اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/09/18 - 08:54
  • بازدید : 158
  • تعداد بازدیدکننده : 156
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت بیمارستان سبز در بیمارستان مهدیه

کارگاه آموزشی مدیریت بیمارستان سبز با حضور جمع کثیری از کارکنان درمانی، اداری و پشتیبانی بیمارستان مهدیه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل ازبیمارستان مهدیه، دکتر محمدحسن امامی رییس انجمن مدیریت سبز در این کارگاه ضمن ارایه آموزش‌های لازم گفت:  علاوه بر افزایش کیفیت خدمات بیمارستانی باید به کنترل و کاهش آلودگی‌های بیمارستانی نیز توجه جدّی کرد.

 

وی رسیدن به مصرف بهینه منابع و کاهش هزینه‌های بیمارستانی را نیازمند همدلی و آموزش کارکنان بیمارستانی و مشارکت همگانی در تحقّق آن دانست.

 

دکتر امامی آلودگی‌های بیمارستانی را شامل سه نوع پساب، پسماند و انتشار گازهای گلخانه‌ای برشمرد و گفت:  سال گذشته، حدود 5/5 میلیون نفر در سطح جهان به خاطر آلودگی هوا از دنیا رفتند و مؤیّد آن است که سیاره زمین دیگر طاقت این همه آلودگی را ندارد و همه ما مسئول ایجاد آن هستیم.

 

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نگاه مدیریتی بیمارستان در این زمینه باید ارتقا یابد  و مهارت و دانش جدیدی در این زمینه حاصل شود.

 

دکتر امامی تصمیم تیم مدیریت و رهبری بیمارستان مهدیه در این زمینه را ستود و تشکیل کمیته سبز بیمارستان را اولین گام اجرایی بیمارستان در این راستا عنوان کرد و افزود: تا پایان سال جاری در این مرکز مصرف بهینه انرژی، آب و کاغذ در دستور کار قرار دارد .

 

به گفته وی در مرحله اول با مشارکت همدلانه همکاران باید میزان انرژی مصرفی روزانه در بیمارستان از طریق تکمیل چک لیست مربوطه تعیین شود تا در گام بعدی بتوان مدیریت بهینه انرژی را انجام داد که باعث صرفه جویی در هزینه ها، کاهش تولید آلودگی  و حرکت در مسیر نیل به بیمارستان سبز می‌شود.

 

دکتر امامی خاطرنشان کرد: با هر درجه کاهش دمای محیط، به صورت روزانه 40 متر مکعب مصرف سوخت کاهش می یابد و حدود 6000 کیلوگرم از انتشار گازهای گلخانه ای پیشگیری می شود.

 

وی رصد کردن میزان مصرف منابع در روش های اجرایی اتخاذ شده، کنترل و اعطای پاداش به افراد مقیّد به رعایت قوانین و ضوابط کاهش مصرف منابع و استفاده بهینه از آن را از دیگر مراحل این طرح برشمرد .

 

دکتر امامی در خاتمه سخنان خود ارایه آموزش های لازم در تمامی مراحل مذکور با حذف پیش فرض های ذهنی غلط گذشته را  امری لازم برشمرد و خواستار تداوم برگزاری این آموزشها برای کارکنان بیمارستانی شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 136066
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.