اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/06/30 - 21:52
  • بازدید : 492
  • تعداد بازدیدکننده : 485
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به بهانه فرا رسیدن ماه مهر

آشنایی با دستاوردها و ظرفیت‌های دانشکده داروسازی

رییس دانشکده داروسازی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دانشکده داروسازی در سطح کشور و منطقه یکی از دانشکده‌های موفق است و این موفقیت را مرهون تعداد زیادی از نخبگان کشور به خصوص اساتید مجربی است که اغلب آنها در کشورهای پیشرو مدارج عالی را گذرانده‌اند.

دکتر حسین وحیدی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  ضمن عرض خیر مقدم به دانشجویان به ویژه نودانشجویان دانشکده داروسازی به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید عنوان کرد: برای افرادی که این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند واضح است که یکی از پر متقاضی‌ترین رشته‌های پزشکی است و رقابت برای دریافت پذیرش تحصیلی بسیار زیاد است.

 
وی خطاب به نوع دانشجویان این دانشکده گفت: به عنوان رییس دانشکده داروسازی دانشگاه لازم است بگویم در مسیر متعالی قدم گذاشته‌اید و می‌توانید آینده خوبی را در این رشته برای خود رقم بزنید.
 
دکتر وحیدی در ادامه تصریح کرد: دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سطح کشور و منطقه یکی از دانشکده‌های موفق است و این موفقیت را مرهون تعداد زیادی از نخبگان کشور به خصوص اساتید مجربی است که اغلب آنها در کشورهای پیشرو مدارج عالی را گذرانده‌اند.
 
رییس دانشکده داروسازی ادامه داد این دانشکده در یکی از نقاط خیلی خوب تهران واقع شده و از نظر فضای فیزیکی مجهز و متناسب است.
 
دکتر وحیدی آزمایشگاه‌های دانشکده داروسازی را مجهز به امکانات پیشرفته و بروز اعلام کرد و گفت: بسیاری از محققانی که به نوعی در حوزه داروسازی مطالعه دارند از امکانات این آزمایشگاه‌ها استفاده می‌کنند.
 
وی با اشاره به سایر امکانات این دانشکده پیشرو در حوزه تولید فرآورده و صنعت تصریح کرد : امکانات اقماری که اطراف این ساختمان قرار دارد، اعم از کارخانه‌های داروسازی مشغول در زمینه تولید فرآورده‌هایی با تکنولوژی بروز و بالغ بر ۳۰ شرکت دانش بنیان مشغول تحقیق و توسعه و تولید از دیگر مزایای این دانشکده محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: جذب نیرو و دانشجوی تخصصی در تمام رشته‌های مرتبط با داروسازی اقتصاد و مدیریت داروسازی بالینی شیمی دارویی داروسازی هسته‌ای و فارماکولوژی نیز در این دانشکده انجام می‌شود به عبارتی بیش از ۲۰ سال است که این دانشکده ماموریت تربیت دانشجوی تخصصی داروسازی را بر عهده دارد.
 
 وی در ادامه عنوان کرد در سال‌های اخیر با تکیه بر علاقه دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند و با صنعت و تکنولوژی سروکار دارند موفق به تولید چندین دارو با تکنولوژی روز دنیا شدیم و محصولات را در اختیار بازار مصرف قرار دادیم.
 
دکتر وحیدی با اشاره به امکانات حوزه آموزش دانشکده داروسازی دانشگاه تصریح کرد: به همت دانشجویان و متخصصان حوزه فنی و مهندسی زیرساخت آموزش مجازی در این دانشکده ایجاد شده است. میز تشریح آناتومی از جمله امکاناتی است که برای اولین بار در کشور ساخته شد و در اختیار دانشجویان قرار دارد. شبیه سازها و بسیاری از تجهیزات پیشرفته تشخیصی از دیگر امکانات این دانشکده محسوب می‌شود.
 
وی همچنین دانشکده داروسازی را در حوزه‌های مدیریتی نیز پیشرو دانست و افزود تعداد زیادی از دانشجویان دوره تخصص اقتصاد و مدیریت این دانشکده، بار سیاست گذاری و اجرای برنامه‌های تولید و توزیع و به طور کلی زنجیره تامین دارو را در وزارت بهداشت به عهده دارند. همچنین بسیاری از دانشجویان دانشکده در حال برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی طرح‌های اقتصاد کلان دارویی هستند.
 
به گفته رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علی رغم تحریم‌ها و تنگناها خللی در فرایند آموزش ایجاد نشده و دانشجویان جدید نیز از انتخاب این رشته پشیمان نخواهند شد.
 
دکتر وحیدی خطاب به دانشجویان و نو دانشجویان این دانشکده عنوان کرد: اگر خودمان بخواهیم می‌توانیم کشورمان را بسازیم، اما اگر ناامید باشیم به طور قطع کاری از دستمان بر نمی‌آید. امیدواریم جرقه امید بعد از قبولی در کنکور بتواند ما را به سمت آینده‌ای روشن هدایت کند.
 
وی در خصوص بازار کار رشته‌های دانشکده داروسازی اظهار کرد: این رشته‌ها مشاغل متعددی را در بازار کار پوشش می‌دهد و به گونه‌ای می‌توان گفت بازار کار بکری دارد. راه در صنعت، داروخانه، تکنولوژی، تولید و اقتصاد و مدیریت برای این دانشجویان باز است.
 
دانشکده داروسازی در پایان برقراری ارتباط با خانواده‌های دانشجویان معرفی قوانین و مقررات و برگزاری اردوی آشنایی نو دانشجویان با دانشکده را از جمله برنامه‌های آغاز سال تحصیلی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد.
 
انتهای پیام/
کدخبرنگار: 7702ی.ق
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 131741
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.