اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/02/18 - 10:10
  • بازدید : 155
  • تعداد بازدیدکننده : 121
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

خدمت‌رسانی به 59 هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در دانشگاه

مدیر خدمات بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه از ارایه خدمات به بیش از 58 بیمار خاص و صعب العلاج در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت درمان، دکتر شهریار جانبازی ضمن گرامیداشت روز جهانی  بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج آن دسته از بیماری‌ها هستند که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آنها شرایط ویژه‌ای باید فراهم شود.

 

به گفته وی متاسفانه این بیماری‌ها درمان دائمی نداشته و فرد مبتلا تا آخر عمر، این بیماری­ را  با خود خواهد داشت.

 

دکتر شهریار جانبازی افزود: در حال حاضر 171 نوع بیماری در سامانه بیمه سلامت کشور ما نشاندار شده است و اکثر هزینه‌های دارو و درمان آنها از طریق بیمه سلامت پرداخت می شود.

 

مدیر خدمات بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان خاطرنشان کرد: واریز هزینه‌ سایر بیمه‌ها نیز با ارایه اسناد و مدارک لازم انجام می‌گیرد که لازمه برخورداری از این خدمات ویژه، ثبت نام بیماران در سامانه bimehsalamatiranian.ir است.

 

به گفته وی وزارت بهداشت از آذرماه 1401 با ایجاد صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج که مسئولیت نظارت و کنترل آن برعهده بیمه سلامت واگذار شده است، نسبت به تدوین بسته‌های خدمتی ویژه برای تامین هزینه‌های درمانی بیماران اقدام کرده است.

 

دکتر جانبازی یادآور شد: براساس تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و MS در زمره بیماران خاص هستند و بیماری‌های سرطان، پیوند اعضا، دیابت، فشارخون، CF، اوتیسم، هپاتیت (CSMA، صرع مقاوم به درمان، EB، نقص ایمنی اولیه (مادرزادی) و ثانویه، دیستروفی عضلانی دوشن و نان دوشن و بیماریهای متابولیک شامل: (MPS، گوشه، پمپه، نیمن پیک، تای ساکس، PKU) جزو بیماری‌های‌ صعب‌العلاج دسته‌بندی می شوند.

 

وی با اشاره به خدمات رسانی دانشگاه به بیماران خاص و صعب العلاج اظهار داشت: در حال حاضر 58970 بیمار خاص از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بهره‌مند می‌شوند. این معاونت به عنوان متولی توزیع خدمات دانشگاهی به بیماران، با هدایت آنان به مراکز معین تحت پوشش، تمام تلاش خود را در ارایه خدمات مناسب و رضایتبخش انجام می‌دهد.

 

دکتر شهریار جانبازی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران معاونت درمان (حوزه بیماری‌های خاص) تعداد داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای این بیماران به 12 داروخانه افزایش یافت و  موجب سهولت تهیه دارو برای این بیماران شد.

به گفته وی همچنین برای افزایش رضایتمندی و پیشگیری از تردد غیرضروری بیماران خاص در سطح شهر دو کارشناس خبره در داروخانه‌های شهید کاظمی و هلال احمر شماره 2 مستقر شدند.

 

مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه داروخانههای 12 گانه مجری توزیع داروی بیماران خاص در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را شامل شهید کاظمی، 22 بهمن، صبا، امین الرعایا، هلال احمر شماره (2)، دکتر سمیعی فر، نوید، ویولا، دکتر سامان بیگلی، ملاصدرا، دکتر صفی زاده و دکتر بنی اسدی عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 142208
کلمات کلیدی