اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/03/08 - 11:01
  • بازدید : 1380
  • تعداد بازدید : 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پایان دور سوم بازدیدهای اعتباربخشی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه

دکتر عاصمی رئیس اداره اعتبار بخشی معاونت درمان از پایان دور سوم اعتباربخشی ملی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اول خردادماه خبر داد.

دکتر عاصمی رئیس اداره اعتبار بخشی معاونت درمان از پایان دور سوم اعتباربخشی ملی بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اول خردادماه خبر داد.
دکتر عاصمی گفت: دور سوم اعتبار بخشی از دوم بهمن ماه سال 95 آغاز شد؛ و از مجموع70 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه جمعاً 63 بیمارستان مورد بازدید تیم ارزیابی قرار گرفتند.
رئیس اداره اعتباربخشی درخصوص ویژگی دور سوم اعتبار بخشی نسبت به دوره های قبل اظهار داشت: در دور سوم رویکرد وظیفه محوری و فرآیند محوری جانشین بخشی نگری شد؛ همچنین توجه به موضوعات ایمنی بیمار و کارکنان، کنترل عفونت و رعایت حقوق گیرندگان خدمت در کانون توجه قرار گرفت.
وی با اشاره به تشکیل تیم های ارزیاب 3 الی 5 نفره بعنوان یکی دیگر از ویژگی ها افزود: در این دوره برای اولین بار قبل از آغاز بازدیدهای اعتباربخشی، هریک از بیمارستان ها نسبت به خود ارزیابی (ارزیابی داخلی) اقدام و نتایج آن را در سامانه اعتبار بخشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بارگذاری کردند. 
رئیس اداره اعتبار بخشی درخاتمه گفت: مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت، برای بیمارستان ها تا پایان خرداد ماه کارنامه اولیه و تا پایان تیرماه گواهینامه اعتباربخشی صادر می شود.
گفتنی است بیمارستان هایی که به منظور نوسازی و بازسازی، تعطیلی و عدم فعالیت اتاق های عمل و بخش های بستری خود را به معاونت درمان اعلام کرده بودند، مشمول بازدید دور سوم نشدند.
 
  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 47051
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.