اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/01/11 - 18:13
  • بازدید : 267
  • تعداد بازدیدکننده : 221
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مراجعه بیش از 139 هزار نفر به اورژانس مراکز تابعه دانشگاه در نوروز ۱۴۰۳

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی از مراجعه 139 هزار و 474 نفر تا پایان یازدهمین روز در تعطیلات نوروزی به اورژانس مراکز درمانی تابعه دانشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به نقل از معاونت درمان، دکتر امیر هاشمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌‌های پزشکی دانشگاه و دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی دانشگاه با اشاره به آماده باش کلیه مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی از 24 اسفندماه 1402 همزمان با آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی، اظهار کرد: براساس اطلاعات ثبت شده، با گذشت ۱۶ روز از اجرای این طرح، ۱۰۱ هزار و ۴۶۸ نفر از مراجعان به اورژانس مراکز درمانی تابعه دانشگاه بصورت سرپایی درمان و ۳۸ هزار و ۶ نفر نیز منجر به بستری در بخش‌‌ها شدند.  

وی افزود: از بیمارانی که توسط بخش اورژانس بستری شده اند، تعداد ۳۵۴۶ مورد بستری در بخش‌ های ویژه و سایر بیماران در سایر بخش‌ ها بستری و تحت درمان بیمارستانهای دانشگاهی و غیردانشگاهی قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث با اشاره به فعالیت درمانگاه‌‌ها و کلینیک‌‌های ویژه با حضور متخصصان در روزهای غیر تعطیل، یادآور شد: از زمان اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون تعداد ۲۱۳۸ مورد عمل جراحی اورژانسی و ۶۶۳۸ مورد عمل جراحی الکتیو در مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی انجام شده است.

وی با اشاره به دو طرح۲۴۷ (مدیریت درمان سکته حاد قلبی) و ۷۲۴ (مدیریت درمان سکته حاد مغزی) گفت: در این مدت ۱۷ مورد سکته حاد قلبی و ۷۶ مورد سکته حاد مغزی در قالب این طرح ها، توسط متخصصان در مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی از خطر ناتوانی و مرگ نجات یافتند.  

دکتر هاشمی با اشاره به آماده باش کلیه مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی و آمادگی کامل در ارائه خدمات درمانی به مراجعین، برنامه ریزی لازم برای بازدیدهای نظارتی توسط معاونت‌های درمان، غذا و دارو و امور بهداشتی انجام شد. که رئیس دانشگاه و اعضاء هیات رئیسه نیز در این مدت ۲۲ مورد بازدید نظارتی سرزده از بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تابعه داشته اند.

دبیر ستاد سلامت نوروزی دانشگاه، درباره اقدامات نظارتی حوزه معاونت درمان گفت: با آغاز طرح سلامت نوروزی در قالب یک برنامه مشخص، مدیران و کارشناسان حوزه معاونت درمان، ۲۵۷ مورد بازدید نظارتی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه انجام دادند.

دکتر هاشمی با اشاره به تامین داروهای مورد نیاز مراکز درمانی و داروخانه ها، خاطر نشان کرد: کارشناسان و مدیران حوزه معاونت غذا و دارو با نظارت بر ۳۰۵ داروخانه سطح شهر و ۴۹ داروخانه بیمارستانی، روند خدمت رسانی به همشهریان را بررسی کردند. 

دبیر ستاد طرح سلامت نوروزی با اشاره به ۷۱۷ مورد بازدید نظارتی توسط کارشناسان و مدیران حوزه غذا و دارو، اظهار داشت: بازرسی از کارخانه‌ها وکارگاه‌های ارایشی و بهداشتی و غذایی، مغازه ها، رستوران‌ها و مشاغل خانگی، نظارت بر توزیع انواع شیرخشک در انبارها و توزیع آن در سطح شهر و انجام آزمایش های تخصصی و رسیدگی به شکایات مردمی، از عناوین بازدیدهای نظارتی معاونت غذا و دارو به شمار می‌رود.

وی درباره اقدامات حوزه امور بهداشتی، اظهار داشت: مدیران و کارشناسان ستادی، شبکه‌ های بهداشت تحت پوشش دانشگاه در این ایام از ۳۹۴۷ اماکن عمومی و ۸۱۵۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید شد، که در مجموع ۳۸ مورد از این مراکز مورد بازدید پلمپ و جهت رسیدگی به مراکز ذی صلاح معرفی شدند.

همچنین افزود: در حوزه معاونت امور بهداشتی علاوه بر رسیدگی به ۲۹۶ مورد شکایت مردمی، ۱۹۰۷۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و فاقد مجوز کشف و توسط مامورین معدوم شدند.

وی در خاتمه ضمن قددرانی از همدلی و همراهی هیات رئیسه دانشگاه و همکاران ستادی حوزه معاونت‌های درمان، غذا و دارو و امور بهداشتی در ارائه خدمات پشتیبانی و نظارتی در این ایام، از تلاش‌ ها و زحمات شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی در ارائه خدمات مطلوب به همشهریان و هموطنان قددرانی کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:۷۷۰۱س.ق

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 140472
کلمات کلیدی