اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/09/13 - 11:40
  • بازدید : 193
  • تعداد بازدیدکننده : 191
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست شورای هماهنگی کارشناسان ساغ مراکز تحت پوشش دانشگاه

دومین نشست کارشناسان ساغ شبکه‌ها و مراکز تحت پوشش دانشگاه در دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر گوهر محمدی رییس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی (ساغ) دانشگاه هدف از تشکیل این نشست را ایجاد وحدت رویه درعملکرد اعضای ساغ دانشگاه برای جلب مشارکت بین بخشی و حمایت طلبی موثر در استقرار و اجرای برنامه‌های حوزه سلامت  برشمرد.

 

وی از عملکرد و مشارکت شبکه‌ها و مراکز دانشگاه در راستای  پیشبرد اهداف شورایعالی سلامت و امنیت غذایی تقدیر کرد و به ارایه گزارشی درخصوص رویکردها و فعالیت‌های نمایندگان برای جلب همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های برون بخش پرداخت.

 

دکتر محمدی با اشاره به ضرورت تشکیل مجامع سلامت در شبکه‌ها و مراکز تاکید کرد: برای اجرای بهینه برنامه‌ها و ارتقای شاخص‌های بهداشتی باید مشکلات حوزه سلامت در شهرستان با همفکری واحدهای فنی و تخصصی شناسایی شود و در جلسات کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت، زنان و خانواده فرمانداری‌ها مطرح شود تا از ظرفیت سایر سازمان‌ها نیز بتوان برای حل آنها کمک گرفت.

 

وی وظیفه کارشناسان ساغ را ایجاد هماهنگی، حمایت طلبی و نظارت بر اجرای برنامه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع باید به جدیت پیگیری شده و در راستای تحقق آن گام‌های موثری برداشته شود.

 

در ادامه نشست گزارش شورای پیام گزاران سلامت دستگاه‌ها، خانه‌های مشارکت مردم در سلامت و جلسات کارگروه‌های سلامت و امنیت غذایی شهرستان‌ها ارایه  شد و اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت، برگزاری وبینارهای آموزشی، ساماندهی سگ‌های بدون صاحب و...  مطرح شد.

 

سپس اعضا به طرح و بررسی چالش‌ها و معضلات موجود در مناطق تحت پوشش خود از جمله مشکلات  مربوط به تامین آب شرب پرداختند.

 

براساس این گزارش استفاده از ظرفیت پیام گزاران سلامت دستگاه‌ها و خانه‌های مشارکت مردم در سلامت نیز برای اجرای طرح ملی کنترل فشارخون و دیابت از مهمترین مصوبات جلسه مذکور بود.

 

این نشست با حضور رییس شورای هماهنگی خانه‌های مشارکت مردم در سلامت مناطق تحت پوشش دانشگاه و نمایندگان ساغ مراکز بهداشت (شرق، شمال) و شبکه‌های بهداشت و درمان(شمیرانات، پاکدشت، پردیس، پیشوا، قرچک، ورامین، دماوند و فیروزکوه) در دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 135801
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.