اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/01/27 - 20:57
  • بازدید : 1077
  • تعداد بازدیدکننده : 1030
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
با حضور وزیر بهداشت؛

مجتمع فرهنگی و اجتماعی امام علی(ع) دانشگاه افتتاح شد

مجتمع فرهنگی و اجتماعی امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عصر امروز با حضور وزیر بهداشت و معاونین وی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح مجتمع فرهنگی و اجتماعی امام علی (ع) واقع در ضلع غربی ستاد دانشگاه، تکمیل چنین پروژه طی یک سال را اقدامی انقلابی دانست و گفت: سال گذشته برای دیدار نوروز به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمدیم و پیشنهاد راه اندازی مجتمعی با ظرفیت برگزاری مراسم و کنفرانس‌های دانشگاهی و ملی را ارایه دادیم، افتتاح این پروژه پس از یک‌سال اقدامی انقلابی و قابل تقدیر است.

 

 

 

وی در ادامه دکتر علیرضا زالی را مدیر ارزشی انقلابی خواند و عنوان کرد: برای پیشبرد انقلاب اسلامی با وحدت و هماهنگی، نیاز به مدیران ارزشی و انقلابی است، ما به انقلاب اسلامی مدیون هستیم و مردم نیز به مسئولان و دانشگاهیان امید دارند.

 

 

وزیر بهداشت اظهار کرد: در شروع انقلاب اسلامی، علی رغم وابستگی به جهان غرب در حوزه سلامت، هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شد اما پس از انقلاب با وجود جمعیتی سه برابر آن زمان، علاوه بر درمان هموطنان به درمان بیماران از سایر کشورهای منطقه نیز پرداخته شد.

 

 

 

 

دکتر عین اللهی با اشاره به اینکه تاریخی پرافتخار در حوزه سلامت رقم خورده است، افزود: امروزه قوی‌ترین نظام سلامت با توانمندترین نیروی انسانی در منطقه را داریم و این جایگاه کار را برای ما سخت تر می کند.

 

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: مهمترین انتظار از دانشگاه‌های علوم پزشکی، رفع نیاز بهداشتی و درمانی مردم است. همچنین این دانشگاه‌ها علاوه بر حوزه آموزش و پژوهشی باید در زمینه‌های فرهنگی نیز پیشتاز باشند، که البته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این حوزه‌ها پیشتاز است.

 

 

دکتر عین اللهی با بیان اینکه نظام سلامت باید در خدمت مردم و مستضعفین باشد، گفت: نظارت و ارزیابی بر مراکز تابعه دانشگاهی باید شدت یابد و با متخلفان برخورد شود.

 

 

به گفته وزیر بهداشت، برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت با محوریت خدمت رسانی به موقع، رضایتمندی پرسنل و افزایش بهره‌وری در حال اجرا در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی است.

 

 

دکتر عین اللهی ارتقای بهره‌وری متناسب با امکانات را تکلیفی ضروری دانست و گفت: توجه به اهمیت بهره‌وری، اقتصاد مقاومتی، ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی، تقویت شورای فرهنگی و توجه به مساجد بیمارستان‌ها، امور آموزشی و پژوهشی، مسئولیت شناسی، حضور در میدان عمل و وقت شناسی از لازمه‌های خدمت رسانی در نظام سلامت است.

 

 

دکتر عین اللهی با اشاره به شعار مهار تورم و افزایش تولید، ادامه داد: این شعار با سرلوحه تصمیم سازی در حوزه سلامت باشد.

 

 

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم مجتمع امام علی (ع) خیر و برکات دانشگاهی و ملی داشته باشد و بسیاری از رویدادهای مهم علمی و پژوهشی در این محل برگزار شود.

 

 

گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

 

 

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه نیز در این مراسم با اشاره به دستاوردهای سال گذشته دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، بین الملل و غذا و دارو، عنوان کرد: پیشرفت‌های دانشگاه با تلاش هزار و 552 عضو هیئت علمی که 60 درصد این جمعیت در حوزه بالینی و 40 درصد در حوزه علوم پایه فعالیت دارند، حاصل شده است. همچنین  نزدیک به 11 هزار و 856 دانشجو که با احتساب دانشجویان نو ورود، 62 درصد مجموع آنها دختر بوده، در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

 

وی با اشاره به خدمت رسانی 20 بیمارستان که 12 مورد آن مراکز آموزشی هستند، 74 مرکز تحقیقاتی  و 200 شرکت دانش بنیان، اظهار کرد: بالغ بر شش میلیون جمعیت پایتخت، تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند.

 

 

رییس دانشگاه افزود: تا یک ماه آینده نیز شاهد افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سپس نمایشگاه محصولات فناورانه دانشگاه خواهیم بود.

 

 

دکتر زالی تصریح کردک از پنج هزار مقاله منتشر شده، هزار و 500 مورد در نشریات بین المللی و هزار و 600 مورد نیز با شاخص کیفی Q1 به چاپ رسیده‌اند. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد از 128 هزار مورد استناد نیز عبور کرده‌ایم.

 

 

به گفته رییس دانشگاه، سال گذشته در چهار موضوع از هفت موضوع مطرح شده از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه اول را در میان سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی و در مجموع رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

 

 

دکتر زالی ادامه داد: هفت مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه در دور سوم طرح اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌های آموزشی، موفق به کسب اعتبار کامل شدند.

 

 

رییس دانشگاه اظهار کرد: در شانزدهمین جشنواره کشوری شهید مطهری، از پنج فرآیند دانش‌پژوهی ارسالی به جشنواره آموزش دانشگاه موفق به کسب چهار جایگاه برگزیده کشوری شامل یک رتبه اول، 2 رتبه دوم و یک رتبه قابل تقدیر شده است. همچنین 47 نفر از همکاران در میان 5 درصد اول و 10 رتبه برتر دانشنامه تخصصی، جایگاه ملی کسب کرده‌اند.

 

 

رییس دانشگاه  در خصوص دستاوردهای فرهنگی نیز بیان کرد: تشکیل باشگاه فرهنگی خانواده با محوریت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، برگزاری رویدادهایی نظیر عهد آسمانی و تجهیز و نوسازی خوابگاه‌ها دانشجویی از جمله اقدامات مهم معاونت فرهنگی دانشگاه محسوب می‌شود.

 

 

به گفته وی، کسب رتبه اول کشوری توسط کمیته انضباطی دانشگاه و رتبه اول کشور توسط معاونت غذا و دارو در میان معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر دستاوردهای دانشگاه است.

 

 

دکتر زالی در پایان راه اندازی مجتمع امام علی (ع) را همراستا با گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دانست.

 

 

آغاز پروژه ساخت مجتمع فرهنگی دانشگاه، با هدف ایجاد فضای درخور برگزاری همایش و کنفرانس‌های دانشگاه از بهمن 99 در 2 طبقه کلید خورد.

 

 

این ساختمان با بالغ بر 2 هزار مترمربع بنا، دارای سالن همایش به ظرفیت 154 نفر، سالن کنفرانس (خبرنگاران) به ظرفیت 45 نفر، اتاق استودیو، اتاق VIP، سالن غذاخوری و پذیرایی به ظرفیت 150 نفر، فضای نمایشگاهی،  فضای اداری و مدیریت و مرکز تماس (Call Center) است.

 

 

انتهای پیام/

کد خبرنگار: 7702 ی.ق

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 125229

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.