اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/11/23 - 13:49
  • بازدید : 127
  • تعداد بازدیدکننده : 123
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در همایش حقوقی علمی کاربردی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

دانشگاه رتبه برتر حوزه تبصره 4 ماده 16 را کسب کرد

در نهمین همایش حقوقی علمی کاربردی مدیران حقوقی دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات تابعه وزارت بهداشت با اهدای لوح تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به عنوان دانشگاه برتر در حوزه تبصره 4 ماده 16 تقدیر شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت توسعه مدیریت و منابع، نهمین همایش حقوقی علمی کاربردی دانشکده‌ها یا دانشگاه‌های علوم پزشکی و موسسات سراسر کشور با حضور دکتر جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و دکتر خانی مدیر کل حقوقی، املاک و تنظیم مقررات وزارت بهداشت برگزار شد.

 

در این همایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه برتر در حوزه تبصره 4 ماده 16 انتخاب و معرفی شد.

 

علیرضا کریمی رونقی مدیر امور حقوقی دانشگاه، کسب این دستاورد را مرهون حمایت‌های مسئولان دانشگاه و تلاش رییس و اعضای کارگروه و همکاران مدیریت امور حقوقی برشمرد.

 

مدیر امور حقوقی دانشگاه رعایت قوانین موضوعه و بالادستی را الزام آور دانست و تاکید کرد: با رعایت قوانین می توان در راستای صرفه و صلاح دانشگاه تلاش کرد.

 

متن لوح تقدیر دکتر سید حمید جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت به شرح زیر است:

 

"جناب آقای علیرضا کریمی رونقی

مدیر محترم حقوقی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید بهشتی

با سلام و تحیت؛

با عنایت به فعالیت مستمر، کوشش پیگیر و اهتمام جنابعالی و همکاران محترم آن دانشگاه در خصوص تشکیل فرعی موضوع تبصره 4 ماده 16 قانون دیوان عدالت اداری و برگزاری جلسات منظم و اتخاذ تصمیم پیرامون به نتجه رساندن مطلوب پرونده های مطروحه در این کارگروه، بدین‌وسیله ضمن اعلام آن دانشگاه به عنوان "دانشگاه برتر در حوزه تبصره 4 ماده 16" از شما صمیمانه تشکر و قدردانی می گردد.

برای جنابعالی فردایی روشن و پر از موفقیت و سربلندی آرزومندم و از ایزد منان توفیقات دو چندان شما را در عرصه های مختلف زندگی تمنا دارم.

دکتر سید حمید جمال الدینی

معاون حقوقی و امور مجلس"

 

براساس این گزارش قانون اصلاح دیوان عدالت اداری در  دوم خردادماه 1402 به تصویب رسید. در این قانون جدید تبصره (4) الحاقی به ماده (16) قانون دیوان عدالت اداری مقرر شده است در مواردی که اشخاص ذی‌نفع تقاضای انجام امر اداری یا خودداری از انجام آن را دارند، ابتدا تقاضای خود را باید به دستگاه مربوطه ارایه دهند. آن دستگاه نیز مکلف است ضمن ثبت درخواست و ارایه رسید حداکثر ظرف مدت سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی را (نفیاً یا اثباتاً) به ذی‌نفع ابلاغ کند. با توجه به ایجاد تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی در رسیدگی مقدماتی به درخواست‌های واصله و ضمانت اجرای تعیین تخلف اداری، شیوه نامه اجرایی موضوع این قانون مصوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه ابلاغ شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 138864
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.