اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/12/27 - 12:32
  • بازدید : 230
  • تعداد بازدیدکننده : 227
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اجرای طرح سلامت نورزوی سال 1402 در دانشگاه آغاز شد

اجرای طرح سلامت نورزوی بهداشت محیط سال 1402 در تمامی مراکز و شبکه‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، مهندس مجید تاجیک رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی ضمن اعلام این خبر گفت: طرح سلامت نوروزی از 24 اسفندماه سالجاری آغاز شد و تا 14 فروردین سال آتی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طرح مذکور هر سال همزمان با آغاز فصل بهار و شروع سفرهای نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سلامت جامعه اجرا می‌‍‌‌شود تا از طریق کنترل عوامل محیطی و تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی سلامت شهروندان و مسافران حفظ شود.

 

به گفته وی طرح سلامت نوروزی امسال نیز با مشارکت 200 کارشناس بهداشت محیط دانشگاه در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل  انجام می‌شود و این کارشناس بهداشت فردی، مواد غذایی، ابزار و تجهیزات و  ساختمان مراکز توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی به ویژه در  اماکن حساس را مورد نظارت و بازرسی قرار می دهند.

 

رییس گروه سلامت محیط یادآور شد: طبق برنامه‌‌ریزی صورت گرفته در این طرح بیش از  17 هزار مرکز حساس تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، 10 هزار امکنه عمومی، تفریحی، اقامتی، ورزشی و امکنه بین راهی و 381 سامانه آبرسانی  توسط کارشناسان بهداشت محیط مراکز تابعه در قالب بازرسی روتین و برگزاری گشت‌های مشترک مورد بازدید قرار می گیرند و درصورت مشاهده معضلات بهداشتی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

مهندس تاجیک به شهروندان توصیه کرد به منظور پیشگیری از ابتلا به انواع سویه‌های ویروس کرونا، علاوه بر انجام کامل واکسیناسیون، فاصله مناسب اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک در اماکن عمومی به ویژه فضاهای بسته، ضدعفونی دست و گندزدایی محیط و سطوح مشترک وکنترل تهویه مناسب در محیط‌‌های بسته را به طور کامل رعایت کنند.

وی همچنین  از مردم و مسافران خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی شکایات خود را از طریق سامانه نظارت و مدیریت ارتباطات مردمی با شماره 190 مطرح کنند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 124607

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.