اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/10/23 - 13:23
  • بازدید : 413
  • تعداد بازدیدکننده : 383
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جایزه بنیاد کویت برای سال 2023 به محقق دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی رسید

جایزه سازمان بهداشت جهانی برای سال ۲۰۲3 به دلیل تحقیقات و فعالیت در حوزه بیماری‌های قلبی در منطقه مدیترانه شرقی به دکتر داود خلیلی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اهدا شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این جایزه تحت عنوان موثرترین فرد در زمینه اقدامات پیشگیری و کنترل بیماری ‌های غیر واگیر به ویژه بیماری ‌های قلبی عروقی در سطح کشورهای منطقه مدیترانه شرقی به استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اهدا شد.


بر اساس این گزارش این جایزه هر ساله با بررسی عملکرد محققانی که در زمینه کنترل سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت فعالیت دارند به یک نفر برای هر موضوع تعلق می‌گیرد و هزینه این جایزه نیز توسط بنیاد کویت تامین می‌شود.


در سال 2023 میلادی جایزه سازمان بهداشت جهانی در زمینه پژوهش و پیشگیری از بیماری‌های قلبی وعروقی به دکتر داود خلیلی پزشک اپیدمیولوژیست و استاد مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری‌های متابولیک پژوهشکده علوم غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعطا شده است.

محقق ایرانی برنده جایزه سازمان جهانی بهداشت 2023

سازمان جهانی بهداشت بر اساس اساسنامه دستیابی مردم به بیشترین سطح سلامت ممکن را به عنوان رسالت خود قرارداده است و وظیفه اصلی این سازمان مبارزه با بیماری‌های شایع و ارتقای سلامت عمومی مردم جهان است.


این سازمان دارای شش دفتر منطقه‌ای آفریقا، آمریکا، مدیترانه شرقی، اروپا، جنوب شرق آسیا و غرب اقیانوسیه است که هرکدام به‌صورت مستقل کشورهای منطقه خود را پوشش می‌دهند.


دکتر خلیلی از محققان سلامت قلب و عروق در بخش سلامت جهانی دانشکده بهداشت دانشگاه هاروارد نیز به شمار می‌آید و از پژوهش‌های کاربردی ایشان مدل‌های پیش‌بینی بیماری‌های قلبی عروقی و شناخت افراد پرخطر در ایران و جهان است.


مطالعه قند و لیپید تهران، شبکه کوهورت ایران و برنامه کشوری ایراپن در مراکز بهداشتی درمانی کشور بسترهای اصلی پژوهش‌های این استاد دانشگاه است و همکاری با وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی برای عملیاتی کردن نتایج این پژوهش‌ها از عمده فعالیت‌های وی محسوب می‌شود.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، پیش از این دکتر فریدون عزیزی رییس پژوهشکده غدد در سال 2007 موفق به دریافت این جایزه شده بود.



انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 137672
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.