اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/02/10 - 12:44
  • بازدید : 223
  • تعداد بازدیدکننده : 185
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست بزرگداشت هفته ملی جمعیت سال 1403

نشست برگزاری هفته ملی جمعیت سال 1403 با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار و دستورالعمل‌های اجرایی آن تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، صبح امروز ستاد بزرگداشت هفته ملی جمعیت در سال 1403 با حضور اعضای هیئت رییسه در تالار شهیدبهشتی دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر علیرضا زالی در این نشست از اجرای برنامه‌های متنوع در هفته ملی جوانی جمعیت خبرداد و افزود: جزییات روند برگزاری این مراسم تبیین و پیشنهادهای کاربردی از سوی کارشناسان در این نشست به عنوان مصوبات بزرگداشت هفته ملی جوانی جمعیت تلقی می‌شود.

 

وی اجرای برنامه‌های فراسازمانی با تمرکز بر اجرای بی‌کم و کاست طرح‌های ملی جوانی جمعیت را راهکار موثری برای پیشبرد اهداف طرح مذکور عنوان کرد.

 

رییس دانشگاه در ادامه ساختار ستاد بزرگداشت هفته ملی جوانی جمعیت را تشریح کرد و گفت: معاون امور بهداشتی دانشگاه به عنوان دبیر این جشنواره، تقسیم کار بر اساس سرفصل‌ها و دستورالعمل‌ها، اجرای طرح‌ها با همکاری معاونت‌ها و مراکز و پایش ارزیابی نیز توسط گروه جوانی جمعیت انجام خواهد شد.

 

در ادامه این نشست خدیجه عباسی رییس گروه جوانی جمعیت دانشگاه نیز به شعار سال 1403 بزرگداشت هفته ملی جوانی جمعیت  با عنوان "نقش من در جوانی ایران" اشاره کرد و گفت: محورهای موضوعی این هفته با عناوینی چون تقویت هویت مادری، اجرای کرامت منشور مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، مقابله با مسئله سقط عمدی جنین، ناباروری دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج آسان و پایدار و ترویج زایمان طبیعی ایمن و فیزیولوژیک اجرا خواهد شد.

 

اقدامات پیشنهادی که رییس گروه جوانی جمعیت دانشگاه در این نشست به آن اشاره کرد مواردی از قبیل  هماهنگی برای حضور نخبگان دارای خانواه باشکوه، تقدیر از فعالان مردمی حوزه جمعیت و بهورزان و مراقبین سلامتی که در سال گذشته عملکرد مناسبی در اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت داشتند، بررسی مراکز درمان ناباروی خصوصی از نظر حسن اجرای قانون و برگزاری کارگاههای آسیب‌های بی‌فرزندی، کم‌فرزندی و یا دیرفرزندی بود.

 

وی در ادامه منشور کرامت مادری و مصادیق آن در مادران باردار و دارای کودک دوسال را تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، نشست بزرگداشت هفته ملی جمعیت سال 1403 با حضور رییس دانشگاه و اعضای هیئت رییسه، دکتر فاطمه رحمانی مشاور فرماندار و مسئول امور بانوان فرمانداری تهران و اعضای کارگروه جوانی جمعیت برگزار شد.

 

هفته جوانی جمعیت با شعار نقش من در جوانی ایران از 24 تا 30 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

روز شمار هفته جوانی جمعیت 1403 به شرح زیر اعلام شده است:

 دوشنبه 24 اردیبهشت با عنوان رسانه و جوانی جمعیت

سه‌شنبه 25 اردیبهشت با عنوان مدیران و جوانی جمعیت

چهارشنبه 26 اردیبهشت با عنوان خانواده موفق و جوانی جمعیت

پنج‌شنبه 27 اردیبهشت با عنوان دستگاههای دولتی و جوانی جمعیت

جمعه 28 اردیبهشت با عنوان شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت

شنبه 29 اردیبهشت با عنوان نخبگان و جوانی جمعیت

یکشنبه 30 اردیبهشت با عنوان گروه‌های مردم نهاد وجوانی جمعیت

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

  

 

   

  

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 141698
کلمات کلیدی