اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/02/21 - 14:47
  • بازدید : 434
  • تعداد بازدیدکننده : 423
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

شهدای مدافع سلامت؛ گل سرسبد ایثار و ایستادگی در بحران کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: شهدای مدافع سلامت گل سرسبد ایثار و جلوه پرشکوه کنار مردم ایستادن هستند. مدافع آسمانی سلامت نیز عضوی از این لشکر خوبان محسوب می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: شهدای مدافع سلامت گل سرسبد ایثار و جلوه پرشکوه کنار مردم ایستادن هستند. مدافع آسمانی سلامت نیز عضوی از این لشکر خوبان محسوب می شوند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در آیین رونمایی از کتابت مصحف شریف قرآن کریم ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز جهاد سازندگی به تمام جهادگران پرتلاش و غیور کشور به ویژه مسئول این سازمان، اظهار کرد: در طول سال های اخیر فعالیت های جهادگران، تبلور ایثارگرانه ای را در مسیر کمک به مردم جامعه رقم زده است.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور موثر بسیج اساتید در میدان مقابله با پاندمی، عنوان کرد: تمامی اعضای بسیج، به خصوص دکتر رهدار مسئول بسیج اساتید از همان روزهای آغازین کرونا در کنار مردم شریف تهران و به ویژه شهروندانی که درگیر تکانه های ناشی از ابتلا به کرونا بودند، ایستادند.

 

رییس دانشگاه ادامه داد: رونمایی از کتابت مصحف شریف، در شرایطی صورت می گیرد که به همت مدافعین سلامت و پاسداشت خون مطهر شهدای مدافع سلامت، شرایط مطلوبی در راستای کنترل بحران در کشور حاکم است.

 

دکتر زالی از کاهش تعداد فوتی ها در کشور به سه نفر در روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: مقایسه این آمار با چنین روزهایی در سال گذشته و سال ابتدایی آغاز همه گیری، زحمات همکاران و کنشگران سپیدپوش عرصه سلامت را در کنترل نسبی کرونا بیش از پیش نمایان می کند.

 

وی اظهار کرد: به همت خداوند، رادمردان عرصه سلامت و با مشارکت سازنده و عالمانه مردم به ویژه در امر واکسیناسیون، دستاورد بزرگی در زمینه کنترل بحران حاصل شده است، از همین رو رونمایی از کتابت مصحف شریف را در این شرایط به فال نیک می گیریم.

 

دکتر زالی با اشاره به اینکه وجه تسمیه لشکر خوبان در تجلی عناوین و مصادیق شهدا آورده شده است، گفت: جهادگران آسمانی، شهدای مدافع سلامت و شهدای امنیت، حرم و دفاع مقدس و تمام افرادی که در کسوت شهید عامل تنومندی درخت سربلند جمهوری اسلامی شدند، لشکر خوبان نام دارند.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، از شهادت 300 مدافع سلامت از آغاز پاندمی تاکنون خبر داد و گفت: با تکمیل پوشش واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان، این آمار روند نزولی داشته است. البته شهدای مدافع سلامت تجلی بخش قله ایثارگری همکاران در سیستم بهداشت و درمان هستند و سایر همکاران نیز در این عرصه به دلیل مواجهه مستقیم با ویروس دچار مشکلات جسمی و روحی و چالش های متعدد اجتماعی و خانوادگی شدند.

 

دکتر زالی اظهار کرد: شهدای مدافع سلامت گل سرسبد ایثار و جلوه پرشکوه کنار مردم ایستادن هستند. مدافع آسمانی سلامت نیز عضوی از این لشکر خوبان محسوب می شوند.

 

وی  ادامه داد: امروزه انسان ها باید بیش از هر زمان دیگری در اقیانوس ژرف قرآن، این کتاب ارزنده آسمانی واکاوی کنند.

 

قرآن از نظر جامعیت بی نظر و بی بدیل است

 

سید علی سرابی قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم نیز در این مراسم ضمن تقدیر از فعالان در عرصه های فرهنگی و معنوی به ویژه کتابت مصحف شریف که به منظور تقویت این هنر مقدس و نورانی صورت می گیرد، به نقش این اقدامات در رشد و تعالی کاتبان اشاره کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، صبح امروز آیین رونمایی از کتابت مصحف شریف قرآن کریم به نیابت از شهدای جهادی، شهدای مدافع حرم، امنیت و سلامت با حضور سردار زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی، دکتر مقدم عضو تشخیص مصلحت نظام، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولین لشگری و کشوری در سالن شهید سلیمانی سازمان اقشار بسیج مستضعفین برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7704ی.ق

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 116426
کلمات کلیدی