اخبار

  • تاریخ انتشار : 1398/03/07 - 12:40
  • بازدید : 685
  • تعداد بازدید : 89
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح تشدید نظارت های بهداشتی در ماه مبارک رمضان ادامه دارد

کنترل های بهداشتی و بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، با تاکید بر مراکز عرضه زولبیا، بامیه، انواع شیرینی سنتی، آش و حلیم تا پایان ماه مبارک رمضان در بازدید های شبانه به شدت ادامه خواهد داشت.

 کنترل های بهداشتی و بازرسی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، با تاکید بر مراکز عرضه زولبیا، بامیه، انواع شیرینی سنتی، آش و حلیم تا پایان ماه مبارک رمضان در بازدید های شبانه به شدت ادامه خواهد داشت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مهندس تاجیک رئیس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه اظهار کرد: نظارت ها در ماه مبارک رمضان علاوه بر فعاليت های روتين كارشناسان بهداشت محيط در ساعات اداری، در قالب برنامه سلامت رمضان در ساعات غير اداری از ساعت 18 آغاز و تا ساعت 23 ادامه دارد.

 

وی افزود: در برنامه تشدید نظارت ها،  كبابی ها و مراكز طبخ حليم و آش و غذاهاي سنتی، رستوران ها و فست فودها به صورت ویژه مورد بازديد قرار مي گيرند.

 

 تاجیک بررسی مواد اوليه، زمان نگهداری، درجه حرارت و كليه مراحل طبخ، آماده سازی و توزيع غذا توسط بازرسان را از مهمترین اهداف بازدید مذکور ذکر کرد.

 

وی افزود: در بازدید های صورت گرفته تا پایان روز 15ماه مبارک رمضان، بازرسان بهداشت محیط در قالب 66 اکیپ بازرسی  از 8919 مرکز تهیه و توزیع شامل مراکز عرضه کننده آش، حلیم، زولبیا و بامیه، 2293 امکنه عمومی شامل استخرهای شنا، مساجد و اماکن متبرکه و 359 مرکز و امکنه بین راهی بازدید کردند.

 

رئیس گروه سلامت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه ادامه داد: این نظارت ها منجر به صدور 1248  اخطار بهداشتی، معرفی 126 واحد متخلف به مراجع قضایی، تعطیلی 52  واحد متخلف از قوانین بهداشتی، 3806 مورد سنجش عوامل محیطی با دستگاه های پرتابل، 226 مورد نمونه برداری مواد غذایی، 608 مورد نمونه برداری میکروبی و 7802 مورد کلرسنجی از آب شرب،  کشف و معدوم سازی بیش از 6820 کیلوگرم مواد غذایی فاقد شرایط بهداشتی شامل 556 کیلوگرم زوابیا و بامیه، 429 کیلوگرم مواد لبنی، 1040 کبلوگرم مواد پروتئینی،  545 کیلوگرم انواع نان و شیرینی، 382 کیلوگرم طعم دهنده ها و رنگ و 2550 کیلوگرم کنسرو، کمپوت، نوشیدنی و ... شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به منظور پایش میدانی نحوه اجرای نظارت های بهداشتی در ساعات منتهی به اذان مغرب؛ کارشناسان بهداشت محیط ستاد معاونت بهداشت نیز در اکیپ های بازرسی حاضر بوده و بر نحوه عملکرد بازرسان نظارت دارند.

 

انتهای پیام/

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 78689
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.