اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/03/11 - 11:37
  • بازدید : 201
  • تعداد بازدید : 198
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بیمارستان مفید به جرگه بیمارستانهای بدون دخانیات پیوست

بیمارستان کودکان مفید همزمان با روز جهانی بدون دخانیات ، میزبان مهندس بهزاد ولی زاده رییس دبیرخانۀ ستاد کشوری کنترل دخانیات شد.

بیمارستان کودکان مفید همزمان با روز جهانی بدون دخانیات ، میزبان مهندس بهزاد ولی زاده رییس دبیرخانۀ ستاد کشوری کنترل دخانیات شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان کودکان مفید، رییس دبیرخانۀ ستاد کشوری کنترل دخانیات در دیدار با دکتر نوری پور و جمعی دیگر از مسئولان این بیمارستان گفت: هر سال به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات، اقدامات و فعالیت های گسترده ای در سطح کشور با همکاری ارگان های مربوطه در راستای کاهش مصرف دخانیات و ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانيات انجام مي پذيرد.

مهندس بهزاد ولی زاده  ضمن تقدیر از تلاشهای بیمارستان مفید در راستای اجرای طرح بیمارستان بدون دخانیات ،  اقدامات صورت گرفته را گامی موثر در راستای فرهنگ سازی کاهش مضرات و بار بیماری های ناشی از دخانیات برشمرد.

 

وی با اشاره به جایگاه ملی و منطقه ای بیمارستان کودکان مفید گفت: اجرای این طرح که مورد حمایت وزارت بهداشت و دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت است، می تواند تأثیر بسیار زیادی بر کنترل دخانیات در سطح ملی و منطقه ای داشته باشد.

مهندس ولی زاده به حمایت های سیاسی، مالی و مدیریتی دبیرخانۀ ستاد کشوری کنترل دخانیات از این پروژه اشاره کرد و یادآور شد:  نتایج این طرح را می توان در سایر بیمارستان های کشور نیز به عنوان الگو استفاده کرد.

 

وی افزود: امیدواریم با همکاری بیمارستان کودکان مفید گام بسیار موثری در راستای اجرای این طرح برداشته و تا سال آینده بتوانیم به انعکاس دستاوردهای مهم آن بپردازیم و شاهد کاهش مصرف دخانیات کارکنان و مراجعان و همچنین کاهش مخاطرات ناشی از مواجهه کودکان آنان با دود دخانیات باشیم.

 

دکتر نوری پور رییس بیمارستان مفید نیز در این نشست گفت: بیمارستان کودکان مفید به منظور فرهنگ سازی درخصوص کاهش مصرف دخانیات و مواجهه با دود دست دوم،  پیشگام حرکت تازه ای به عنوان بیمارستان بدون دخانیات در کشور شد.

 

وی این اقدام را در راستای تحقق "بیمارستان مروج سلامت" برشمرد که به تدریج و در فازهای مختلف به اجرا در خواهد آمد و از سایر بخش های این پازل به  بیمارستان دوستدار کودک، بیمارستان بدون دخانیات، بیمارستان دوستدار سلامت روان، آموزش عمومی سلامت کودکان و ... اشاره کرد.

 

دکتر نوری پور در ادامه ضمن ارایه گزارشی از طرح بیمارستان بدون دخانیات و قوانین آن به بیان اهمیت نقش آموزش و اطلاع‌ رسانی درباره آسیب‌های جسمی ناشی از استعمال دخانیات، مضرات همه‌ جانبه دخانیات در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و غیره پرداخت.

 

وی با اشاره به نقش دخانیات در بیماری‌ها و راه‌های کنترل، پیشگیری و کاهش مصرف دخانیات بر اهمیت عدم مصرف دخانیات در بیمارستان‌ها تأکید کرد و در حضور رییس دبیرخانه ستاد مقابله با دخانیات، این مرکز درمانی را به عنوان بیمارستان بدون دخانیات اعلام کرد.

 

دکتر ترکمن نژاد مدیر بیمارستان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت:  در این راستا برای کارکنانی که مصرف دخانیات دارند امکانات ترک این عادت غیر بهداشتی را فراهم می کنیم  و پرسنلی که بیش از شش ماه از اقدام به ترک آنها بگذرد به نحو شایسته تشویق می شوند.

 

دکتر ترکمن نژاد از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح مذکور به اقداماتی نظیر ارسال پیامک بیمارستان بدون دخانیات برای مراجعان، نصب بنر و پوسترهای هشدار دهنده و ... اشاره کرد.

دکتر انور ولی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت کامل از این پروژه خاطرنشان کرد: کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شمال تهران موضوع ممنوعیت عرضۀ محصولات دخانی در فاصلۀ 100 متری بیمارستان را پیگیری خواهند کرد.

 

در پایان این نشست مهندس ولی زاده به همراه هیئت همراه و تیم مدیریتی بیمارستان ازبخش های مختلف بیمارستان به ویژه اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح مذکور بازدید کردند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 105115
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.