مشارکت مردمی گفت: توانمندسازی حضوری و غیرحضوری روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت و کارشناسان آنها موجب تسریع در روند آموزش جامعه تحت پوشش می‌شود.

 

وی جلب حمایت همه جانبه را نوعی راهبرد ارتباطی برشمرد که محور اصلی آن تاثیرگذاری بر افراد جامعه با هدف استفاده از ظرفیت و پتانسیل مشارکتهای مردمی برای اصلاح سیاست‌های جاری و حمایت از پیشیرد اهداف نظام سلامت است.

 

در بخش دیگری از این نشست تخصصی روسای خانه‌های مشارکت مردم ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های خود به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی برنامه پرداختند. عدم آگاهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها از ظرفیت این برنامه، ثابت نبودن اعضای خانه‌های مشارکت و ... برخی از موارد مطرح شده در این نشست بود.

 

 

براساس این گزارش نشست دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی شورای هماهنگی روسای خانه‌های مشارکت مردم در سلامت به میزبانی خانه مشارکت مردم در سلامت منطقه 4 برگزار شد.

 

در این نشست دکتر سلمان خانی رییس شورای هماهنگی خانه های مشارکت، دکتر گوهر محمدی رییس دبیرخانه سلامت و امنیت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، روسای خانه های مشارکت و کارشناسان سلامت و امنیت غذایی تابعه دانشگاه حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 137109
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.