اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/11/17 - 12:27
  • بازدید : 1034
  • تعداد بازدیدکننده : 941
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

ارتقای رتبه علمی 15 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه

رتبه علمی 15 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارتقا یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سیصد و بیست و هشتمین جلسه هیات ممیزه که با حضور رییس دانشگاه و اعضا برگزار شد، با ارتقا به استادی دکتر مینو فلاحی، دکتر شکوفه نوری و دکتر کامران متقی در دانشکده پزشکی، ارتقا به استادی دکتر رضا عمید و دکتر فریدون پوردانش در دانشکده دندانپزشکی، ارتقا به استادی دکتر حسین قنبریان در دانشکده فناوری‌های نوین، ارتقا به استادی دکتر کوروش اعتماد در دانشکده بهداشت و ایمنی و ارتقا به دانشیاری دکتر فریبا علایی، دکتر محمدرضا خلیلیان، دکتر آزاده دوزنده، دکتر زهرا نائیجی، دکتر محمد حسبی، دکتر سعید کریما و دکتر مهرشاد پورسعید اصفهانی در دانشکده پزشکی و ارتقا به دانشیاری دکتر سیم‌زر حسین‌زاده در دانشکده فناوری‌های نوین موافقت شد.

گزیده‌ای از سوابق اساتید ارتقا یافته به شرح زیر است:

 

دکتر زهرا نائیجی دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران است وی تخصص جراحی زنان و زایمان خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و فلوشیپ پریناتولوژی را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

 

وی در سال 1393 عضو هیئت علمی دانشگاه شد و تا کنون به عنوان استادیار در دانشگاه خدمت کرده است.

کسب رتبه پنج درصد بورد کشوری در رشته تخصصی زنان و زایمان، ارایه بیش از 30 مقاله در مجلات معتبرعلمی، برگزاری کلاسها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد برای رزیدنت‌ها، دانشجویان پزشکی و پرسنل مامایی از جمله سوابق علمی وی است.

 

در کارنامه اجرایی دکتر نائیجی فعالیت به عنوان معاون آموزشی بیمارستان مهدیه، مشاور رییس پزشکی قانونی کشور در رشته زنان، رییس بخش پریناتولوژی بیمارستان مهدیه، مسئول آموزش کارورزی در بیمارستان مهدیه، عضو کیمته علمی چهارمین آزمون صلاحیت بالینی دانشکده پزشکی، پزشک زنان و مسئول مادران پرخطر بیمارستان مهدیه و عضو شورای پژوهشی واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان مهدیه به چشم می‌خورد.

 

دکتر مینو فلاحی مدرک فوق تخصص نوزادان را از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، تخصص کودکان را از دانشگاه علوم پرشکی تهران و پزشکی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ کرد.

 

وی در سال 1384 عضو هیئت علمی  دانشگاه شد و تا کنون با رتبه علمی دانشیار در دانشگاه خدمت کرده است.

 

شرکت در کنگره‌های علمی سلامت نوزادان، تدریس در کلاس‌های آموزشی به دانشجویان پزشکی، دستیاران تخصصی، فوق تخصصی، کودکان و نوزادان از جمله سوابق علمی وی است.

 

از سوابق اجرایی دکتر فلاحی می‌توان به چاپ مقالات علمی در ژورنال‌های پزشکی، شرکت در شورای پژوهشی گروه اطفال، فعالیت به عنوان معاون آموزشی بخش نوزادان بیمارستان مفید، شرکت در جلسات طراحی سوالات ارتقا درآزمون ورودی دستیاری و دبیر اجرایی و علمی سمینارها، و برگزاری کارگاه‌های تخصصی احیای نوزاد اشاره کرد.

 

دکتر فریبا علائی دارای مدرک پزشکی عمومی و تخصص بیماری‌های کودکان از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و فوق تخصص قلب کودکان از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

 

وی در سال 1390 عضو هیئت علمی دانشگاه شد و تا کنون با رتبه علمی استادیار در دانشگاه خدمت کرده است.

 

از مهمترین سوابق علمی دکتر علائی می توان به تدریس در کلاس‌های تئوری دانشجویان پزشکی، آموزش فراگیران در مقاطع پزشکی عمومی، دستیاری کودکان و قلب کودکان و سخنرانی در کنگره‌های کودکان و قلب کودکان و چاپ مقالات علمی اشاره کرد.

 

فعالیت به عنوان منتور دستیاران کودکان، معاون آموزشی بخش، دبیر اجرایی کنگره‌های پزشکی و عضویت در هیئت ممتحنه گواهینامه کودکان، هیئت ممتحنه دانشنامه قلب کودکان و عضویت در شورای پژوهشی بیمارستان نیز در سوابق دکتر علائی به چشم می‌خورد.

 

دکتر محمدرضا خلیلیان فوق تخصص قلب کودکان از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تخصص بیماری‌های کودکان از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

وی در سال 1390 عضو هیئت علمی دانشگاه شد و در حال حاضر با رتبه علمی استادیار در حال ارایه خدمت است.

 

از مهمترین سوابق علمی وی می‌توان به ارایه 47 مقاله علمی، فعالیت به عنوان دبیر همایش، داور کنگره و سخنرانی در کنگره‌های داخلی و بین‌المللی و ارایه خلاصه مقاله در کنگره‌ها اشاره کرد.

 

ریاست بخش قلب کودکان بیمارستان مدرس، عضویت در هیئت ممتحنه آزمون‌های بورد ارتقای کودکان، فعالیت به عنوان منتور دستیاری کودکان و دبیر اجرایی کنگره و عضویت در هیئت پژوهشی بیمارستان مدرس در کارنامه اجرایی دکتر خلیلیان به چشم می‌خورد.

