اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/04/20 - 11:48
  • بازدید : 43
  • تعداد بازدیدکننده : 33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی کنترل بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در شرق تهران

رییس مرکز بهداشت شرق تهران در دوره آموزشی کنترل بیماری‌های منتقله از طریق پشه آئدس، مقابله با این پشه آئدس را نیازمند مشارکت همگانی عنوان کرد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز بهداشت شرق، همایش کنترل بیماری‌های قابل انتقال از پشه آئدس با هماهنگی واحد آموزش و ارتقای سلامت و با همکاری اداره سلامت شهرداری منطقه 14 تهران در سرای محله ابوذر برگزار شد.

 

در ابتدای این همایش که با حضور مدیران و کارشناسان مرکز بهداشت شرق و شهرداری‌ منطقه 14 تهران، داوطلبان سلامت و گروه‌های مردمی برگزار شد، دکتر امیرعلی فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق تهران درخصوص بیماری تب دنگی، نحوه انتقال و شیوع آن توضیحاتی بیان کرد.

 

وی ضمن تبیین اپیدمیولوژی بیماری‌های منتقله از طریق پشه آئدس در ایران و جهان به نقش مردم در پیشگیری از ایجاد بحران و جلوگیری از شیوع بیماری‌های منتقله از طریق این  پشه اشاره کرد.

 

دکتر فریدونفر همچنینی از شرکت کنندگان در این همایش خواست به منظور ارتقای سطح آگاهی، اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی مردم درخصوص بیماری‌های منتقله از پشه آئدس و راه‌های پیشگیری از آن با جدیت تمام تلاش کنند تا از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.

 

در بخش دیگری از این همایش کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شرق به طور کامل درخصوص پشه آئدس، بیماری‌های منتقله از آن و راه‌های پیشگیری از آن برای حاضران در همایش توضیح داد.

 

از دیگر مباحث ارایه شده در این دوره آموزشی می‌توان به اپیدمیولوژی پشه آئدس در بیماری‌های منتقله از آئدس مهاجم در ایران و جهان، وضعیت برنامه کنترل آئدس مهاجم در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  اهمیت اقدامات بهداشت محیط در کنترل پشه آئدس و آشنایی با کاربرد دستگاه مه پاش حرارتی، راه‌های پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری  اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 144369
کلمات کلیدی