گرامیداشت هفته جهانی واکسیناسیون/ «واکسن ها عمل می کنند»
دکتر باطبی رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال 2010 تاكنون، هفته واكسیناسیون در هفته آخرماه آوریل به منظور گرامیداشت و ترویج ایمن سازی ازطریق فعالیتهای حمایتی، آموزشی و ارتباطی اجرا میشود.
دکتر باطبی رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: از سال 2010 تاكنون، هفته واكسیناسیون در هفته آخرماه آوریل به منظور گرامیداشت و ترویج ایمن سازی ازطریق فعالیتهای حمایتی، آموزشی و ارتباطی اجرا میشود.
رئیس گروه بیماری های واگیر معاونت امور بهداشتی افزود: با برنامه ریزی های صروت گرفته ازسوی معاونت بهداشتی دانشگاه این هفته از 10-4 اردیبهشت ماه با استراتژیهای اصلی حمایت و مشاركت راهبردی، فعالیتهای هدفمند آموزشی، ارتباطی و رسانه ای و توسعه خدمات ایمن سازی، برگزار می شود.
وی ضمن اشاره به شعار جهانی هفته واكسیناسیون سال 2017 "واکسن ها عمل می کنند" (Vaccines work)، خاطرنشان کرد: مقرر شد در این هفته فعالیت های گسترده ای در سطح کلیه مراکز بهداشت/ شبکه های بهداشت و درمان و نیز کلیه مراکز جامع خدمات سلامت صورت پذیرد که تشكیل كمیته برنامه ریزی در سطح ستاد شبکه ها/ مراکز؛ برگزاری مراسم و همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت و ایمن سازی؛ تشكیل جلسه و میزگردهای رسانه ای با گروههای علمی؛ برگزاری كلاسهای آموزشی برای كاركنان ادارات، رابطین بهداشت، مربیان بهداشت مدارس و دانش آموزان؛ تشكیل جلسات با گروههای مذهبی، اجتماعی و جامعه خیرین؛ ارایه خدمات ایمن سازی با تاكید برگروههای حاشیه نشین و غیرایمن و درصورت لزوم تشكیل تیمهای سیار و افزایش ساعات كار مراكز ایمن سازی؛ تهیه بستههای آموزشی برای گروه های هدف؛ تهیه و توزیع پوستر، پمفلت و جزوات آموزشی و تشكیل جلسات آموزشی برای كاركنان ارایه دهنده خدمات سلامت با تاكید بر بخش خصوصی؛ ازجمله رئوس فعالیت های مذکور می باشد.