اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/12/23 - 16:37
  • بازدید : 258
  • تعداد بازدیدکننده : 215
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

درمان حدود 400 مصدوم چهارشنبه آخر سال در مراکز درمانی دانشگاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه برای خدمت رسانی به هموطنان در ایام تعطیلات نوروزی از درمان 397 مصدوم مراسم چهارشنبه سوری در بیمارستانهای دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی ضمن بیان این مطلب گفت: درشب گذشته 397 مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به بیمارستان‌‌های تابعه دانشگاه مراجعه کردند که از این  تعداد 302 نفر آقا و 95 نفر خانم هستند.


وی افزود: ۷۷ نفر از این مصدومان بستری شده، 50 نفر به سایر مراکز درمانی اعزام و  270 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.  

رییس دانشگاه افزود: متاسفانه علی‌رغم تمام هشدارهای اعلام شده از طریق رسانه‌های جمعی، در شب گذشته هشت مورد قطعی عضو، 103 مورد ترومای چشم، 128 مورد سوختگی، 119 مورد بریدگی و خراشیدگی و 47 مورد نیز همراه با خراش جزئی به بیمارستان‌های مناطق تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود هشدارهایی که از طریق رسانه‌ها و اطلاع رسانی‌های محیطی که از طریق سازمان‌های مرتبط انجام می‌شود، امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد مصدومیت هموطنان در این مراسم بوده‌ایم.


دکتر مسعود یاوری رییس مرکز پزشکی آموزشی و درمانی ۱۵ خرداد نیز از مراجعه 58 مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال به این مرکز خبر داد.

 به گفته وی این مصدومان در سریع ترین زمان ممکن در این بیمارستان مورد جراحی و درمان تخصصی قرار گرفتند که متاسفانه چهار مورد از این آسیب‌دیدگی‌ها منجر به قطع عضو شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

         

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 140099
کلمات کلیدی