اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/12/21 - 14:12
  • بازدید : 388
  • تعداد بازدیدکننده : 320
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر زالی مطرح کرد؛

حراست؛ عنصر دیده‌ور مطمئن و متقن دانشگاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به تعدد و گستره وسیع واحدهای تابعه دانشگاه گفت: مجموعه حراست به عنوان عناصر دیده‌ور مطمئن، متقن و بصیر هستند که همچون چشمان بصیر و گوش سمیع دانشگاه عمل کرده و قبل از بروز رخداد ما را در اخذ تصمیمات مدیریتی و مداخله‌ای مقتضی یاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر  علیرضا زالی در نشست پایان سال تقدیر از مسئولان و کارکنان حراست ستاد و مراکز تابعه، ضمن تقدیر از تلاش مجموعه حراست دانشگاه اظهار کرد: تحقق برنامه‌های اجرایی، به سرانجام رسیدن برنامه‌های راهبردی، دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده و تعالی و توسعه دانشگاه مستلزم وجود فضایی آرام و بدون حاشیه است.

 

وی تلطیف‌سازی فضا، ایجاد بستر مناسب برای تعالی، کاهش تنش‌های حاشیه‌ای و ایجاد آرامش و سکون در دانشگاه را از وظایف اصلی همکاران حراست عنوان کرد و از تلاش آنان در راستای ایجاد چنین بستر اجتماعی و امنیتی تقدیر کرد.

 

رییس دانشگاه با اشاره به تقدم پیشگیری بر درمان افزود: در حوزه حراست نیز این موضوع صدق کرده و یک اصل مهم مدیریتی است که قبل از بروز رخدادهای تلخ باید با ابتکار عمل و قدرت از وقوع آن جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به خدمت رسانی دانشگاه در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: دانشگاه علاوه بر آموزش و پژوهش به صورت شبانه روزی به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان می پردازد.

 

دکتر زالی بروز هر گونه خلل در این زمینه را برای بیماران و مراجعان مشکل آفرین برشمرد و به نقش موثر حراست در این زمینه اشاره کرد.

 

رییس دانشگاه خاطرنشان کرد  رفتار همکاران حراست ضمن عمل به وظایف خودشان باید به نحوی باشد که پرسنل دانشگاه احساس کنند در کنار آنان قرار دارند.

 

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی مجموعه حراست دانشگاه، کار در کسوت حراست بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، دانشکده‌ها و سایر مراکز را پیچیده و دشوار دانست و با اشاره به انتظارات مسئولان و همکاران از تلاش‌های آنان تقدیر کرد.

 

دکتر زالی با توجه به جایگاه مطلوب حراست در ستاد و واحدهای محیطی دانشگاه گفت: خوشبختانه حس مودت آمیز و ارتباطات اجتماعی مبتنی بر احترام بین حراست و پرسنل وجود دارد.

 

وی تاکید کرد :حراست دانشگاه باید به گونه‌ای باشد که کارکنان، اساتید، فراگیران و... احساس کنند ملجا و پناهی برای استیفای حقوق آنان است.

 

به گفته دکتر زالی حراست در دانشگاه های علوم پزشکی باید متعالی، پیشتاز و آکادمیک باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت توانمندسازی مجموعه حراست افزود: ناوگان سنگین نخبگان و فرهیختگان دانشگاه اقتضا می‌کند که حراست دانشگاه علمی، آکادمیک، بروز، بهنگام و اجتماعی و مسئولیت پذیر باشد.

 

دکتر زالی بخش حفاظت فیزیکی حراست را بسیار مهم و در خط مقدم صیانت و حراست از نفوس پرسنلی، پزشکی و بیت المال عنوان کرد و تلاش آنان را ستودنی برشمرد.

 

رییس دانشگاه با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: رمضان اوج بخشندگی و رحمت الهی و ماه مهمانی خدا است؛ امیدوارم که همگی از این مهمانی الهی و رحمت و فیوضات الهی بهره‌مند شویم.

 

دکتر زالی در پایان سخنان خود پیشاپیش فرارسیدن سال جدید را تبریک گفت و برای مجموعه حراست دانشگاه سالی سرشار از توفیق، تندرستی و شادکامی آرزو کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 139962
کلمات کلیدی