 

دکتر مهرشاد پورسعید اصفهانی دارای مدرک عمومی از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و تخصص از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی در سال 1389 عضو هیئت علمی دانشگاه شد و تا کنون با رتبه علمی استادیار در دانشگاه خدمت کرده است.

از مهمترین سوابق علمی دکتر پورسعید اصفهانی فعالیت به عنوان معاون آموزشی گروه پزشکی ورزشی و مسئول امتحانات گروه پزشکی ورزشی است.

 

در کارنامه اجرایی وی فعالیت به عنوان معاون درمان بیمارستان آیت الله طالقانی، مدیر تربیت بدنی دانشگاه، معاون درمان بخش پزشکی ورزشی، معاون آموزشی گروه پزشکی ورزشی و مسئول گروه آزمونهای گروه پزشکی ورزشی به چشم می‌خورد.

 

دکتر محمد حسبی مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و تخصص پزشکی ورزشی  را از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کرد.

 

وی که تا کنون با رتبه علمی استادیار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت کرده است، عضو هیئت ممتحنین پزشکی ورزشی، عضو شورای پژوهشی بیمارستان طالقانی است و سابقه تالیف و مشارکت در تالیف 27 مقاله پژوهشی و مروری را در کارنامه دارد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیئت موسس، نایب رییسی و عضویت در هیئت مدیره انجمن علمی پزشکی ورزشی، معاونت آموزشی گروه پزشکی ورزشی، دبیری کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ فدراسیون فوتبال و فعالیت به عنوان کارشناس تخصصی رشته پزشکی ورزشی در دادسرای نظام پزشکی اشاره کرد.

 

دکتر کامران متقی دکترای تخصصی بیهوشی است که تا کنون با رتبه علمی دانشیار در دانشگاه فعالیت کرده است.

دکتر رضا عمید که تا کنون با رتبه علمی دانشیار در دانشگاه فعالیت کرده است، دکتری حرفه‌ای دندانپزشکی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکترای تخصصی پریودنتیستی خود را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز دریافت کرد.

 

وی از سال 1383 تا 1389 در دانشکده دندانپزشکی شیراز و از سال 1389 تا کنون به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی فعالیت کرده است.

وی همچنین سرپرستی تخصصی گروه پریودانتیکس دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی، عضویت در هیئت ممتحنه بورد تخصصی پریودانتیکس، عضویت در هئیت مدیره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران، عضویت در کارگروه لیزر دندانپزشکی شورای دندانپزشکی تخصصی وزارت بهداشت و عضویت در هیئت بورد عمومی دندانپزشکی شورای تخصصی وزارت بهداشت را در کارنامه دارد.

 

دکتر فریدون پوردانش که تا کنون به عنوان دانشیار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خدمت کرده است، مدرک دکتری دندانپزشکی عمومی و دکتری تخصصی جراحی دهان، فک و صورت خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخذ کرده است.

 

وی سال 91 و 92 عضویت در هیئت بورد تخصصی و  انتخاب به عنوان پژوهشگر نمونه در سال 92 را در کارنامه دارد؛ همچنین از نظر علم‌سنجی در رده ده نفر اول جراحان دهان، فک و صورت ایران است.

 

دکتر حسین قنبریان که تا کنون به عنوان دانشیار در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی فعالیت کرده است، دکترای تخصصی بیولوژی سلولی و ملکولی خود را از دانشگاه Sophia Antipoli Nice کشور فرانسه، کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی را از دانشگاه تربیت مدرس و کارشناسی علوم آزمایشگاهی را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخذ کرد.

 

انتخاب به عنوان فناور برتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1396،  پژوهشگر برتر ملی، کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی رویان برای تحقیق در سال 1395، مدرس برتر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 91  از جمله افتخارات علمی وی به شمار می‌رود.

 

دکتر کوروش اعتماد که تا کنون به عنوان دانشیار در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خدمت کرده است،مدرک  دکتری عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، MPH را دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری تخصصی اپیدمیولوژی را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اخذ کرده است.

 

فعالیت به عنوان معاون آموزشی دانشکده بهداشت و ایمنی، فعالیت به عنوان معاون بهداشت سازمان بیمه سلامت ایران، عضو فنی کمیته راهبری ملی کیفیت آب و بیماری‌های آب شیرین، تغییرات اقلیمی و سلامت، ریاست کارگروه تخصصی آلودگی هوا و بیماری‌های غیرواگیر کمیته استراتژیک ملی تغییرات اقلیمی و سلامت، عضو کمیته ملی ارتقای برنامه ثبت سرطان از جمله سوابق علمی و اجرایی دکتر اعتماد است.

 

دکتر سعید کریما معاون آموزشی و عضو گروه بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و تا کنون به عنوان استادیار در دانشکده پزشکی دانشگاه فعالیت کرده است.

 

دکتر سیم زر حسین زاده از سال 1395 تا کنون به عنوان استادیار دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت کرده است.

 

وی مقطع کارشناسی را در رشته‌ زیست جانوری در دانشگاه تبریز گذرانده و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته نانوتکنولوژی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران اخذ کرده است.

 

دکتر آزاده دوزنده تا کنون به عنوان استادیار گروه چشم‌پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خدمت کرده است.

 

وی مدرک تخصص جراحی چشم و فوق تخصص گلوکوم (آب سیاه) را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  کسب کرد و  عضویت در انجمن گلوکوم ایران و انجمن چشم پزشکی ایران نیز در سوابق وی به چشم می‌خورد.

 

دکتر شکوفه نوری نیز تا کنون به عنوان دانشیار گروه بیوشیمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت کرده است.

 

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7703م.ر

 

 

 

 

 

    

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 138641
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.
داكتراسدالله نجرابي

داكتراسدالله نجرابي

03/02/03 - 18:57

خیلی عالی

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید *