تجلیل از خدمات افتخار آفرین دکتر سید محمود طباطبایی
در مراسمی از خدمات دکتر سیدمحمود طباطبایی چهره ماندگار علوم پزشکی و رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور پیشکسوتان حوزه سلامت کشور تجلیل شد.
در مراسمی از خدمات دکتر سیدمحمود طباطبایی چهره ماندگار عرصه علوم پزشکی و رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور پیشکسوتان حوزه سلامت کشور تجلیل شد.
در آیین بزرگداشت چهره ماندگار و حکیم فرزانه سید محمود طباطبایی که همزمان با سالروز ٧٥ سالگی این چهره فرهیخته عرصه پزشکی در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار شد، شخصیت های مطرح و معتبر عرصه پزشکی کشور همچون؛ دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر حمید میرزاده، دکتر حسین ملک افضلی درباره ویژگیهای منحصر به فرد دکتر طباطبایی در ابعاد مختلف شخصیتی، سوابق اجرایی و مدیریت بادرایت وی در عرصه های مختلف و به ویژه نقش آفرینی وی را در دوران ٨ سال دفاع مقدس مورد تحسین و ستایش قرار دادند.
دکتر علی اصغر پیوندی در این مراسم با اشاره به اهمیت تکریم دانشمندان پیشکسوت اظهار داشت: یکی از راهبردهای توسعه علمی کشور تکریم استادان فرهیخته و پیشکسوت با هدف الگوسازی و تشویق جوانان به ورود به عرصه علم و دانش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حوزه پزشکی و سلامت تکریم استادان پیشکسوت یکی از راهبردهای ترویج و تعمیق اخلاق حرفهای به شمار میآید. در برخی کشورهای توسعه یافته جایگاههای مهم سیاستگذاری و مدیریتهای کلان در حوزه علوم و فنآوری بر عهده پیشکسوتان پرافتخار است.
وی استفاده از تجربیات و نظرات ارزنده بزرگان و سرمایههای ارزنده انسانی دانشگاه و تکریم مادی و معنوی آنها را ضروری دانست.
دکتر پیوندی، دانش، تجربه و خدمات ارزنده علمی و سجایای اخلاقی دکتر سید محمود طباطبایی را از عواملی دانست که وی را به چهره ماندگار پزشکی تبدیل کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در توصیف این عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: ایشان در کسوت استادی در رشته تخصصی جراحی مغز و اعصاب تعداد زیادی از جراحان برجسته مغز و اعصاب کشور را پرورش دادند، تولیدات علمی ارزنده ای منتشر کردند و خدمات تخصصی زیادی را برای درمان بیماران در کشور پایه گذاری کردند. خدمات متعدد در زمینه مدیریت و سیاستگذاری نظام سلامت در بخش دولتی و غیردولتی از وزارت بهداشت و دانشگاه و نظام پزشکی و بیمارستان خصوصی و سازمان های مردم نهاد و انجمن های علمی در کارنامه این استاد فرزانه ثبت است. نظم و ترتیب، جدیت و پیگیری برای رفع مشکلات، وارستگی، مردم داری، اخلاق و سعه صدر ایشان زبانزد خاص و عام است.

دکتر علی اصغر پیوندی، مهمترین و تاثیرگذارترین و ماندگارترین بخش از خدمات دکتر طباطبایی را دوران ریاست وی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست و ابراز داشت: بخش مهمی از رشد و توسعه دانشگاه ما در دوران ریاست ایشان رخ داده است. دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صاحب گنجینهای عظیم از مفاخر و بزرگان و پیشکسوتان است که در عرصه دانش و خدمت و اخلاق، سرآمد و سرنوشتساز بودهاند.
وی اذعان داشت: اگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز اعتبار و جایگاه ممتاز ملی و بین المللی دارد ثمره تلاش امثال دکتر طباطبایی است. اعتبار و جایگاه امروز دانشگاه ما ثمره تلاشها و خدمات و افتخارات این عزیزان است. هر قدر در تکریم این بزرگان بکوشیم جا دارد و گمان میکنم در این مسیر تا به حال به شکل شایسته و مطلوب عمل نشده است.
دکتر پیوندی در پایان نیز با ارج نهادن به شخصیت والای علمی و معرفتی دکتر طباطبایی تأکید کرد: ایشان مورد اعتماد و احترام خاص شخصیت های بزرگ و رجال علمی و فرهنگی و سیاسی کشور بود. اگر میخواهیم اخلاق حرفهای را در میان همکاران تعمیق بدهیم باید از تجربیات بزرگانی چون طباطبایی بیشتر بهره بگیریم. برای این استاد فرزانه آرزوی سلامت و سعادت و عزت روزافزون داریم و سالها مجاهدت علمی و اخلاقی ایشان را ارج مینهیم. امیدواریم سالهای سال جامعه پزشکی و بیماران نیازمند از شمع وجوشان بهره ببرند.
شایان ذکر است در این مراسم باشکوه که در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار گردید ازکتاب نامواره و سردیس دکتر سید محمود طباطبائی در جمع اساتید پیشکسوت رونمایی شد.