اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/10/10 - 13:13
  • بازدید : 264
  • تعداد بازدیدکننده : 237
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس دانشگاه تاکید کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قرآنی در حوزه سلامت

دکترزالی رییس دانشگاه با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن وعترت، بر لزوم استفاده ازظرفیتهای قرآنی در حوزه سلامت تاکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، نخستین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه با حضور دکتر زالی رییس دانشگاه وسایر اعضا برگزار شد.

 

رییس دانشگاه در این نشست اعلام فراخوان استعدادیابی نیروهای جوان در حوزه قرآنی در دانشگاه را بسیار موثر برشمرد و بر ضرورت ایجاد کمیته فعال استعدادیابی قرانی در دانشگاه تاکید کرد.

 

دکتر زالی برگزاری گردهمایی فعالان قرآنی دانشگاه را ضروری دانست و برگزاری مراسم شبی با قرآن با حضور قاریان صاحبنظر در دانشگاه را بسیار جذاب ومورد استقبال دانشگاهیان عنوان کرد.

 

رییس دانشگاه با تاکید بر تشکیل کانون فعال قرآنی درخوابگاهها، تدبر درقرآن را از مباحث تکنیکال و متفاوتی برشمرد که  بسیار جذاب است و از اعضای شورا  خواست پیشنهادات خود درخصوص نحوه پیاده سازی مدل تدبر در قرآن در دانشگاه را مطرح کنند.

 

وی برگزاری اردوهای قرآنی را بسیار اثرگذار برشمرد.

 

دکترزالی بر ایجاد کرسی قرآن پژوهی در دانشگاه تاکید کرد و به برخی ازمعجزات قرآنی درحوزه سلامت ازجمله تکون جنین، پدیدارشناسی، طبیعت شناسی، حقوق اجتماعی و... اشاره کرد.

 

اختصاص مشوق برای اساتید دانشجویان وکارکنان، اشتراک گذاری تجربیات شرکت کنندگان در جشنواره های گذشته، اعلام فراخوان برای شرکت فرزندان دانشگاهیان در جشنواره قرآنی، استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی، اختصاص بخشی از ساعت فرهنگ دانشکده ها به مباحث قرآنی، برندسازی قرآنی در دانشگاه، استفاده بیشتر از ظرفیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه در حوزه قرآنی، برگزاری همایش قرآنی باحضور فعالان قرآنی دانشگاه ازدیگر موضوعات مورد تاکید رییس دانشگاه دراین نشست بود.

 

دکتر اسماعیلی معاون دانشجویی وفرهنگی دانشگاه نیز هدف از این نشست را هم اندیشی و هم افزایی اعضا درخصوص اجرای بهینه فعالیتهای قرانی در دانشگاه و برنامه ریزی برای حضور فعال دانشگاهیان در جشنواره قران وعترت عنوان کرد.

 

وی با اشاره به توفیقات دانشگاه درجشنواره های پیشین، ترویج فرهنگ تدبر درقرآن را نیازمند عزم جدی دانشگاه برشمرد.

 

دکتراسماعیلی ضمن بیان پیشنهاداتی دراین خصوص ابراز امیدواری کرد که نتایج ومصوبات این نشست موجب مشارکت فزاینده دانشگاهیان ودرخشش دانشگاه در جشنواره امسال شود.

 

فاطمه عابدینی دبیر شورای هماهنگی فعالیتهای قرآنی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به برنامه ها واهداف این شورا به ارایه گزارشی درخصوص محورهای جشنواره قران وعترت، آمار شرکت کنندگان و نحوه برنامه ریزی برای حضور درخشان دانشگاه دراین دوره ازجشنواره پرداخت.

 

در ادامه این نشست سایر اعضای شورا ضمن بیان سخنانی به ارایه نظرات وپیشنهادات خود پرداختند که مورد بررسی قرار گرفت.

 

آمادگی نهاد نمایندگی رهبری برای مشارکت در برگزاری جشنواره( آموزش وداوری و فصیح خوانی قران و...)، برگزاری همایش قرانی، ایجاد کانون تدبر در قرآن، اختصاص امتیازات فرهنگی به فعالان قرانی دانشگاه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرانی در خوابگاهها، برگزاری محفل انس باقران در دانشگاه و... برخی ازموارد مطرح شده دراین نشست بود.

 

درانتهای این نشست احکام اعضای شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه توسط دکترزالی اهدا شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 137133
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.